Het KONI schokbreker topic

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 16:01 #846029 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Het KONI schokbreker topic
Te laat dus :(

Opzich geen verlies, maar ik vroeg me alleen af wat die 300 Newton minder aan kracht voor effect zal hebben op oa de levensduur en het rijgedrag. Over hoeveel newton beschikken de standaard dempers eigenlijk?
Oh en hoe moeten de 86-2182's dan aanvoelen aka hoe kun je het beste testen of de dempers nog in een dusdanige conditie zijn om ze weer onder een auto te kunnen zetten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2010 16:26 #846033 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het KONI schokbreker topic
Ik wil m'n nieuwe setje voor 360 wel meenemen naar de a.s. sleuteldag, dan kan je vergelijken.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 18:35 #846056 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Het KONI schokbreker topic

ZwerverRoodbaard;155873 schreef : De oude dempers die ik van Jeroen heb overgenomen lijken aan de voorkant niet in al te beste staat meer te zijn.

Dat is niet zo mooi, maar ze zijn natuurlijk ook misschien al wel 270.000 km oud. Wat voel je? Het moet niet aanvoelen als een fietspomp, over de gehele lengte zouden ze stroef maar soepel (ja, hoe zeg je dat anders?) heen en weer moeten glijden. Uit moeten ze wat zwaarder gaan dan in want rode Koni's dempen alleen op de uitgaande slag. Heb je ze al opnieuw afgesteld?

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 18:40 #846058 door Chris Kobes

Bodejodel;155923 schreef : Dat is niet zo mooi, maar ze zijn natuurlijk ook misschien al wel 270.000 km oud. Wat voel je? Het moet niet aanvoelen als een fietspomp, over de gehele lengte zouden ze stroef maar soepel (ja, hoe zeg je dat anders?) heen en weer moeten glijden. Uit moeten ze wat zwaarder gaan dan in want rode Koni's dempen alleen op de uitgaande slag. Heb je ze al opnieuw afgesteld?

Ik weet hoe oud ze zijn, had het al eens gelezen in je topic en daar was de prijs ook naar. Ik wou ze vanavond even instellen op de hardste stand en idd je omschrijving klopt behoorlijk :p
Je voelt gewoon dat de voordempers meer te lijden hebben gehad dan de dempers achter, maar dat is natuurlijk logisch.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 18:42 #846060 door Jeroen van Bodegom
Ik zou ze, als je geen andere kunt vinden, eerst eens monteren op de stugste stand en dan kijken hoe dat rijdt.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 00:55 #858986 door Chris Kobes
Jongens,

Rijdt er hier iemand rond op rode Koni's voor en gele Koni's achter?
Ik heb namelijk recentelijk een originele set Koni Rood insert voor de 360 gekocht (nieuw) en zoek eigenlijk een setje dempers voor achter. De Koni's voor de Alfa Romeo Guilia passen 1op1 blijkbaar, maar nu is mijn vraag of het qua rijgedrag niet erg irritant is dat je achterkant harder is dan je voorkant.
Heeft iemand ook een typenummer voor de Giulia dempers of passen/voldoen ze allemaal?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 09:51 #858989 door Jeroen van Bodegom
Ze zijn instelbaar, dus dat zal wel neevallen. De gele dempen zowel ingaand als uitgaand, de rode volgens mij alleen uitgaand.
De gele dempen dus ca. 2 x zo goed, maar zijn niet perse harder. Ik vind ze zelfs comfortabeler dan de rode....

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
02-01-2011 10:04 #858991 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het KONI schokbreker topic
Reclame maken mag natuurlijk niet, maar ik heb een setje luchtdempers voor achter te koop, kun je ze naar smaak harder of zachter zetten :)

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 18:10 #859012 door Chris Kobes
Ik ben denk ik opzoek naar iets meer sportiever. Tenzij je echt Koni-Loadadjusters bedoeld, maar ik kan me niet voorstellen dat je die in de verkoop gooit :p Het zullen wel die luchtdempers zijn die op MP staan?

@Jeroen
De rode dempen idd alleen maar uitgaand. Hou zou je de gele omschrijven dan in je dagelijkse gebruik natuurlijk in vergelijking met de standaard dempers.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 19:22 #859022 door Jeroen van Bodegom
De standaard dempers die ik onder mijn 360's had vond ik altijd bagger want die waren naar mijn idee altijd veel te slap. Mijn idee van comfortabel is dat de auto een stevige, betrouwbare wegligging moet hebben zonder dat je tanden uit je kaken trillen.
Ik kan ook vergelijken met de rode Koni's die ik onder de RL-70-TS had: De gele zijn op alle fronten beter. Ze dempen op beide slagen, dus hoeven ze in principe maar half zo hard te staan als de rode voor dezelfde vertraging. Daardoor heb je bij een gevoelsmatig gelijkblijvende stugheid een veel comfortabelere dempingskarakterestiek die ??k nog eens sportiever is. De vertraging van de veer wordt verdeeld over een 2 x zo grote afstand waardoor ze veel geleidelijker dempen. Moeilijk uit te leggen hoe dat voelt, maar ik hoop dat het overkomt...

Wouter N heeft in de RL-70-TS meegereden met rondom rode Koni's op de stugste stand en hij noemde het mijn niersteenvergruizer... Hij heeft ook in mijn huidige auto gereden en daar was hij behoorlijk enthausiast over.

Ik hoef niet langzamer te rijden als ik over onregelmatige bestrating rij en verkeersdrempels zijn (behalve de hogere drempels, vanwege de verlaging) ook geen extra remmende factor.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC