Het KONI schokbreker topic

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 19:58 #859032 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het KONI schokbreker topic
ik ben ook enorm over de gele koni's te spreken, heb de gele alfa dempers achter, op ong 70% dicht en nu nog rode koni's aan de voorkant.

ook over de rode koni's ben ik wel te spreken, nu met 250lbs veren staan ze helemaal dicht zonder ?cht enorm oncomfortabel te worden; komt wel weer door m'n stoelen, die maken een superstugge auto echt een stuk comfortabeler...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 20:18 #859042 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Het KONI schokbreker topic
Ok? goed om te horen dat de gele koni's niet killer zijn voor je ruggengraat :)
Ik heb net een mailtje gestuurd naar AR-Parts, even afwachten of hun ze op voorraad hebben.
De standaard Volvo stoelen in de GLS zullen de meeste onprettige bewegingen er nog wel uitfilteren.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-01-2011 20:23 #859045 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Het KONI schokbreker topic
nou, die sparco's waar ik m'n reet in parkeer doen dat toch echt vele en vele malen beter hoor:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2011 12:10 #859075 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Het KONI schokbreker topic

v0lv0freak;164322 schreef : Reclame maken mag natuurlijk niet, maar ik heb een setje luchtdempers voor achter te koop, kun je ze naar smaak harder of zachter zetten :)

Hmmm, voor als ik lpg in wil bouwen klinkt dit wel leuk. Vraag me trouwens af wat voor dempers die nieuwe verstelbare bij DAF hobby zijn?? Natuurlijk wel wat duurder maar eerlijk gezegd wel nieuw!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2011 20:44 #859121 door V300 register
Ik heb Dafhobby gemaild over die instelbare schokdempers. Die gewone van hem hem ik onder m'n daily 360 zitten en die voldoen prima. Gasgevuld, stug en comfortabel. Alleen, misschien komt het door de combinatie met nieuwe spiraalveren voor en de gastank achterin, dat de voorkant een centimeter of 2 a 3 hoger ligt dat achter. Ziet er niet zo mooi uit, met rijden merk ik niets. Ik heb wel nog caravanveren liggen, maar die wil ik onder m'n GLS.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2011 21:18 #859124 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Het KONI schokbreker topic
Jean-Luc, dat heb ik ook, maar dan met de originele veren en oliegevulde schokdempers.
Moet ik aan toevoegen dat de achterzijde nog de originele schokdempers heeft en de tank altijd halfvol tot vol zit.

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
03-01-2011 21:53 #859130 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Het KONI schokbreker topic
Ik denk dat dat dezelfde dempers zijn als Dai in Engeland leverd, want er staat ook made in the UK op.
@ Gerrit: Luchtvering is toevallig vandaag verkocht aan een (nieuw) clublid, hij stelt zich in de volgende volvoice voor :)

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2011 21:56 #859131 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Het KONI schokbreker topic
Ze lijken idd op de SPAX dempers van Dai, maar ik dacht dat SPAX dempers echt een grote SPAX sticker op hun geplakt hebben.
*Hoevaak zet je SPAX in een zin :+*

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2011 22:15 #859135 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Het KONI schokbreker topic

Gekke Gerritje;164408 schreef : Hmmm, voor als ik lpg in wil bouwen klinkt dit wel leuk. Vraag me trouwens af wat voor dempers die nieuwe verstelbare bij DAF hobby zijn?? Natuurlijk wel wat duurder maar eerlijk gezegd wel nieuw!

Koni's zijn ook gewoon nog nieuw te bestellen hoor... :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2011 23:09 #859140 door V300 register
Ho stop, help, niet allemaal tegelijk want ik weet niks van dempers, volgens mij zit er nog gewoon het standaard geneuzel onder. Mijn vario wordt eind 2011 belastingvrij en wil haar ruim voor die tijd dik in orde hebben en hoef eigenlijk alleen nog maar een gereviseerde carburateur te plaatsen. Ik wil gewoon een tank tegen de achterbank laten bouwen en daaronder een stel goede (niet te gek dure)(verstelbare) dempers hebben. Ik wil de achterkant op de zelfde hoogte houden en niet te stug. De voorkant kan ook wel wat nieuws gebruiken en dacht aan een standaard setje Monroes maar dan wel met andere veren zodat het neusje een cm of 3 naar beneden gaat maar nog wel comfortabel is.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC