Uitstroom zadeltank 360
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
28-08-2017 22:11 #972111
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Afgelopen weekend weer gewerkt aan deze 360. De achterpanelen aan de binnenzijde
wat opgeknapt en de raamrubbers van de klapraampjes met inzetstukjes gerepareerd.
Toen toch alles eraf lag, kon ik mooi alles van binnenuit tectyleren (Volvo tectyl, ooit
gekregen van een ex-Volvo medewerker toen Volvo wegging uit Born).
Ik had hulp en die had een roterend poetsmachientje meegenomen. De spatborden
en de motorkap is 1x gedaan. Zie foto's. Verbluffend resultaat.
wat opgeknapt en de raamrubbers van de klapraampjes met inzetstukjes gerepareerd.
Toen toch alles eraf lag, kon ik mooi alles van binnenuit tectyleren (Volvo tectyl, ooit
gekregen van een ex-Volvo medewerker toen Volvo wegging uit Born).
Ik had hulp en die had een roterend poetsmachientje meegenomen. De spatborden
en de motorkap is 1x gedaan. Zie foto's. Verbluffend resultaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-10-2017 22:32 #972633
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
21-10-2017 09:42 #972634
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Uitstroom zadeltank 360
Zal eens voor je kijken als ik weer bij Erik ben.
Heb wel in ieder geval de mallen voor het gatenpatroon voor je.
Heb wel in ieder geval de mallen voor het gatenpatroon voor je.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-10-2019 12:27 #983399
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Afgelopen vrijdag was de 2-jarige APK dan eindelijk een feit. Had hem eerst op
2 september aangeboden. Als ie dan goedgekeurd zou worden, zouden de data
allemaal gelijk staan. Helaas niet gelukt door afkeur op de bestuurdersgordel en
meer dan 30% remverschil op de achterwielen. Na vervangen van de gordel en
het bijstellen van de achterremmen, liep het op 18 september weer mis.
De auto sloeg af net voor de CO-meting. Niet meer te starten.
Na een poosje wachten trok ik de tijd-temperatuur stekker eraf en toen liep ie
meteen weer. Mijn gedachte was dus dat de koudestartinjector bleef werken en
de motor op den duur verzoop. Ik zou eerst maar eens een stukje gaan rijden
om de motor weer op temperatuur te brengen, was het advies van de keurmeester.
Maar op de randweg van Weert sloeg de motor weer af en wederom niet meer
aan de praat te krijgen. Auto achtergelaten en de garage laten weten dat de
CO-meting er in ieder geval vandaag niet meer in zat.
's Avonds de auto opgehaald. Stekker van de tijd-temperatuur-zender er weer op
en gewoon starten en lopen. Ik kon dus naar huis rijden.
Daarna kon ik het afslaan reproduceren. Na ongeveer 8 minuten stationair draaien
hield de motor ermee op. Ik hoorde het stuurrelais klikken. Ook nu was de motor
niet meer te starten. Echter, na wisselen van het stuurrelais startte de auto meteen
weer. Het "defecte" stuurrelais was ook tamelijk warm geworden.
Met het andere stuurrelais erin is de auto afgelopen vrijdag dus goedgekeurd.
Het CO% is bijgesteld naar 1.3%. Op de terugweg (1.6km) toch weer bokken en
geen vermogen. Hij sloeg echter niet af. Ik heb opnieuw de opbrengst van de pomp
gemeten en dan was nog geen glas vol na een minuut. Dit zou 1 liter per 30 seconden
moeten zijn. Misschien toch ergens spanningsverlies over de pomp?
Hoge overgangsweerstand en dat daarom dat relais zo warm werd en zichzelf uitschakelt?
2 september aangeboden. Als ie dan goedgekeurd zou worden, zouden de data
allemaal gelijk staan. Helaas niet gelukt door afkeur op de bestuurdersgordel en
meer dan 30% remverschil op de achterwielen. Na vervangen van de gordel en
het bijstellen van de achterremmen, liep het op 18 september weer mis.
De auto sloeg af net voor de CO-meting. Niet meer te starten.
Na een poosje wachten trok ik de tijd-temperatuur stekker eraf en toen liep ie
meteen weer. Mijn gedachte was dus dat de koudestartinjector bleef werken en
de motor op den duur verzoop. Ik zou eerst maar eens een stukje gaan rijden
om de motor weer op temperatuur te brengen, was het advies van de keurmeester.
Maar op de randweg van Weert sloeg de motor weer af en wederom niet meer
aan de praat te krijgen. Auto achtergelaten en de garage laten weten dat de
CO-meting er in ieder geval vandaag niet meer in zat.
's Avonds de auto opgehaald. Stekker van de tijd-temperatuur-zender er weer op
en gewoon starten en lopen. Ik kon dus naar huis rijden.
Daarna kon ik het afslaan reproduceren. Na ongeveer 8 minuten stationair draaien
hield de motor ermee op. Ik hoorde het stuurrelais klikken. Ook nu was de motor
niet meer te starten. Echter, na wisselen van het stuurrelais startte de auto meteen
weer. Het "defecte" stuurrelais was ook tamelijk warm geworden.
Met het andere stuurrelais erin is de auto afgelopen vrijdag dus goedgekeurd.
Het CO% is bijgesteld naar 1.3%. Op de terugweg (1.6km) toch weer bokken en
geen vermogen. Hij sloeg echter niet af. Ik heb opnieuw de opbrengst van de pomp
gemeten en dan was nog geen glas vol na een minuut. Dit zou 1 liter per 30 seconden
moeten zijn. Misschien toch ergens spanningsverlies over de pomp?
Hoge overgangsweerstand en dat daarom dat relais zo warm werd en zichzelf uitschakelt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-10-2019 12:28 #983400
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Afgelopen vrijdag was de 2-jarige APK dan eindelijk een feit. Had hem eerst op
2 september aangeboden. Als ie dan goedgekeurd zou worden, zouden de data
allemaal gelijk staan. Helaas niet gelukt door afkeur op de bestuurdersgordel en
meer dan 30% remverschil op de achterwielen. Na vervangen van de gordel en
het bijstellen van de achterremmen, liep het op 18 september weer mis.
De auto sloeg af net voor de CO-meting. Niet meer te starten.
Na een poosje wachten trok ik de tijd-temperatuur stekker eraf en toen liep ie
meteen weer. Mijn gedachte was dus dat de koudestartinjector bleef werken en
de motor op den duur verzoop. Ik zou eerst maar eens een stukje gaan rijden
om de motor weer op temperatuur te brengen, was het advies van de keurmeester.
Maar op de randweg van Weert sloeg de motor weer af en wederom niet meer
aan de praat te krijgen. Auto achtergelaten en de garage laten weten dat de
CO-meting er in ieder geval vandaag niet meer in zat.
's Avonds de auto opgehaald. Stekker van de tijd-temperatuur-zender er weer op
en gewoon starten en lopen. Ik kon dus gewoon naar huis rijden.
Daarna kon ik het afslaan reproduceren. Na ongeveer 8 minuten stationair draaien
hield de motor ermee op. Ik hoorde het stuurrelais klikken. Ook nu was de motor
niet meer te starten. Echter, na wisselen van het stuurrelais startte de auto meteen
weer. Het "defecte" stuurrelais was ook tamelijk warm geworden.
Met het andere stuurrelais erin is de auto afgelopen vrijdag dus goedgekeurd.
Het CO% is bijgesteld naar 1.3%. Op de terugweg (1.6km) toch weer bokken en
geen vermogen. Hij sloeg echter niet af. Ik heb opnieuw de opbrengst van de pomp
gemeten en dan was nog geen glas vol na een minuut. Dit zou 1 liter per 30 seconden
moeten zijn. Misschien toch ergens spanningsverlies over de pomp?
Hoge overgangsweerstand en dat daarom dat relais zo warm werd en zichzelf uitschakelt?
2 september aangeboden. Als ie dan goedgekeurd zou worden, zouden de data
allemaal gelijk staan. Helaas niet gelukt door afkeur op de bestuurdersgordel en
meer dan 30% remverschil op de achterwielen. Na vervangen van de gordel en
het bijstellen van de achterremmen, liep het op 18 september weer mis.
De auto sloeg af net voor de CO-meting. Niet meer te starten.
Na een poosje wachten trok ik de tijd-temperatuur stekker eraf en toen liep ie
meteen weer. Mijn gedachte was dus dat de koudestartinjector bleef werken en
de motor op den duur verzoop. Ik zou eerst maar eens een stukje gaan rijden
om de motor weer op temperatuur te brengen, was het advies van de keurmeester.
Maar op de randweg van Weert sloeg de motor weer af en wederom niet meer
aan de praat te krijgen. Auto achtergelaten en de garage laten weten dat de
CO-meting er in ieder geval vandaag niet meer in zat.
's Avonds de auto opgehaald. Stekker van de tijd-temperatuur-zender er weer op
en gewoon starten en lopen. Ik kon dus gewoon naar huis rijden.
Daarna kon ik het afslaan reproduceren. Na ongeveer 8 minuten stationair draaien
hield de motor ermee op. Ik hoorde het stuurrelais klikken. Ook nu was de motor
niet meer te starten. Echter, na wisselen van het stuurrelais startte de auto meteen
weer. Het "defecte" stuurrelais was ook tamelijk warm geworden.
Met het andere stuurrelais erin is de auto afgelopen vrijdag dus goedgekeurd.
Het CO% is bijgesteld naar 1.3%. Op de terugweg (1.6km) toch weer bokken en
geen vermogen. Hij sloeg echter niet af. Ik heb opnieuw de opbrengst van de pomp
gemeten en dan was nog geen glas vol na een minuut. Dit zou 1 liter per 30 seconden
moeten zijn. Misschien toch ergens spanningsverlies over de pomp?
Hoge overgangsweerstand en dat daarom dat relais zo warm werd en zichzelf uitschakelt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
20-10-2019 18:01 #983408
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Uitstroom zadeltank 360
CO van 1.3%???
Is dat niet een beetje heel er weinig?
Zeker weer een gevalletje, garage heeft niet al teveel verstand van oude auto's.
Kans is heel groot dat de motor veels te arm loopt.
CO mag maximaal 3,5% zijn in jouw geval.
Zeg niet dat je hem daarop moet afstellen, maar rond de 2,5 zal hij zeker lekkerder vinden.
Maar de juiste waarde moet volgens mij ook wel ergens terug te vinden zijn, vraagbaak?
Van de pomp durf ik het niet te zeggen, maar dat moet wel veel meer kunnen zijn dan wat jij omschrijft.
Is dat niet een beetje heel er weinig?
Zeker weer een gevalletje, garage heeft niet al teveel verstand van oude auto's.
Kans is heel groot dat de motor veels te arm loopt.
CO mag maximaal 3,5% zijn in jouw geval.
Zeg niet dat je hem daarop moet afstellen, maar rond de 2,5 zal hij zeker lekkerder vinden.
Maar de juiste waarde moet volgens mij ook wel ergens terug te vinden zijn, vraagbaak?
Van de pomp durf ik het niet te zeggen, maar dat moet wel veel meer kunnen zijn dan wat jij omschrijft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- André Minet
- Nieuw lid
Minder
Meer
20-10-2019 18:40 #983409
door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Uitstroom zadeltank 360
Volgens de vraagbaak van maart 1986 mocht de Co zelfs max 4,5 % zijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
20-10-2019 18:40 #983410
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Ja, volgens boekje moet het CO percentage van een B200E tussen de 0,5 en 2,0% liggen.
Ik heb de 4-gas meter gezien en bij 1.25% geeft ie een berekende lambda van 1,000.
Dus met 1,3% is dat eigenlijk precies goed, iets aan de rijke kant.
Tja, die pomp, het was vanmiddag pokkenweer, dus ik heb er niet meer naar kunnen kijken.
Om te bepalenn hoeveel Volt er over de pomp staat als die draait, heb ik wel heel lange
draden nodig.
Maar als de pomp weer de gewenste opbrengst en druk levert, moet hij
nog een keer aan de meter.
Ik heb de 4-gas meter gezien en bij 1.25% geeft ie een berekende lambda van 1,000.
Dus met 1,3% is dat eigenlijk precies goed, iets aan de rijke kant.
Tja, die pomp, het was vanmiddag pokkenweer, dus ik heb er niet meer naar kunnen kijken.
Om te bepalenn hoeveel Volt er over de pomp staat als die draait, heb ik wel heel lange
draden nodig.
Maar als de pomp weer de gewenste opbrengst en druk levert, moet hij
nog een keer aan de meter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 18
20-10-2019 18:45 #983411
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Uitstroom zadeltank 360
Ah ok, dan zal dat wel kloppen.
Werk niet zo vaak aan injecties, carburateurs hebben vaak een veel hogere CO waarde
Werk niet zo vaak aan injecties, carburateurs hebben vaak een veel hogere CO waarde
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-10-2019 13:07 #983412
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Volgens de APK-waarden mag ee 360 (zonder katalysator en lambda sonde) een maximaal CO hebben van 3,5 procent. Volgens het LE-jetronic boekje, behorend bij de 360, zou de motor het fijnst moeten lopen op een afstelling van 1 procent, met een afstelwaarde van 0,5 tot 2,0 procent.
Let er altijd op dat het toerental precies 900 rpm is, en je de Pulsair afkoppelt.
Let er altijd op dat het toerental precies 900 rpm is, en je de Pulsair afkoppelt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets