kantelbeugels en amazon combi project
- Ed van der Zee
- Platinum lid
Ga gelijk een paar van die grove afbraamschijven halen ... het is Pinksteren en dan kan ik eens heerlijk rustig een paar dagen in de hal aan het werk
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Platinum lid
- Berichten: 1420
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Maar vaak is het verstandig je even in te houden en af te wachten.
En zoals gezegd, het was de moeite van "het inhouden meer dan waard".
Afgelopen dagen de schuur opgeruimd waar de combi nu staat en ben er heel erg mee in m'n nopjes.
Vandaag was alles naar mijn zin, spullen gesorteerd in;
-wat nog op de combi moet
-wat ik voor reserve wil houden
-wat verkocht mag worden omdat het dubbel of meer aanwezig is
Omdat ik best een beetje in m'n maag zat met de portieren heb ik een tijdje geleden een verrot portier open geslepen en die ben ik op m'n gemak gaan inrichten........
Ik kan er een heel verhaal bij gaan houden maar de meeste foto's spreken wel voor zich denk ik.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Het profieltje dat het raam geleiden moet kan je bijvoorbeeld beter plaatsen nádat de portiergreep is geplaatst.
De kruiskopschroevendraaier komt er dan haaks op ipv onder een hoek.
Verder vond ik het verhelderend om te zien hoe nu het raammechanisme precies werkt en wat wáár zit.Demontage is inmiddels al weer zó lang geleden.....
Omdat de deur toch al bestemd is voor oud-ijzer heb ik de raamstijl er ook maar af gezaagd zodat de deur makkelijker in de Fiesta past. Mooi om te zien hoe Volvo het profiel uit één stuk staal heeft gemaakt.......
Dan hebben we nog de deurvanger, 10x makkelijker dan ik eigenlijk had gedacht....
In "gesloten" en in "geopende" toestand.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Waarbij ik gelijk maar van de gelegenheid gebruik maak om te passen of de centrale portiervergrendelingsset is te plaatsen. Wat een lang woord, dat gaan we dus afkorten tot CV.
Idee is om nieuwe raamgeleiders te fabriceren en daar gelijk ook maar een "flap" aan te maken waarop de stelmotor van de CV te monteren is.
Hier even uitgevoerd in karton om de gedachten te bepalen.
Verder nog wat liggen stoeien met de tochtraampjes, hoe doen jullie dat een tochtraamrubber vervangen?
RVS scharnier-klinknagel uitboren/afslijpen?
Dan de twee moeren met veer verwijderen en het raampje er uit lichten?
groet Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Maar in het bijzonder die van ervoor van je cursus. Die had ik nog niet op m'n gemak op groot scherm bekeken.
Goede tip ook om eerst na te maken en dan uit te slijpen.
Maar zonder de geheimen van Jacco helemaal prijs te geven, hoe compenseer je dan dat de buitenomtrek groter is dan het deel wat er nog in zit?
Dat vind ik altijd het meest lastige om te bepalen, hoeveel zakt een naar allerlei richtingen gekromd stuk plaat erin als hij eenmaal erin past. Soms heb ik dan dat hij dan toch net weer te kort of te recht of te scheef blijft te zijn.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Platinum lid
- '66 combi
- Berichten: 1259
Dat kan gerust over de hele omtrek 10-20mm overmaats zijn.
Dan slijp je het roestdeel uit en pas je je nieuwe deel in de opening, nauwkeurig positioneren en "onder het gave deel door steken".
Klem het nieuwe deel vast met griptangen en kras langs de rand van het originele deel dat is blijven zitten van de carrosserie.
Als je dan langs die kraslijn afknipt/slijpt zal je deel er precies stomp in vallen.
Bij mij is het niet helemaal zo gelukt als ik beschrijf, Jacco adviseerde in mijn geval IETS overlap wat dan zou aanvloeien/dichtvloeien tijdens het lassen.
Op een of andere manier is die overlap wat te groot geworden en/of te weinig doorgelast.
Maar ook van foutjes kan je leren
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb kunnen toelichten.
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ronald Damme (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 884
Ook worden ze dan niet blootgesteld aan de regen die via de ruiten naar beneden lekt.
Ik had bij mijn deuren een vierkant vlak wat naar binnen was gedrukt, daar paste het precies op.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Dank! Ga ik mee experimenteren.Jan van Bochove schreef : Jacco adviseerde in mijn geval IETS overlap wat dan zou aanvloeien/dichtvloeien tijdens het lassen.
Dat stuk van de overlap begrijp ik niet helemaal. Bedoel je dan dat je de delen toch niet stomp tegen elkaar legt, maar het in te lassen deel zeg 1mm achter het deel van de auto wat nog staat schuift? Of leg je het nieuwe deel dan juist met iets overlap er bovenop?
Ik kan me wel voorstellen dat die mm wel wegsmelt waardoor het toch een vlak geheel zonder verzet wordt.
Misschien toch ook maar eens een cursus doen
Heb de smaak wel weer te pakken, maar als ik jouw leerervaringen zo lees, dan is wat feedback op je eigen werkwijze altijd wel weer nuttig om sneller (of überhaupt) te leren.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Platinum lid
- Berichten: 431
Ik begin binnenkort met de montage van de deuren.
En kan deze foto's erg goed gebruiken.
Ik had er ook een paar gemaakt, maar dan met de iPhone in de deur en maar proberen om een duidelijke foto te maken :blush:
Het thema slijpen is een goede tip.
Na de Pinksteren toch maar een paar schijven regelen.
Succes de komende zaterdagen
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.