Stuurrelais injectiesysteem
- V300 register
- Verbannen
Die twee losse draadjes heb ik zelf erop gesoldeerd in een poging het relais weer tot leven te wekken nadat het was doorgefikt
mochten er nog meer foto's gemaakt moeten worden, van bepaalde onderdeeltjes.. laat maar horen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Nieuw lid
geen obsolete of rare componenten dus, en dat maakt dit relais altijd repareerbaar.
het is ook een dom relais, dwz dat de timing niet instelbaar is. waarschijnlijk is de functie als volgt: x pulsjes per t en dan houdt hij iets aan, op voorwaarde dat het contact aanstaat. zoiets. totale kosten voor de componenten euro, schoonmaken van het relais zelf kost de meeste tijd (maar moet je wel doen)
- V300 register
- Verbannen
powerflux;199786 schreef : het is ook een dom relais, dwz dat de timing niet instelbaar is. waarschijnlijk is de functie als volgt: x pulsjes per t en dan houdt hij iets aan, op voorwaarde dat het contact aanstaat.
Dat is het hele injectiesysteem van de 360, de stuureenheid is ook niet meer dan een berg weerstanden en andere dingetjes
(weet ruben vast een heleboel over, die heeft een aangepaste geloof ik)
maar, ontopic
- V300 register
- Verbannen
Geen problemen mee, dit is waardevolle info.Joris;199785 schreef : Als niemand er mee zit dat dit groupbuy topic volgespamt wordt, hierbij wat foto's!
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
powerflux;199786 schreef : dan heb ik alvast iets leuks: de NE555, het meest gebruikte timer-ic op de wereld is pincompatible met de MC1455.
geen obsolete of rare componenten dus, en dat maakt dit relais altijd repareerbaar.
Ik heb de datasheets van beide IC's bekeken er zit zogoed als geen verschil qua componenten in de IC zelf, op een ander datasheet van de MC1455 stond dat deze IC een vervanger was van de 555.
- Laurens Post
- Nieuw lid
Ik heb het VAG nummer al uitgezocht maar die is niet meer leverbaar. En tevens ook niet te bestellen in Nederland.
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Het stuurrelais is in Duitsland bij Bosch automobielsysteem dealers nog te bestellen. Het betreft dan een retro. Kosten een kleine 60 euro.
- V300 register
- Verbannen
Je kan me ook een PM sturen
NB: levertijd kan wel oplopen tot 1-2 weken
- V300 register
- Verbannen