Uitstroom zadeltank 360
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
28-05-2020 11:30 #984858
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Uitstroom zadeltank 360
Deze snap ik niet helemaal. De vlotter zit toch boven op de tank. Zuig de pomp dan vanaf boven extra benzine aan?
Je hebt een T stuk geplaatst en beide openingen komen daarna uit bij de pomp?
Je hebt een T stuk geplaatst en beide openingen komen daarna uit bij de pomp?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2020 12:34 #984860
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Het pijpje dat je op de eerste foto ziet, gaat via een bochtje helemaal tot onderin de
tank; in dit geval tot in het plastic bakje dat erin staat. Er zit zelfs een filtertje op die
aanzuigleiding. Dat filtertje zit precies boven de aftapplug en die ligt weer in een kuiltje.
De tank moet dus wel heel erg ver leeg zijn, wil je lucht gaan aanzuigen.
tank; in dit geval tot in het plastic bakje dat erin staat. Er zit zelfs een filtertje op die
aanzuigleiding. Dat filtertje zit precies boven de aftapplug en die ligt weer in een kuiltje.
De tank moet dus wel heel erg ver leeg zijn, wil je lucht gaan aanzuigen.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
28-05-2020 13:14 #984861
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Uitstroom zadeltank 360
Interessante constructie. Wanneer ga je proefrijden? Lijkt erop dat het zou moeten werken.
- BartJu
-
- Platinum lid
-
- 245DL 1976 B21a AW71
Minder
Meer
28-05-2020 20:34 #984864
door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Uitstroom zadeltank 360
Waar zit nu de pomp?
Indien na de fusie van leidingen zal die bij een opening boven vloeistof niveau toch lucht gaan trekken?
Indien ervoor, dan kan ie juist rond gaan pompen? Of heb je nog restricties/terugslagkleppen oid?
Indien na de fusie van leidingen zal die bij een opening boven vloeistof niveau toch lucht gaan trekken?
Indien ervoor, dan kan ie juist rond gaan pompen? Of heb je nog restricties/terugslagkleppen oid?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-05-2020 21:48 #984865
door V300 register
De pomp zit nog steeds op dezelfde plek. Als de by-pass helemaal vol zit met benzine,
en door de normale aanvoer kan geen benzine aangezogen worden omdat die verstopt
raakt, zal er benzine via de by-pass aangezogen worden. Alleen als je het vloeistofnivo
tot onder het nivo van het filtertje onder in het bakje laat dalen, dan kan er inderdaad
lucht aangezogen worden. Maar dan knippert het lampje van de benzinemeter al een
hele tijd, omdat het balletje van de vlotter naast dat bakje ligt, op de bodem dus.
Zolang de by-pass helemaal gevuld is met benzine en de terugslagklep in de pomp
functioneert naar behoren, dan zou je in theorie de by-pass ook over het dak kunnen
laten lopen.
en door de normale aanvoer kan geen benzine aangezogen worden omdat die verstopt
raakt, zal er benzine via de by-pass aangezogen worden. Alleen als je het vloeistofnivo
tot onder het nivo van het filtertje onder in het bakje laat dalen, dan kan er inderdaad
lucht aangezogen worden. Maar dan knippert het lampje van de benzinemeter al een
hele tijd, omdat het balletje van de vlotter naast dat bakje ligt, op de bodem dus.
Zolang de by-pass helemaal gevuld is met benzine en de terugslagklep in de pomp
functioneert naar behoren, dan zou je in theorie de by-pass ook over het dak kunnen
laten lopen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-05-2020 21:12 #984866
door V300 register
Vandaag even gereden. Dat ging een hele tijd goed.
Toen ik boven 4000 toeren kwam, viel hij stil.
Kon daarna wel gewoon starten en verder rijden.
Waarschijnlijk kan er nog steeds niet genoeg benzine
aangezogen worden.
Toen ik boven 4000 toeren kwam, viel hij stil.
Kon daarna wel gewoon starten en verder rijden.
Waarschijnlijk kan er nog steeds niet genoeg benzine
aangezogen worden.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-05-2020 21:46 #984867
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Uitstroom zadeltank 360
Mooie oplossing, maar ik denk dat je een extra opvoerpomp nodig hebt. De elektrische pomp die er nu op zit, hoeft normaal gesproken geen benzine aan te zuigen. Dat doet de zwaartekracht al. Nu je de brandstof vanaf de bovenkant aanvoert, moet de pomp niet alleen het systeem op druk zetten, maar ook daadwerkelijk oppompen.
Probeer eens een opvoerpompje zoals de 240/740/eerste type 940 heeft.
Of de hoofdpomp vervangen door een sterkere uit een late 940. Kun je best een sloop exemplaar voor nemen, die pompen gaan bijna nooit stuk. Mijn 940 doet er al 25 jaar en 350.000 km mee.
Probeer eens een opvoerpompje zoals de 240/740/eerste type 940 heeft.
Of de hoofdpomp vervangen door een sterkere uit een late 940. Kun je best een sloop exemplaar voor nemen, die pompen gaan bijna nooit stuk. Mijn 940 doet er al 25 jaar en 350.000 km mee.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-05-2020 10:12 #984868
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Uitstroom zadeltank 360
Even serieus, ik zie na even vluchtig doorlezen dat dit topic in 2017 gestart is; je na een correcte diagnose (vervuiling brandstoftraject) en even schoonmaken af en toe even een goed resultaat boekt, waarna het lijkt alsof daarna de klachten vrij snel terugkomen.
De constructie met de andere aanvoer is leuk bedacht, maar dat filtertje zal nu ook gewoon verstopt zitten. Denk overigens ook niet dat zowel dat filtertje als de leiding genoeg flowt voor een injectiepomp maar dat ter zijde.
Die brandstoftank is te vervuild, ik had hem allang gedemonteerd; alle andere energie die je er nu omheen stopt om de tank te laten zitten is echt verspilde moeite als je de bron van de ellende niet volledig schoon maakt (hij zal sowieso een keer op z'n kop moeten tijdens het schoonmaken)
De constructie met de andere aanvoer is leuk bedacht, maar dat filtertje zal nu ook gewoon verstopt zitten. Denk overigens ook niet dat zowel dat filtertje als de leiding genoeg flowt voor een injectiepomp maar dat ter zijde.
Die brandstoftank is te vervuild, ik had hem allang gedemonteerd; alle andere energie die je er nu omheen stopt om de tank te laten zitten is echt verspilde moeite als je de bron van de ellende niet volledig schoon maakt (hij zal sowieso een keer op z'n kop moeten tijdens het schoonmaken)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2020 15:48 #984869
door V300 register
Dat klopt. Ik heb een andere tank, die na schoonmaken op 3 plekken doorgerot was,
opengemaakt met de decoupeerzaag. Het slangetje van het bakje naar de uitstroom,
ligt er gewoon naast. De slangenklem ligt er als een hoopje gruis onder. Brrrrrr.
Kijk zelf en huiver. Ik denk dat het er bij de tank onder de auto in kwestie, ook zo uit ziet.
opengemaakt met de decoupeerzaag. Het slangetje van het bakje naar de uitstroom,
ligt er gewoon naast. De slangenklem ligt er als een hoopje gruis onder. Brrrrrr.
Kijk zelf en huiver. Ik denk dat het er bij de tank onder de auto in kwestie, ook zo uit ziet.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-05-2020 15:53 #984870
door V300 register
Moderators: Mark Smeets