360 met 200+ pk B23ET - was: motorolie?
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-05-2011 18:25 #874478
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 200+ pk B23ET - was: motorolie?
Ok, ik heb gebeld naar de tuner in Belgie (ATM). Deze heeft 'm toendertijd afgesteld met de ECU die er vandaag de dag nog steeds op zit. Daarvoor kwam ie bij KMS (van Kronenburg) vandaan. Die wil ik morgen gaan bellen maar ik weet nu even niet zeker of deze ECU bij hun vandaan kwam. Iemand heeft er later grotere injectoren opgezet met het gevolg dat de ECU dus weer opnieuw afgesteld zou moet worden. Ik hoop trouwens ook dat dit de reden is waarom ie zo rijk staat op dit moment. Nu begint het spek te stinken: ATM vraagt ongeveer 1000 euro om 'm opnieuw af te stellen mits het blok eruit gelepeld is, want te gevaarlijk... :wtf: Enfin. Zijn er tuning firma's die het voor minder doen en nog steeds goed werk afleveren?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
16-05-2011 18:58 #874480
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 met 200+ pk B23ET - was: motorolie?
als het een KMS ecu is, verwacht dan niet dat een remap bij hun veel goedkoper is..
de grotere injectoren zullen waarschijnlijk wel de oorzaak zijn van het rijkere lopen, ik zou ATM eens vragen of ze weten hoe groot de injectoren waren ten tijde van afstellen en dan terug switchen naar de injectoren waar je huidige map dus op gebaseerd is.
het zou kunnen dat na de mapping de turbodruk wat hoger geschroefd is; ding wat arm ging lopen en daarom een setje grotere injectoren erin zit, gelijk dus de vraag; wat voor laaddruk piek je op dit moment?
mocht dat niet lukken dan zou ik toch in eerste instantie wat zaakjes terugbouwen naar OEM (std injectoren en turbodruk binnen grenzen van wat OEM injectoren bij kunnen benen) of zelf een nieuwe ECU met eigen management kiezen en naar je eigen wensen laten mappen, nu loop je constant achter de feiten van je voorganger(s) aan. als je hem zelf laat mappen kun je evt altijd nog kiezen om bepaalde zaken mee te pakken/veranderen, dus bijv de huidige grote injectoren erin; turbodruk wat hoger en dan afstellen zodat hij niet te rijk loopt:)
de grotere injectoren zullen waarschijnlijk wel de oorzaak zijn van het rijkere lopen, ik zou ATM eens vragen of ze weten hoe groot de injectoren waren ten tijde van afstellen en dan terug switchen naar de injectoren waar je huidige map dus op gebaseerd is.
het zou kunnen dat na de mapping de turbodruk wat hoger geschroefd is; ding wat arm ging lopen en daarom een setje grotere injectoren erin zit, gelijk dus de vraag; wat voor laaddruk piek je op dit moment?
mocht dat niet lukken dan zou ik toch in eerste instantie wat zaakjes terugbouwen naar OEM (std injectoren en turbodruk binnen grenzen van wat OEM injectoren bij kunnen benen) of zelf een nieuwe ECU met eigen management kiezen en naar je eigen wensen laten mappen, nu loop je constant achter de feiten van je voorganger(s) aan. als je hem zelf laat mappen kun je evt altijd nog kiezen om bepaalde zaken mee te pakken/veranderen, dus bijv de huidige grote injectoren erin; turbodruk wat hoger en dan afstellen zodat hij niet te rijk loopt:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-05-2011 19:02 #874482
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 200+ pk B23ET - was: motorolie?
Klinkt heel aannemelijk allemaal... maar hoe, wat en waar doe ik dat? Zelf gaat het me sowieso niet lukken want ik mis de meetapparatuur en de knowhow.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
16-05-2011 19:26 #874484
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 met 200+ pk B23ET - was: motorolie?
hmm, zou dan toch het verhaal even voorleggen aan KMS, die kunnen hem vast wel op hun testbank remappen (motor kan dan ook blijven zitten). zorg er dan alleen wel voor dat je er bij blijft en je auto er niet achter laat, die gasten hebben in het verleden wel eens hele rare dingen uitgespookt met auto's van klanten...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-05-2011 19:46 #874486
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 200+ pk B23ET - was: motorolie?
Daar heb ik meer van gehoord. Details?
Is het misschien een idee om een hele andere ECU aan te laten meten door een mogelijk goedkopere tuner?
Is het misschien een idee om een hele andere ECU aan te laten meten door een mogelijk goedkopere tuner?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
16-05-2011 20:05 #874488
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 met 200+ pk B23ET - was: motorolie?
youtube maar eens op kronenburg dyno , verbaasde me dat ze die filmpjes er nog steeds op hebben staan. gaat o.a. om een V70 station die mishandeld wordt op de bank, goede reclame!
een andere ECU kiezen en aan laten meten is inderdaad een optie, maar ik weet niet in hoeverre een KMS uitwisselbaar is met bijv een op Megasquirt gebaseerde unit, pinlayout van de stekker(s) zal ongetwijfeld anders zijn maar weet bijv niet of je toerentalsignaal door KMS van het volvo vliegwiel of een triggerwheel met ander patroon gehaald is, of de ECU ook de ontsteking regelt etc..
wat voor ECU je als bijna plug & play gaat kiezen hangt dus ook wel weer af van wat er nu allemaal op zit anders wordt het een dure bij de volgende tuner als hij dat soort zaken uit moet zoeken. en als er iets is wat klote is, dan is het wel chaotische kabelbomen; een pinlayout van de huidige KMS ecu is dus iig al een goed stukje voorbereiding als je naar een andere tuner overstapt
op Megasquirt gebaseerde units zijn in ieder geval al een stuk goedkoper, die dingen kun je zelf in elkaar solderen of een fabrieks gesoldeerde print aanschaffen en mappen; kijk eens op www.kdfi.nl zie ook op de website dat Jeroen ook overweg kan met KMS, is dus wellicht de moeite om daar eens een bezoekje te brengen voor een dynamische remap
een andere ECU kiezen en aan laten meten is inderdaad een optie, maar ik weet niet in hoeverre een KMS uitwisselbaar is met bijv een op Megasquirt gebaseerde unit, pinlayout van de stekker(s) zal ongetwijfeld anders zijn maar weet bijv niet of je toerentalsignaal door KMS van het volvo vliegwiel of een triggerwheel met ander patroon gehaald is, of de ECU ook de ontsteking regelt etc..
wat voor ECU je als bijna plug & play gaat kiezen hangt dus ook wel weer af van wat er nu allemaal op zit anders wordt het een dure bij de volgende tuner als hij dat soort zaken uit moet zoeken. en als er iets is wat klote is, dan is het wel chaotische kabelbomen; een pinlayout van de huidige KMS ecu is dus iig al een goed stukje voorbereiding als je naar een andere tuner overstapt
op Megasquirt gebaseerde units zijn in ieder geval al een stuk goedkoper, die dingen kun je zelf in elkaar solderen of een fabrieks gesoldeerde print aanschaffen en mappen; kijk eens op www.kdfi.nl zie ook op de website dat Jeroen ook overweg kan met KMS, is dus wellicht de moeite om daar eens een bezoekje te brengen voor een dynamische remap
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-05-2011 20:36 #874493
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 200+ pk B23ET - was: motorolie?
Dan zal ik Jeroen morgen eens bellen. Wie weet kan ik het combineren met die sleuteldag. Als ik toch in die buurt ben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-05-2011 11:48 #874535
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 200+ pk B23ET - was: motorolie?
[YOUTUBE]1-Qa3k8WDM8[/YOUTUBE]
Mishandeld indeed! Waar is dat nou weer goed voor :hmmz:
Mishandeld indeed! Waar is dat nou weer goed voor :hmmz:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-05-2011 16:31 #874560
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 200+ pk B23ET - was: motorolie?
Is de auto van dhr. van Kronenburg zelf;)
Neemt niet weg dat ik niet begrijp waarom je bij een olietemperatuur van 60 graden als een achterlijke gaat lopen trappen.
Verloop van het project is overigens hier te volgen.
Neemt niet weg dat ik niet begrijp waarom je bij een olietemperatuur van 60 graden als een achterlijke gaat lopen trappen.
Verloop van het project is overigens hier te volgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-05-2011 21:07 #874609
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 met 200+ pk B23ET - was: motorolie?
Inmiddels kleppendekselpakking vervangen. Het lijkt nog erger geworden en ik twijfel of ik de goeie pakking heb gekregen. Hij sloot niet echt lekker aan de voorzijde. Als het ff meezit dan kan ie dit weekend op de kazerne blijven staan en vul ik 'm bij zaterdag voordat ik naar de sleuteldag ga. Ondertussen lijkt Jeroen chronisch niet bereikbaar.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets