6. Stuurinrichting 700/900
Met versterkte veren of een verlagingsset gemonteerd, staat de auto niet meer op standaard hoogte.
De panhardstang maakt dan een hoek tov de achteras in rusttoestand.
Bij beweging geeft de panhardstang dan effecten op rijgedrag en comfort.
Om de effecten in kaart te brengen helpt een analyse van de bewegingen om de krachten te beschrijven.
Met het gebruik van mechanica kun je de gevolgen definieeren.
De voor de wielophanging verantwoordelijke ingenieurs bij Volvo hebben de wagens uitgerust met een geavanceerd wielophangingssysteem. Het perfecte evenwicht en de optimale balans van de 700's bij het rijden op zowel de binnenwegen als de optimale instelbaarheid voor rijden op snelwegen zijn daarvan het overduidelijke bewijs. Alles is daarbij gericht op het in stand houden van een optimale wielstand tijdens het accelereren, remmen en uiteraard bij het nemen van bochten. Alle voordelen worden e ...
Zet de auto op een vlakke ondergrond.
Trek de handrem aan en zet de auto in de versnelling of in geval van automaat, in P.
Zet de krik (bij voorkeur een verrijdbare garagekrik) onder de krikplaat midden onder de auto.
Krik de auto zo hoog op, dat de wielen nog op de grond staan, en los de wielmoeren aan beide kanten.
Krik de auto verder omhoog, tot de beide voorwielen in de lucht hangen.
Plaats twee as-steunen onder de auto, onder beide krikpunten.
Verwijde ...