motor stuk gelopen
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-

Ik neem aan dat je dan toch ook weer de turbo erop hebt?
Ik heb van Tinustechinek een versterkte koppeling, die kan met de standaard plaat een pak meer koppel aan (400Nm).
Een hydraulische kan je toch ook stellen met de drukstift?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-

Ik had al het idee dat de gaffel te strak stond en niet echt lekker terug kwam ik heb aan de gaffel een extra
veer gehangen om deze terug te trekken, hij slipt nu niet meer.
Allemaal een pretige jaarwisseling!
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Jij ook een goede jaarwisseling!
Hans
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Ik heb mijn z.n. powerfilter (lawaaifilter) vervangen voor een papieren filter in een kunststof behuizing.
Ik heb dit gedaan i.v.m. het geluid, ik was het beu om die doffe dreun te horen.
Het is nu ineens een stuk rustiger in de auto!
Ik heb er ook nog een Simons einddemper op zitten deze wil ik ook gaan vervangen voor een gewone schotten demper, ook i.v.m. het geluid.
Ook deze z.g open demper geeft een dreunend geluid, misschien heb ik hierdoor wat vermogens verlies maar ja een beetje comfort is ook wel prettig.
- Merijn Broeders
- Premium lid
-
Ga je nu je Simons systeem weer ombouwen naar een standaard uitlaatsysteem? Ik ben juist van plan om er een Simons onder te zetten vanwege het vermogen (voor het trekken van de caravan onder andere). Er zit sinds juli een nieuw standaard systeem op (met enkele voorpijp) maar nu ik toch bezig ben met een motorwisseltruc en van een B20 naar een B18 ga... Ben jij Simons dus zat vanwege het geluid? Ben benieuwd naar je ervaringen!
Volvo Amazon 121 1966
Constructam Comet 6T 1969
Volvo V50 Summum 2.4 Geartronic 2004
Ford Ka 1.3 Futura 2006
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
"Merijn Broeders" schreef:
Hoi Joost,
Ga je nu je Simons systeem weer ombouwen naar een standaard uitlaatsysteem? Ik ben juist van plan om er een Simons onder te zetten vanwege het vermogen (voor het trekken van de caravan onder andere). Er zit sinds juli een nieuw standaard systeem op (met enkele voorpijp) maar nu ik toch bezig ben met een motorwisseltruc en van een B20 naar een B18 ga... Ben jij Simons dus zat vanwege het geluid? Ben benieuwd naar je ervaringen!
Ik rij nu een paar jaar met Simons uitlaat en altijd wel met plezier hoor maar het laatste half jaar begint de doffe dreun die deze uitlaat produceert mij te irriteren.
Het is juist wat de meeste mensen zo mooi aan deze uitlaat vinden het geluid! (ik denk dat ik te oud word!

Ook is dit de reden dat ik het sportfilter (wat overigens geen vermogen oplevert) heb verwijderd.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
"Tom Steverink" schreef:
Joost, ik blijf vol bewondering over je kunsten! Dank voor al je verhalen tot nu toe, ik blijf het graag volgen! :!:
Dank, maar het is ook leuk om al deze dingen met andere te delen!
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-