- Berichten: 746
turbo op een B18
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Tom Steverink" schreef:
Fijn dat de simpelste oplossingen soms de allerbeste zijn! Ik dacht dus véél te moeilijk!
Ik wordt steeds beieuwder naar het eindresultaat!
Ik zelf ook! :roll: :shock:
Het eindresultaat duurt nog wel even, ik ben nog met de carburateurs bezig en met de plenum (luchtkamer)
die in de orginele luchtfilter moet komen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Vandaag ondanks dat het pasen is :oops: :oops: toch even de schuur ingedoken, ik heb vandaag de oliefilter
verplaatst met de nieuwe steun en de leidingen naar de oliekoeler.
Ik heb geluk gehad want het paste maar net, ik had geen rekening gehouden met het stangetje van de gasbediening maar deze valt precies tussen de leidingen die naar de oliekoeler loopt dus geluk gehad :roll: :roll: .
Ook meteen de koelvloeistof leiding aan de achterkant van de motor gemonteerd voor de turbo (rvs "slang")
Het geheel is netjes dicht en lekt niet, met de proefrit werd de oliekoeler warm dus er werd meteen extra gekoeld.
Hier is de filter gemonteerd let even op het gastangetje wat precies tussen de leidingen door loopt!
Uploaded with ImageShack.us
Hier nog een foto met de accu erbij zodat je een idee krijgt hoe het ongeveer zit.
Uploaded with ImageShack.us
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Vrouwlief had haar zinnen gezet op een ezeltje dus ik heb een stal moeten timmeren, omheinig om de wei gezet enzenz,
kinderen wilde graag een voetbalveldje dus dat ook maar meteen gemaakt, iedereen weer blij en tevreden dus ik kan weer zonder gewetensbezwaar de schuur in
Ik heb de "plenum"gemaakt voor in het luchtfilterhuis die op de carburateurs komt te staan.
Ik ben begonnen om 2 flenzen te maken die op de carburateurs passen, die heb ik in een plaat gelast/gehecht
die weer in het luchtfilterhuis past.
Uploaded with ImageShack.us
hier ligt de plaat in het luchtfilterhuis.
Uploaded with ImageShack.us
Een paar zijschotjes eraan gelast en een als deksel een halve ronde pijp gepakt
Uploaded with ImageShack.us
Een stuk pijp eraan gelast voor de luchtaansluiting
Uploaded with ImageShack.us
Om het geheel aan de carburateurs vast te schroeven moet je er toch aan de binnenkant bij kunnen dus er moet een luikje in komen.
Het is natuurlijk ook makkelijk als je tijdens het draaien van de motor de zuigers kunt zien van de carburateurs want
ik verwacht hier toch nog wel enige problemen mee bijv dat ze heel wild op en neer gaan, als oplossing zou ik dan bijv. zwaardere veren kunnen gaan gebruiken, dan is het makkelijk als je ze kunt zien.
Ik heb van een stukje polycarbonaat een dekselje gemaakt, deze op een rond stuk hout geschroefd en een tijdje in de oven gelegt bij 125gr.
Uploaded with ImageShack.us
Nou is het natuurlijk de bedoeling dat vrouwfief nadat ze de ramen heeft gelapt meteen even het ruitje van de luchtfilter meepakt :lol:
Uploaded with ImageShack.us
Zo ziet het er toch nog een beetje orgineel uit :mrgreen:
Uploaded with ImageShack.us
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Vanavond toch maar de amazon in de schuur gereden en het spruitstuk en de uitlaat gedemonteerd,
en meteen de verdamper eruit gehaald.
Toen ik het spruitstuk met de turbo in mijn hand hand had om te passen even de ogen gesloten en
tegen mijzelf gezegd, laat het alstublieft passen!!!!
En het past precies
Aan alle kanten is er genoeg ruimte alleen de onderkant van de turbo raakt net het draadeind van het motor rubber,
ik kan een stukje van het draadeind afhalen of het nokje verwijderen op de turbo.
Hier de eerste foto, ik ben blij dat het past want het blijft toch moeilijk om zoiets vantevoren klaar te maken
zonder het op de auto te kunnen passen, een beetje geluk moet je ook hebben. :mrgreen:
Uploaded with ImageShack.us
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Tom Steverink" schreef:
En je komt nu erg dicht bij proefdraaien! Mooi werk man!
Ik zit nog wel op een paar onderdelen te wachten en zoek nog een paar onderdelen.
ik heb gisteren in England silicone slangen/bochten besteld en kreeg vandaag een mail dat ze al gepost zijn, ook ben ik nog
op zoek naar een paar kleine onderdelen voor de carburateurs en heb net in England gevraagd of ze mij hier aan kunnen helpen, www.sucarb.co.uk/default.aspx
Ook ben ik nog op zoek naar een olie ontluchtingspotje (eitje) waar de ontluchting gewoon op straat komt,
en ik zoek nog een dichte oliedop, wie kan mij hier aan helpen????????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2145
"C.L.J. Buiting" schreef:
"Tom Steverink" schreef:
En je komt nu erg dicht bij proefdraaien! Mooi werk man!
Ik zit nog wel op een paar onderdelen te wachten en zoek nog een paar onderdelen.
ik heb gisteren in England silicone slangen/bochten besteld en kreeg vandaag een mail dat ze al gepost zijn, ook ben ik nog
op zoek naar een paar kleine onderdelen voor de carburateurs en heb net in England gevraagd of ze mij hier aan kunnen helpen, www.sucarb.co.uk/default.aspx
Ook ben ik nog op zoek naar een olie ontluchtingspotje (eitje) waar de ontluchting gewoon op straat komt,
en ik zoek nog een dichte oliedop, wie kan mij hier aan helpen????????
DIchte oliedop heb ik wel voor je liggen, oliepotje (zoals op de b18 van de combi?) heb ik ook wel liggen.
Ziet er goed uit! Gaat het ook goed met je rechterdraagarm? Of is dat foto-bedrog?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Boele Braaksma" schreef:
"C.L.J. Buiting" schreef:
"Tom Steverink" schreef:
En je komt nu erg dicht bij proefdraaien! Mooi werk man!
Ik zit nog wel op een paar onderdelen te wachten en zoek nog een paar onderdelen.
ik heb gisteren in England silicone slangen/bochten besteld en kreeg vandaag een mail dat ze al gepost zijn, ook ben ik nog
op zoek naar een paar kleine onderdelen voor de carburateurs en heb net in England gevraagd of ze mij hier aan kunnen helpen, www.sucarb.co.uk/default.aspx
Ook ben ik nog op zoek naar een olie ontluchtingspotje (eitje) waar de ontluchting gewoon op straat komt,
en ik zoek nog een dichte oliedop, wie kan mij hier aan helpen????????
DIchte oliedop heb ik wel voor je liggen, oliepotje (zoals op de b18 van de combi?) heb ik ook wel liggen.
Ziet er goed uit! Gaat het ook goed met je rechterdraagarm? Of is dat foto-bedrog?
Hoi,
Ik ben op zoek naar het ontluchtingspotje waar de pijp aanzit die naar de onderkant van de motor loopt, dus met de
vrije uitloop in de vrije natuur :oops:
Met de draagarm gaat prima zie de foto's
Ook heb ik een nokje van de turbo afgeslepen en een klein stukje van de bout van het motorrubber (zie foto)
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.