- Berichten: 1259
kantelbeugels en amazon combi project
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
Jacob van Zwet schreef : Hoi Jan,
Mooi dat je zelf gemaakte reflectoren lijken te werken zelf zonder licht :lol: .
En denk je iedere keer dat je je lampen hebt aan laten staan ook al neem ik aan dat jouw schakeling dat niet toe gaat laten .
De reflectoren had je van een andere lamp gemaakt staat me bij en kan dus niet gemakkelijk gekopieerd worden? in de trend van beter goed gejat dan slecht verzonnen.
Ergens in jouw verslag heb je het ook over het juist niet gebruiken van led verlichting wat waren jouw reden hier voor en zijn deze niet te ombouwen door relais schakelingen te gebruiken inplaats van directe schakelingen?
De bedrading loopt via je spat board ruimte is dit voor alles voor de radiateur?
De motor ruimte zal er wel van opknappen. Zat zelf ook over zoiets na te denken bv door de motorkap holle draagbalken maar word wel ingewikkeld als er over zoveel jaar wat aan gedaan zou moeten worden.
En ook de bedraading ziet er top uit met de zwarte kabel buisjes mooi spul is dat heb er zelf mee gewerkt toen ik ooit spruit pluk machines bouwde. Heb jij een naam van dat product?
En ik was nog op zoek naar iets om de RX af te werken al ervaring met de fluid perma film under coat?
Een paar vragen :whistle: maar ziet er erg gaaf uit je auto en glas maakt het dan wel weer af.
Groet Jacob
Hoi Jacob,
Achterlichtreflector-verhaaltje ;
www.volvokv.nl/forum/search?query=Traile...te=all&childforums=1
Als je dus een dergelijke lichtunit kunt scoren bij een truckbedrijf kan je gaan experimenteren.
Verhaal over led wel / niet toepassen vind je hier (even flinks naar beneden scrollen)
www.volvokv.nl/forum/body-exterieur/2223...bi-project?start=400
Naam van zwarte ribbelbuis ;
www.rdae.nl/montagemateriaal/doorvoermat...exibele-ribbelslang/
Let op, op de tweede pagina nog meer ribbelbuis-spullen.
Rick Donkers heeft nog veeeel meer leuk spul
RX kan ik je niet mee helpen, geen ervaring mee.
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3477
Ook al zijn de batterijen van dezelfde capacitiet volgens het typeplaatje, de werkelijke capacitiet hangt af van het aantal ladingen en ontladingen van de accu.
B.v. de ene accu is 500 maal ontladen en geladen en de andere 50 maal.
Dan heeft die van 50 maal een grotere capaciteit als die van 500.
Dus krijg je bij opladen dat die 500 eerder vol is en dus als kacheltje gaat dienen.
Je zult er dus achter moeten zien te komen of dat de capaciteiten nog hetzelfde zijn.
Een eenvoudige manier is bijde accu's opladen zorgen dat ze dezelfde spanning hebben.
En dan op iedere accu een lampje aansluiten van hetzelfde wattage, met in serie een ampmeter.
En dan naar verloop van tijd kijken hoe de stromen zich verhouden.
Degene met de laagste stroom heeft de laagste capacitiet.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Mochten er bij de VARTA of andere batterijen-boeren nog vragen zijn dan kunnen ze jou en mij altijd bellen hahaha ik neem ook je laatste opmerkingen mee in mijn elektrische bagage.
Maar nu wat anders, sta ik zaterdag met een mooi gepoetste set vensterbank-glimmers naast mijn combi, kom ik er achter dat alle ramen er weer uit moeten om die onnozele sierstrippen te kunnen aanbrengen #€@%&!!!!
Daar wordt je toch simpel van......... beetje rondkijken op dit forum gaf in elk geval aan hoe de strippen geplaatst kunnen worden met zorg voor de lak.
Ach, het maakt je handig met raammechanismen zullen we maar zeggen.
Wat ik wel even gedaan heb is het aanbrengen van de raamsnorren op de genoemde sierlijsten;
Een beetje vaseline op sierstrip en rubber en daarna gewoon druk uitoefenen doet met een beetje geduld wonderen. Ik heb eerst de rubbers op de juiste lengte afgeknipt , spanningsvrij naast de sierstrip, daarna het rubber aangebracht om te voorkomen dat je al monterend de zaak wat oprekt en een paar (warme) dagen later bij je auto komt en het rubber een centimeter teruggetrokken ziet.....
Volgende keer beter zullen we maar zeggen
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3477
Dan kun je het driehoekruitje losmaken en kantellen.
Op die manier is de weg vrij voor het monteren van die ellendige strips.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Daar ga ik zeker mijn winst mee doen, ik laat nog weten / zien hoe het afloopt.
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Oei! Die les ga ik in mijn achterhoofd opslaan (al is de workaround van Johan best handig).Jan van Bochove schreef : Maar nu wat anders, sta ik zaterdag met een mooi gepoetste set vensterbank-glimmers naast mijn combi, kom ik er achter dat alle ramen er weer uit moeten om die onnozele sierstrippen te kunnen aanbrengen #€@%&!!!!
Nog een tip: Volgens mij horen er ook stukjes rubber om het uiteinde van de strip bij de raamstijl.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3477
Je ziet het verschil bijna niet.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Maandag besteld, woensdag in de bus, plug-and-play.
Dus zo jammer vind ik het niet
Evengoed bedankt, groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Edit; er is iets raars aan de hand met de bovenste foto, hoe ik hem ook plaats, hij blijft op z'n kop afgebeeld. Ik heb zelfs al expres de fotonaam gewijzigd en juist op z'n kop aangeleverd maar ergens vindt een stukje software het toch het best als de wereld op z'n kop staat........ Misschien wil een moderator eens een blik werpen alsjeblieft ?
Mmmm, nu is foto helemaal verdwenen, alleen nog onderaan als miniatuur. (edit GV: inmiddels aangepast)
Vandaag weer eens lekker kunnen werken aan de combi.
Nadat ik eerst de balen had van het feit dat de sierstrippen niet op de portieren gemonteerd konden worden doordat de ramen er al in gezet zijn kreeg ik van Johan de tip dat alleen de kleine ruitjes er maar uit hoeven.
Dat scheelt een pak werk dus heb ik gedaan wat Johan zei, de onderste aanslag van het raam verbogen zodat het grote raam wat verder naar beneden kan;
Zowel het driehoekige tochtruitje met frame als het rechthoekige ruitje van de achterdeur met frame laten zich vervolgens eenvoudig verwijderen.
In de onderdelenshop nieuwe klemmetjes gekocht en rubber profiel voor de hoeken sierlijst/raamstijl.
Klemmetjes in de portieren gedrukt, nog overwogen kit te gebruiken maar 100% waterdficht krijg je het toch niet. Gewoon deurafwatering HEEL goed schoon houden !!!
De klemmetjes moeten met de boogjes "naasr beneden wijzen" en ja, dan zit de deurhandle in de weg.......
Door de handle is het vrijwel onmogelijk de klemveer onder de sierstriprand te frutten.
Een dikke tyrep is hier behulpzaam, sierstrip er een paar mm onder en dan tyrep wegtrekken.
De sierstrip heb ikntrouwens nog wel beplakt met tesa-tape om direkt contact van de schertpe rand op de lak te voorkomen.
Ziet er gelijk weer wat beter uit met sierstrippen onder de ramen.
Verder nog wat geknutseld aan achterklepvergrendeling en ander klein gepruts.
Tot slot zou ik iedereen willen meegeven : begin op tijd aan de montage van de sierstrippen, bij wijze van spreken het eerste wat je doet bij het her-opbouwen van een deur !!!
Prettig weekend , groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.