Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen
Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-02-2012 23:22 #901064
door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Heb je koelvloeistof in de olie zitten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-02-2012 23:48 #901076
door V300 register
nee, ook nog niet gecontroleerd! ga dat binnenkort allemaal even nalopen en hopelijk is het gewoon condens! anders maar even de kop eraf trekken
maar dit is offtopic geneuzel
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
elpee;195515 schreef : Heb je koelvloeistof in de olie zitten
nee, ook nog niet gecontroleerd! ga dat binnenkort allemaal even nalopen en hopelijk is het gewoon condens! anders maar even de kop eraf trekken
maar dit is offtopic geneuzel
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-03-2012 21:30 #902894
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Hoofdremcylinder 343 reviseren en remklauwen 343 reviseren
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2012 16:50 #908176
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Ik heb het (zeer netjes) monteren van een volledige koplampwis-was op foto gezet. Zonder dat de kabels klaar lagen uiteraard. Ik kan dit zonder veel moeite in een How-To zetten. Is hier interesse voor?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2012 18:08 #908185
door V300 register
Ja hoor, ik ben zo'n elektra-noob, dus alle extra info is welkom.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-05-2012 18:45 #908190
door V300 register
Dan zal ik er een keer een verhaaltje rond maken

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2013 01:40 #931491
door V300 register
De belangrijke, slijtagegevoelige onderdelen van de remmen voor/achter vervangen bij een 360. Ik heb echt eigenlijk nog geen idee wat er moet gebeuren bij zoiets en wat de onderdeelnummers van de belangrijke dingen zijn. Heb de Haynes even bekeken, maar alles is nogal klein en zo, dus wellicht heeft iemand hier nog foto's liggen (Joost?) en kan er een mooi verhaaltje met instructies bij verzinnen?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2013 08:10 #931492
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Niet persoonlijk bedoeld, maar je moet pas aan de remmen gaan sleutelen als je er echt verstand van hebt.
De eerste paar keer heb ik het ook onder begeleiding gedaan en nu ik het al vaker heb gedaan, kan ik het alleen aan. De remmen aanpakken moet je echt niet doen als beginner.
Als ik daar een how-to voor zou maken, zou ik het mezelf nooit vergeven als er ongelukken gebeuren omdat iemand door die how-to aan zijn remmen is gaan sleutelen wat vervolgens niet (goed) gelukt is. Je speelt namelijk niet alleen met je eigen veiligheid, maar vooral met die van anderen.
Op zich wil ik je er best bij helpen, maar voordat er iets losgehaald wordt moeten we dan eerst kijken of alle moertjes, nippels e.d. nog gangbaar zijn. Remschijven vervangen doe ik sowieso nog niet zelf, daarvoor heb ik nog niet genoeg ervaring.
Als je onderdeelnummers nodig hebt:
- remslang achter van Delphi (fabrikant): LH2220
- remslang voor van Delphi: LH2215
- Wielremcilinders 2-liter modellen: Volvo nr. 3277831
Zoals gezegd wil ik je met de achterremmen best helpen, voorzijde beperk ik me tot de remslangen en blokken vervangen. Klauwen loshalen hoeft niet als ze nu nog goed gangbaar zijn.
De eerste paar keer heb ik het ook onder begeleiding gedaan en nu ik het al vaker heb gedaan, kan ik het alleen aan. De remmen aanpakken moet je echt niet doen als beginner.
Als ik daar een how-to voor zou maken, zou ik het mezelf nooit vergeven als er ongelukken gebeuren omdat iemand door die how-to aan zijn remmen is gaan sleutelen wat vervolgens niet (goed) gelukt is. Je speelt namelijk niet alleen met je eigen veiligheid, maar vooral met die van anderen.
Op zich wil ik je er best bij helpen, maar voordat er iets losgehaald wordt moeten we dan eerst kijken of alle moertjes, nippels e.d. nog gangbaar zijn. Remschijven vervangen doe ik sowieso nog niet zelf, daarvoor heb ik nog niet genoeg ervaring.
Als je onderdeelnummers nodig hebt:
- remslang achter van Delphi (fabrikant): LH2220
- remslang voor van Delphi: LH2215
- Wielremcilinders 2-liter modellen: Volvo nr. 3277831
Zoals gezegd wil ik je met de achterremmen best helpen, voorzijde beperk ik me tot de remslangen en blokken vervangen. Klauwen loshalen hoeft niet als ze nu nog goed gangbaar zijn.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-05-2013 08:42 #931494
door V300 register
Ik snap je mening hoe je er tegenover staat. Ik dacht dat het verder redelijk low-tech was en wel aan te pakken voor een beginner. Als de remmen verder voor de APK nog goed genoeg zijn, is het wellicht slim om dat van de zomer of zo samen te doen, als je daar dan nog trek in hebt

- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2013 08:45 #931495
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Ja hoor, geen probleem. Dan stuur tzt maar een berichtje 
Eerst een visuele inspectie is sowieso verstandig. Als de remmen goed werken en de slangetjes zien er nog goed uit, moet je er verder niets aan doen. Ja, remvloeistof verversen. Maar dat is zo gebeurd als de ontluchtingsnippels nog los willen. Zien we tegen die tijd dan wel.

Eerst een visuele inspectie is sowieso verstandig. Als de remmen goed werken en de slangetjes zien er nog goed uit, moet je er verder niets aan doen. Ja, remvloeistof verversen. Maar dat is zo gebeurd als de ontluchtingsnippels nog los willen. Zien we tegen die tijd dan wel.
Moderators: Mark Smeets