Het KONI schokbreker topic
- Mark Smeets
- Moderator
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Heb er nu iets van 3cm tussen zitten. (de oude waren verpulverd)
Ging er van uit dat dit voldoende hoogte was. maar dit viel helaas tegen.
Merkte dat ik toch me wielkast kon raken.
Wil ook weer niet te veel van me veerweg weggooien aan te hoge bumpstops bij het bestellen van nieuwe. Laat het maar horen als iemand dit toevallig heeft uitgeprobeerd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Heb de veerpoot even zonder veer gemonteerd en het is onmogelijk dat ik mijn wielkast zou kunnen raken. Die 3cm is meer dan voldoende.
De paar sporen in mijn wielkast waren wss nog van mijn oude slappe veren met verpulverde bumpstops.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Albert1;246495 schreef : Ik heb het toch niet goed gezien. :wtf2:
Heb de veerpoot even zonder veer gemonteerd en het is onmogelijk dat ik mijn wielkast zou kunnen raken. Die 3cm is meer dan voldoende.
De paar sporen in mijn wielkast waren wss nog van mijn oude slappe veren met verpulverde bumpstops.
Owke, :crazy1:toch niet, snap niet hoe ik het nu verkeerd heb kunnen zien. maar na wat bochtige wegen en haarspeldbochten in het buitenland toch duidelijk mijn wielkassen geraakt. Ga er extra veerweg begrenzers ophoging tussen zetten en de plekjes insmeren met Hammerite .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Overigens heb ik van het weekend een rit gemaakt in een 360 met versleten schokdempers... Tjee, daar is gewoon niet mee te rijden als je het anders gewend bent. Ik snap de opmerkingen van Anjo hierboven nu beter. Voor sommigen is het een oude auto met matige wegligging, maar met een paar ingrepen kan je het zoveel verbeteren. Het verbaast me dat mensen zo lang doorrijden met zo'n slechte wegligging.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Albert Jan Algera
- Nieuw lid
Buiten de nieuwe schokdempers zijn vooral de caravanveren achter en versterkte veren voor (idd BBB 2cm verlaagd) in combinatie met PU bussen tussen voorwielopgang en reactiestang een wereld van verschil. De auto rolt niet meer zo in de bochten en reageert veel fijner op stuurbewegingen. Waardoor de auto veel beter stijf blijft bij het snelle bochten werk met hogere snelheden. Vorige maand een maand lang (6000 km) door bochtige wegen in de Balkan gereden. Nadeel was dat de auto op de onverharde wegen wel meer trilde. Hiervoor had ik de bandenspanning voor tijdelijk iets lager gezet.
[ATTACH]4551[/ATTACH]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;246785 schreef : Het verbaast me dat mensen zo lang doorrijden met zo'n slechte wegligging.
Bij mij hetzelfde. Daarom rij ik ook al heel lang niet meer in de Black Beauty :hmmz: dat ding gaat eerst op 1 oor liggen en dan pas langzaam de bocht in. Op de planning staat een complete retrofit naar V340 onderstel met alles nieuw, maar heb er gewoon geen tijd voor.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.