Uitstroom zadeltank 360
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
je gebruiken voor de maten. Die komt op de een of andere manier wel een keer bij
jou. Voor mij is die nu gedegradeerd tot schroot. Ik vrees dat de tank in vele andere
360's op den duur er van binnen hetzelfde uit gaat zien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
De tanks van een 340 heb ik dit nog nooit zo erg gezien.
Anders soort staal?
Zelfs de roestige brandstof tank van mijn 144 ziet er van binnen nog als nieuw uit. De benzine die daar in zat zat er vermoedelijk al 15 jaar in, was nog zo'n halve tank.
Althans, de auto reed al 15 jaar niet meer op benzine en de carburateurs waren ook niet aangesloten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Is dat ook een zadeltank, die van de 144?
Het kunststof bakje wordt op den duur broos. Als je dan gaat schoonmaken met
kiezelsteentjes en een betonmolen, dan sneuvelen de aansluitingen.
Oh, en van een 144 kun je waarschijnlijk nog een nieuwe tank kopen, ook.
Van een 360 helaas niet. Had bij een bedrijf om revisie gevraagd: 750 Euro ex. BTW.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Zitten de tankhelften met een rollas aan elkaar vast?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Maar geen interne slangetjes of wat dan ook.
Nieuwe tanks zijn wel te krijgen maar moeten wel aangepast worden om pas te maken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De staalplaten zijn aan de binnenzijde voorzien van een laagje lood (mocht toen nog).
Ik had al geprobeerd de rolnaadlas met de slijptol door te zagen. Je ziet dat de warmte
het lood doet smelten en de delen als het ware weer aan elkaar soldeert.
Kwam ook niet goed te bocht om met de slijptol. Dit is andere koek dan de tank van
de 340 modellen. Een tank van een 340 Diesel zou misschien passen, maar ook daar
wordt via de vlotteropening aangezogen. Je zou dan een intank-pomp moeten maken.
Heeft al eens iemand hier op het forum gedaan. Het bakje in de tank is trouwens niet
dicht. De retourleiding spuit de benzine in een spiraal rondom het bakje terug.
Het bakje stroomt daarna weer heel langzaam leeg. Als je lang genoeg wacht, is het
vloeistofnivo in de gehele tank weer gelijk. Als je door de vlotteropening kijkt, zie je
dat niet. Heb gezien dat de rager waarmee ik door de uitstroom de tank in ging,
netjes in het bakje uitkomt. Dus het slangetje naar het bakje is nog intact.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Inderdaad, ik had geen idee dat zulke zadeltanks zo probleemgevend konden zijn.VolvoDordt;257933 schreef : ik ben nu wel heel benieuwd hoe de tank van mijn GLT eruit ziet
Maar zolang vol gas geen problemen oplevert zou ik d'r niet bang voor zijn, dan krijgt ze nog genoeg. Een keer 'n boroscoop in 'n (bijna) lege tank zal anders ook geen kwaad kunnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.