Het KONI schokbreker topic
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Kun je aan de afmetingen van die bus komen? Ik heb namelijk 4 versleten schokdempers, dus ik moet ze op korte termijn vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
koni 86-2420
Horen origineel onder een VW passat van 88 t/m 93 ofzo (1.6, 1.8 en 1.9d). De 1.9 d station weegt 1222 kg. Dit is dus de zwaarst auto waar ze onder zaten (kon geen andere passat op MP vinden).
Dit komt dus nagenoeg overeen met een 360 (1073 kg)
Dus ik heb zo'n vermoeden dat deze dempers nagenoeg hetzelfde zijn, op de kleine 'punt' onderaan na (wat de halve cm verschil in lengte verklaart).
MAAAR er is ??n klein nadeel. Ook deze dempers worden niet meer gemaakt :f
- V300 register
- Verbannen
Dat nokje aan de onderkant hebben ook niet alle dempers, ik had eerst een setje 300 voordempers gekocht die het niet hadden. Ik weet niet hoe de veerpoot er uit ziet maar het moet geen probleem zijn.
Anders kun je er altijd nog een stukje onder lijmen.
- Mark Smeets
- Moderator
geen probleem dus
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
wat als ik jou vertel dat het gat in het bovenste rubber 14mm is:)Jos360;132417 schreef : Exact dezelfde demper, alleen 14mm draad ipv 12mm...
direct fit dus!!!
hoho, het heeft wel degelijk een functie, de demper dusdanig lang maken dat deze in de veerpoot opgesloten wordt als de bovenste moer aangedraaid wordt, gebeurt dat niet dan zit je tijdens het rijden continue naar KLUUNK KLUUNK KLOOK KLIINK geluiden te luisteren.v0lv0freak;132418 schreef : Volgens Anjo zat dat stukje er voor de ***
geen probleem dus
maar of die onderkant no rond, ovaal, vierkant, conisch of trapezium vormig is, dat maakt geen fuck uit. als de lengte maar klopt en de buitenste pasvorm correct is. het is een vlakke kamer onderin de veerpoot.
- Mark Smeets
- Moderator
Ik heb hier ook een origineel set liggen, dus dan kan ik ze mooi vergelijken en aan de onderkant ook zo'n bultje eraan maken.
- V300 register
- Verbannen
- Mark Smeets
- Moderator
Jos360;132431 schreef : Zoals ik al zei: ik heb aftermarket dempers gehad die wel of niet dat bultje hadden. Moet niets uitmaken als de lengte klopt.
Maar die verschilt dus een ietsiepietsie :+
33 tegen 33,7
scheelt dus 0,7 cm, en dat bultje is bij de originele ongeveer 0,5 cm.....
Dus een bultje van 0,7 eronder fabriceren en klaar :yesyes:
Zodra ik de dempers heb zal ik ze wel naast elkaar leggen en een foto maken inclusief afmetingen
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- Mark Smeets
- Moderator