Het KONI schokbreker topic
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Opzich geen verlies, maar ik vroeg me alleen af wat die 300 Newton minder aan kracht voor effect zal hebben op oa de levensduur en het rijgedrag. Over hoeveel newton beschikken de standaard dempers eigenlijk?
Oh en hoe moeten de 86-2182's dan aanvoelen aka hoe kun je het beste testen of de dempers nog in een dusdanige conditie zijn om ze weer onder een auto te kunnen zetten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Dat is niet zo mooi, maar ze zijn natuurlijk ook misschien al wel 270.000 km oud. Wat voel je? Het moet niet aanvoelen als een fietspomp, over de gehele lengte zouden ze stroef maar soepel (ja, hoe zeg je dat anders?) heen en weer moeten glijden. Uit moeten ze wat zwaarder gaan dan in want rode Koni's dempen alleen op de uitgaande slag. Heb je ze al opnieuw afgesteld?ZwerverRoodbaard;155873 schreef : De oude dempers die ik van Jeroen heb overgenomen lijken aan de voorkant niet in al te beste staat meer te zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Bodejodel;155923 schreef : Dat is niet zo mooi, maar ze zijn natuurlijk ook misschien al wel 270.000 km oud. Wat voel je? Het moet niet aanvoelen als een fietspomp, over de gehele lengte zouden ze stroef maar soepel (ja, hoe zeg je dat anders?) heen en weer moeten glijden. Uit moeten ze wat zwaarder gaan dan in want rode Koni's dempen alleen op de uitgaande slag. Heb je ze al opnieuw afgesteld?
Ik weet hoe oud ze zijn, had het al eens gelezen in je topic en daar was de prijs ook naar. Ik wou ze vanavond even instellen op de hardste stand en idd je omschrijving klopt behoorlijk
Je voelt gewoon dat de voordempers meer te lijden hebben gehad dan de dempers achter, maar dat is natuurlijk logisch.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Rijdt er hier iemand rond op rode Koni's voor en gele Koni's achter?
Ik heb namelijk recentelijk een originele set Koni Rood insert voor de 360 gekocht (nieuw) en zoek eigenlijk een setje dempers voor achter. De Koni's voor de Alfa Romeo Guilia passen 1op1 blijkbaar, maar nu is mijn vraag of het qua rijgedrag niet erg irritant is dat je achterkant harder is dan je voorkant.
Heeft iemand ook een typenummer voor de Giulia dempers of passen/voldoen ze allemaal?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
De gele dempen dus ca. 2 x zo goed, maar zijn niet perse harder. Ik vind ze zelfs comfortabeler dan de rode....
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
@Jeroen
De rode dempen idd alleen maar uitgaand. Hou zou je de gele omschrijven dan in je dagelijkse gebruik natuurlijk in vergelijking met de standaard dempers.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Ik kan ook vergelijken met de rode Koni's die ik onder de RL-70-TS had: De gele zijn op alle fronten beter. Ze dempen op beide slagen, dus hoeven ze in principe maar half zo hard te staan als de rode voor dezelfde vertraging. Daardoor heb je bij een gevoelsmatig gelijkblijvende stugheid een veel comfortabelere dempingskarakterestiek die ??k nog eens sportiever is. De vertraging van de veer wordt verdeeld over een 2 x zo grote afstand waardoor ze veel geleidelijker dempen. Moeilijk uit te leggen hoe dat voelt, maar ik hoop dat het overkomt...
Wouter N heeft in de RL-70-TS meegereden met rondom rode Koni's op de stugste stand en hij noemde het mijn niersteenvergruizer... Hij heeft ook in mijn huidige auto gereden en daar was hij behoorlijk enthausiast over.
Ik hoef niet langzamer te rijden als ik over onregelmatige bestrating rij en verkeersdrempels zijn (behalve de hogere drempels, vanwege de verlaging) ook geen extra remmende factor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.