turbo op een B18
- Boele Braaksma
- Platinum lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Ik had al een retour leiding voor de olie gemaakt maar helaas deze past niet, ik heb dus een nieuwe gemaakt
omdat ik de carterpan er liever niet onderuit wil halen heb ik de aansluiting gesoldeerd.
Voor dat ik het gat erin geboord heb heb ik eerst het metaal vertint (zie foto)
Uploaded with ImageShack.us
Na het vertinnen heb ik de aansluiting erop gesoldeerd, even een houtje ertegen om de nippel op de plek te
houden, natuurlijk heb ik de olie eraf gelaten een brandblusser erbij gezet maar dat was helemaal niet nodig gelukkig! :roll:
Ook heb ik er meteen een nippel ingelast voor een olietemperatuurmeter, trouwens de bovenste aansluiting heb ik gesoldeerd omdat ik er met lassen niet bij kon de onderste kon ik wel bij.
Morgen ga ik met de uitlaat verder
- bart korn (GAST)
- Junior lid
Ik denk door de trillingen het koper uitgehard en zodoende kapot gegaan.
Nu zit het met een rubber slang,dit gaat al dik 2 jaar goed.
Het ziet er wel allemaal geweldig uit wat je maak!
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
" korn (GAST)" schreef:
De olie retour leiding had ik ook van koper gemaakt,helaas was was binnen een 1/2 jaar het koper losgescheurd.
Hoi Korn!
Leuk dat je reageert, je bent tenslotte de geestelijk vader van een turbo op een B20!
Je schrijft dat je nu een rubber slang gebruikt voor de retour olie, is dat nog een speciale slang ivm de hitte?
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
" korn (GAST)" schreef:
De olie retour leiding had ik ook van koper gemaakt,helaas was was binnen een 1/2 jaar het koper losgescheurd.
Toevallig heb ik deze week nog naar een aflevering gekeken van 'a car is born', waarin een Cobra-kit wordt opgebouwd. Bij het plaatsen van alle remleidingen werd verteld dat deze in tegenstelling tot wat veel mensen denken niet van gewoon koper zijn gemaakt, maar van een legering met nikkel. De reden hiervoor is dat koper dat onderhevig is aan vibraties "brittle" of broos wordt en scheuren gaat vertonen. Ik denk dus dat een koperen leiding wellicht niet de beste keuze is...
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
" korn (GAST)" schreef:
Toevallig heb ik deze week nog naar een aflevering gekeken van 'a car is born', waarin een Cobra-kit wordt opgebouwd. Bij het plaatsen van alle remleidingen werd verteld dat deze in tegenstelling tot wat veel mensen denken niet van gewoon koper zijn gemaakt, maar van een legering met nikkel. De reden hiervoor is dat koper dat onderhevig is aan vibraties "brittle" of broos wordt en scheuren gaat vertonen. Ik denk dus dat een koperen leiding wellicht niet de beste keuze is...
Jullie hebben mij overtuigd dat dit niet zo'n beste oplossing is, maar
voorlopig laat ik het even zitten maar ik ga op zoek naar een rvs gevlochten
slang die tegen olie en de hoge temp. kan.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
Ik had nog een "oude" Simons achterdemper liggen die ik gebruikt heb, welliswaar geen nieuwe en niet van RVS maar nog
in top conditie!
Hier de voorste ophanging aan de steun van de M47 versnellingsbak, ik weet het het moet nog geschilderd worden. :oops: :oops:
- 05703-dummy
- Platinum lid
ook helemaal top dat je ons zo op de hoogte houdt met regelmatige updates en duidelijke foto's!
het einde van het project komt volgens mij al aardig in zicht; spannend hoor, de eerste keer starten en de eerste "proefvlucht". er zal dan best nog wel een hoop proefondervindelijk afgesteld, en mogelijk veranderd, moeten worden; maar gezien je handigheid en doorzettingsvermogen zal dat vast goedkomen!
heel veel succes!
Groet, Hans
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
"H. Latenstein" schreef:
ik wordt steeds benieuwder naar het eindresultaat! het is echt niet iets wat je zo maar even doet, al lijkt het bij jou allemaal vanzelf te gaan. ziet er allemaal heel goed, en goed doordacht, uit!
ook helemaal top dat je ons zo op de hoogte houdt met regelmatige updates en duidelijke foto's!
het einde van het project komt volgens mij al aardig in zicht; spannend hoor, de eerste keer starten en de eerste "proefvlucht". er zal dan best nog wel een hoop proefondervindelijk afgesteld, en mogelijk veranderd, moeten worden; maar gezien je handigheid en doorzettingsvermogen zal dat vast goedkomen!
heel veel succes!
Nou vanzelf gaat het allemaal niet hoor, niet al mijn bloopers heb ik hier verteld! :lol:
Spannend is het zeker en ik hoop dat het allemaal een beetje wil lukken.
Vandaag heb ik de verdamper open gehad omdat ik het achterschild moest draaien voor de aansluiting van de compensatie lucht van de turbo, ik zag dat het membraam slecht is dus misschien moet er nog een andere verdamper komen.
Dan denk ik meteen weer, waarom een gewone verdamper en niet meteen dampgas injectie erin bouwen.
Eerst maar eens met de oude verdamper proberen, al blijft dampgas injectie lonken.
Momenteel ben ik ook nog aan het wachten op onderdelen, en ik ben er nog niet uit hoe het moet met het luchtfilter.
Ik kan het zogauw niet terugvinden in je verhaal, maar je hebt een lagere compressieverhouding dan standaard neem ik aan?
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl