Uitstroom zadeltank 360
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
21-10-2019 22:18 #983413
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Pulsair en EGR zijn er al afgehaald. Allemaal netjes verwijderd en afgedopt.
En inderdaad, zonder kat en lambdasonde, het is een B200EA.
Ben eigenlijk benieuwd of het vermogen nu ook gestegen is van 82kW naar 85kW.
En inderdaad, zonder kat en lambdasonde, het is een B200EA.
Ben eigenlijk benieuwd of het vermogen nu ook gestegen is van 82kW naar 85kW.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
15-12-2019 18:59 #983755
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Stationiar loopt hij prima en houdt dat minstens een kwartier vol.
Heb ook nieuwe massakabels aangebracht.
Een platte die samen met de drie ringtongetjes aan de voorzijde
met een parker in de accubak geschroefd zit.
De ander is een vrachtwagenkabel die ik onder een bout van de
linker motorsteun gezet heb. Onder diezelfde bout met een
flexibele kabel naar het massapunt op de motor.
Daarna de opbrengst van de pomp opnieuw gecontroleerd.
Is weliswaar net een liter per 30 seconden, maar veel beter dan
voor de aanleg van de nieuwe massakabels.
Volgende stap was het maken van een kleine proefrit.
Inderdaad een heel kleine proefrit. Voordat ik het einde
van de straat bereikt had, begon de motor weer te bokken
en was er geen vermogen meer.
Zou de pomp dan toch op zijn laatste benen lopen?
Of zou de uitstroom weer verstopt zitten?
Ik ga volgende week de uitstroom nog eens meten.
Gewoon 30 seconden laten lopen en kijken of er dan minimaal
een liter uit is gekomen. Zo niet, dan moet er toch een keer
een andere tank onder, denk ik. Als er meer dan 1 liter per
30 seconden uitstroomt, kan ik misschien beter de pomp vervangen
voor een compleet nieuwe.
Heb ook nieuwe massakabels aangebracht.
Een platte die samen met de drie ringtongetjes aan de voorzijde
met een parker in de accubak geschroefd zit.
De ander is een vrachtwagenkabel die ik onder een bout van de
linker motorsteun gezet heb. Onder diezelfde bout met een
flexibele kabel naar het massapunt op de motor.
Daarna de opbrengst van de pomp opnieuw gecontroleerd.
Is weliswaar net een liter per 30 seconden, maar veel beter dan
voor de aanleg van de nieuwe massakabels.
Volgende stap was het maken van een kleine proefrit.
Inderdaad een heel kleine proefrit. Voordat ik het einde
van de straat bereikt had, begon de motor weer te bokken
en was er geen vermogen meer.
Zou de pomp dan toch op zijn laatste benen lopen?
Of zou de uitstroom weer verstopt zitten?
Ik ga volgende week de uitstroom nog eens meten.
Gewoon 30 seconden laten lopen en kijken of er dan minimaal
een liter uit is gekomen. Zo niet, dan moet er toch een keer
een andere tank onder, denk ik. Als er meer dan 1 liter per
30 seconden uitstroomt, kan ik misschien beter de pomp vervangen
voor een compleet nieuwe.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 1
16-12-2019 08:43 #983763
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Uitstroom zadeltank 360
Toevallig François, je hebt destijds wellicht in mijn topic de problemen wel gelezen, maar toen ik mijn 360 net had, heb ik 3 maand gezocht naar een verstopping in het slangetje van het kunststof bakje in de tank naar de uitstroom. Wellicht dat bij jou het probleem zich hier ook bevindt. Ik heb destijds met een koperen stroomkabel in de uitstroom lopen porren en helaas daardoor de boel wel gemold, maar het probleem wel opgelost!
Bij mij heeft de slangenklem die het slangetje om de kunststof nippel van het bakje hield, de nippel kapot geknepen. Dat zorgde voor een vernauwing, welke verstopt raakte door 7 jaar oude benzine
De moeite waard om eerst daar eens te kijken, scheelt een hoop werk!
Bij mij heeft de slangenklem die het slangetje om de kunststof nippel van het bakje hield, de nippel kapot geknepen. Dat zorgde voor een vernauwing, welke verstopt raakte door 7 jaar oude benzine
De moeite waard om eerst daar eens te kijken, scheelt een hoop werk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
16-12-2019 20:00 #983779
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Justin,
Dat gepiel om de uitstroom vanaf dat bakje te herstellen, heb ik al achter de rug.
Lees het topic er nog maar eens op na. Zoals ik al zei, eerst maar eens aan de
uitstroom meten, als die goed is, kan ik de proef herhalen achter de drukaccumulator.
Vraag me af of de radiale hoek waaronder die hangt, er nog toe doet.
Als dat allemaal goed is, kan ik alleen nog de drukregelaar op de injectorrail als
verdachte aanmerken.
Dat gepiel om de uitstroom vanaf dat bakje te herstellen, heb ik al achter de rug.
Lees het topic er nog maar eens op na. Zoals ik al zei, eerst maar eens aan de
uitstroom meten, als die goed is, kan ik de proef herhalen achter de drukaccumulator.
Vraag me af of de radiale hoek waaronder die hangt, er nog toe doet.
Als dat allemaal goed is, kan ik alleen nog de drukregelaar op de injectorrail als
verdachte aanmerken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 1
17-12-2019 20:29 #983785
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Uitstroom zadeltank 360
Ah okay, dan heb ik niks gezegd.
Voor zo ver mijn ervaringen strekken maakt het geen flikker uit hoe het filtertje voor de pomp er bij hangt. Zie mijn topic. Wel heb ik mijne omhoog geknoopt met een tiewrap, omdat hij anders te laag hing. Daardoor hangt hij mooi horizontaal.
De brandstofdruk al eens gemeten?
Voor zo ver mijn ervaringen strekken maakt het geen flikker uit hoe het filtertje voor de pomp er bij hangt. Zie mijn topic. Wel heb ik mijne omhoog geknoopt met een tiewrap, omdat hij anders te laag hing. Daardoor hangt hij mooi horizontaal.
De brandstofdruk al eens gemeten?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-01-2020 19:30 #983939
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Ik heb van deze auto de brandstofdruk gemeten. Een verloopstukje gemaakt dat tussen
de leiding en de aansluiting op de injectorrail past. De druk schoot meteen de hoogte in.
Wijzer bleef staan in het gebied "Late valve timing or leak at intake manifold".
Bouten inlaatspruitstuk gecontroleerd; daarna allen onderdrukslangen. Lijkt in orde.
Toen een onderdrukmeting gedaan bij stationair toerental. Onderdruk in het spruitstuk
was 40cm Hg. (76cm kwikdruk = 1bar) Dus 0.53bar bij 900 toeren. Lijkt me ook OK.
Als er stationair voldoende onderdruk heerst, maar de benzinedruk is veel te hoog, dan
zou de drukregelaar misschien wel "hangen". Het membraan is ook niet lek, want anders
zou de benzine door het dunne slangetje terug het spruitstuk in stromen.
Toen is de drukregelaar eraf had, kon ik de plunjer niet bewegen. Met de compressor op
3 bar afgeregeld, was het niet mogelijk lucht door de regelaar te laten stromen bij gelijk-
tijdig vacuüm zuigen aan het slangetje. Bij een NOS drukregelaar die ik nog had liggen,
was dit hetzelfde liedje. Iemand gelijke ervaringen met dit ding?
Ik heb nu beide drukregelaars vol met WD40 gespoten en met rubberen dopjes afgedicht.
Kijken wat dit volgende week doet. Of kan iemand mij verzekeren dat beide regelaars
kaduuk zijn?
de leiding en de aansluiting op de injectorrail past. De druk schoot meteen de hoogte in.
Wijzer bleef staan in het gebied "Late valve timing or leak at intake manifold".
Bouten inlaatspruitstuk gecontroleerd; daarna allen onderdrukslangen. Lijkt in orde.
Toen een onderdrukmeting gedaan bij stationair toerental. Onderdruk in het spruitstuk
was 40cm Hg. (76cm kwikdruk = 1bar) Dus 0.53bar bij 900 toeren. Lijkt me ook OK.
Als er stationair voldoende onderdruk heerst, maar de benzinedruk is veel te hoog, dan
zou de drukregelaar misschien wel "hangen". Het membraan is ook niet lek, want anders
zou de benzine door het dunne slangetje terug het spruitstuk in stromen.
Toen is de drukregelaar eraf had, kon ik de plunjer niet bewegen. Met de compressor op
3 bar afgeregeld, was het niet mogelijk lucht door de regelaar te laten stromen bij gelijk-
tijdig vacuüm zuigen aan het slangetje. Bij een NOS drukregelaar die ik nog had liggen,
was dit hetzelfde liedje. Iemand gelijke ervaringen met dit ding?
Ik heb nu beide drukregelaars vol met WD40 gespoten en met rubberen dopjes afgedicht.
Kijken wat dit volgende week doet. Of kan iemand mij verzekeren dat beide regelaars
kaduuk zijn?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-01-2020 19:46 #983940
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Misschien op de waterleiding aansluiten (2bar) en dan aan het slangetje zuigen om te
kijken of er doorstroming gerealiseerd wordt?
kijken of er doorstroming gerealiseerd wordt?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-01-2020 20:18 #983941
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Heeft de drukregelaar in de 360 injection geen openingsdruk van minimaal 3 bar?
Dan werkt de waterleiding natuurlijk niet.
Dan werkt de waterleiding natuurlijk niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Justin Kiers
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 1
06-01-2020 09:14 #983942
door Justin Kiers
Beantwoord door Justin Kiers in topic Uitstroom zadeltank 360
Je zegt de meter schoot omhoog? Naar hoeveel bar? Stationair moet hij rond de 2,5/3 zijn uit m'n hoofd, met gas een halve bar meer. Als dat veel hoger is zou je inderdaad denken dat de drukregelaar naar z'n gootje is, of dat er ergens in de retour iets niet goed gaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-01-2020 13:42 #983943
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Uitstroom zadeltank 360
Brandstofdrukregelaar is geen goedkoop iets om 'even' te vervangen. Ik heb een tijdje gezocht (heb 'm vervangen voor ik op vakantie ging), en de meest voordelige is te koop bij Skandix.
www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fue...e-regulator/1012697/
Bosch-nummer van de regelaar is 0 280 160 293. Je kunt even zoeken op andere sites, maar ik denk niet dat je een goedkopere vervanger vindt.
www.skandix.de/en/spare-parts/engine/fue...e-regulator/1012697/
Bosch-nummer van de regelaar is 0 280 160 293. Je kunt even zoeken op andere sites, maar ik denk niet dat je een goedkopere vervanger vindt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets