kantelbeugels en amazon combi project

• Rob Baeten
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
21-02-2025 21:47 #1048205 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic kantelbeugels en amazon combi project
Jeetje Jan, wat een verhaal en wat een pech. Ongelooflijk dat zo een stuk vijl zo lang in je motor heeft mee gehobbeld. 
Succes met het opbouwen en weer inbouwen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-02-2025 00:40 #1048208 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Jan jij zit net als ik in de groep pechsleutelaars, bij mij vraag ik mij soms ook af waarom ik nou.

suces

Johan Geers

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
23-02-2025 17:19 #1048220 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic kantelbeugels en amazon combi project
Tsjonge Jan, het zit je niet mee zo..

Mag ik je ondertussen een andere vraag stellen over  hoe je het hebt gedaan met je lambda sonde tester, is dat een complete setje  van een vier draads lambda sonde, voeding en meter of lees je hem via een aparte oscilloscoop af met een losse voeding? 

Hans

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
23-02-2025 17:49 - 23-02-2025 17:51 #1048221 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project
Hoi Hans,

Vragen staat vrij, dit forum is er onder andere om van elkaar te leren denk ik.
Mijn lambda sonde en printje komen uit Duitsland;

www.breitband-lambda.info/p/lambda-messwandler-12v      (print is slechts nog als 24V variant verkrijgbaar zie ik)

Voeding van mijn printje gaat met boordspanning 12V en printje voedt op zijn beurt de lambda sonde inclusief voorverwarming

De print kan diverse uitgangssignalen uitsturen en ik lees het 0-5V signaal uit met mijn scoop die aan de laptop hangt. 
Een dure oplossing als je ook geen scoop en laptop hebt maar in mijn geval waren die al voorhanden.

Ik had al een printje gesoldeerd om het uitgestuurde signaal om te zetten naar een actuator die droog-gas-slang zou knijpen om zodoende iets van een closed loop te fabriceren. Het printje doet echter niet wat ik wil dus die heb ik aan de kant gegooid. Mijn grootste angst was dat de motor veel te arm zou lopen maar diverse ritten met de laptop toonden aan dat dat bijna nooit het geval is.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)
Laatst bewerkt 23-02-2025 17:51 door Jan van Bochove.

• Jan van Bochove
  • Platinum lid
  • Platinum lid
  • '66 combi
Meer
23-02-2025 18:06 #1048222 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic kantelbeugels en amazon combi project

Jan jij zit net als ik in de groep pechsleutelaars, bij mij vraag ik mij soms ook af waarom ik nou.

suces

Johan Geers

We zullen maar zo denken; als het alléén maar mee zou zitten zou iedereen een oldtimer rijden. Degene die volhouden zijn de echte liefhebbers. Ik prijs mezelf gelukkig dat de ama niet onze enige auto is. Anders zou ik er minder ontspannen mee omgaan.

Twee weken nadat de ama blokkeerde dacht de Twingo "ik heb vandaag ook geen zin, ik sla lekker niet aan" en dat terwijl ik op punt stond mijn bejaarde moeder uit de dagbesteding op te halen. Op die momenten denk ik wel aan opgeven en iets jongers terug kopen. Maar als de druk dan weer van de ketel is pakken we weer nieuwe moed en stellen we de diagnose om over te gaan naar reparatie ;-)

Jij hebt je ook nog niet laten ontmoedigen toch? Voor jou komt er ook nog het thema verkrijgbaarheid bij kijken......

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

• Johan Geers
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
24-02-2025 00:31 #1048225 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic kantelbeugels en amazon combi project
Ik had vroeger twee auto's en een motorfiets op een dag dat ik vervoer nodig had deed geen van de drieen het,moest en vriend van mij rijden.

succes

Johan Geers

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD