Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

Wat zou jij graag willen zien als garagescene?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2009 00:11 #804378 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?

slb_340;125240 schreef : Sommige schroefjes zijn voor het eerst moeilijk te vinden, en een zijscherm demonteren of een deur demonteren (deurpennen)/monteren lijken makkelijke klusjes.. een klokkenwinkel vervangen is ook makkelijk opzich.. maar als je t nooit gedaan hebt...

En daar ben ik het helemaal mee eens (ik spreek uit ervaring :yesyes:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2009 02:13 #804382 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Maar al dit soort dingen hoeft natuurlijk niet alleen maar van de TC te komen. Iedereen klust hier wel eens (de 1 wat vaker dan de ander), probeer er eens een mooie garagescene van te maken zou ik zeggen.

Zo zit ik erover te denken om er ??n te maken over kleppen stellen/controleren van een 1400, ik heb toch een kapot motorblok liggen. Mooi oefenmateriaal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2009 02:25 #804383 door V300 register
Nog mooier zou zijn om het ook te filmen. Ik ben echt een prutser en kan weinig met geschreven instructies, maar als ik het 1 keer gezien heb....
Zo hebben Erik en ik ooit klokkenset vervangen door eerst stuur te verwijderen maar ik weet van Wouter dat zoiets nog simpeler kan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-11-2009 02:50 #804384 door V300 register
Wie weet kan er ook een filmpje af.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2009 09:25 #804462 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Stuur verwijderen is zo gebeurd en dan heb je alle ruimte.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2009 09:57 #804467 door V300 register

Erik;125349 schreef : Stuur verwijderen is zo gebeurd en dan heb je alle ruimte.

verwijderen is niet zo'n probleem nee! Plaatje eruit, dop 24 met lang verlengstuk, flinke mep en dan even hard trekken aan het stuur...

Het is trouwens het goed terugplaatsen dat wat lastiger is! Heb mijn stuur nu al 10 keer los gehad ofzo en het telkens toch de kunst om het weer mooi recht te krijgen! Vaak is het gewoon de eerste dagen, snel stoppen langs de weg, stuur los gooien en even wat bijstellen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2009 19:43 #804562 door V300 register
Maar een klokkenset vervangen zonder het stuur weg te halen is nog veel makkelijker! Ik wissel een klokkenset in 5 minuutjes.

Stuur moet je natuurlijk wel markeren voordat je hem loshaalt. Even met een viltstift een streep over de binnenkant van het stuur en over de stang tekenen. Dan kun je die naderhand weer uitlijnen.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2009 21:12 #804582 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
@ karsten, wel de moer nog ruim op het draad laten zitten voordat je gaat trekken anders heb je een afdruk van het stuur in je voorhoofd zitten;)

weet je wat ik dan wel eens zou willen zien; een kleine fotoreportage hoe die klokkenwinkel los moet (locatie schroeven + stekkers + toevoeging hoe de smith en vdo kabel los te halen) en vervolgens hoe je de klokkenset moet positioneren om hem door het stuur heen te vogelen.

ik heb het voordat er bij mij een sportstuurtje in kwam een keer geprobeerd, maar na een halve minuut vloeken van ongeduld toch maar het stuur zelf losgeschroefd, dan pak je hem er in principe ook heel makkelijk uit:D..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-11-2009 21:33 #804584 door V300 register
Dat kan ik haast in woorden nog wel uitleggen.
- Je pakt 4 klemmen onder bij je knie los waardoor het afdekpaneel weg te halen is.
- Je voelt achter de tellerset naar de 2 multistekkers, die haal je los. Dan voel je naar de km.tellerkabel, de plastic borging draai je VOORZICHTIG!!!! los.
- Dan schroef je de 2 schroeven boven de tellerset los waarbij je de metalen strip weghaalt.
- Met je hand achter de tellerset kantel je hem voorover en draai je hem met de benzinemeter (en evt. econometer) naar voren.
- Helemaal voorover gekanteld neem je hem naar voren uit de behuizing door het stuur. Let op eventueel een vacuumslang van de econometer.

Dit werkt niet bij een sportstuur trouwens. Alleen bij een origineel 340 of 360 stuur. Een Smith tellerset moet hetzelfde werken alleen heb ik nog nooit een Smiths tellerkabel gezien.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-11-2009 21:40 #804586 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
die moet je bij een clipje indrukken ipv draaien om los te halen

dat incl foto's en het is perfect :y:

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC