Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
- V300 register
- Verbannen
-
slb_340;125240 schreef : Sommige schroefjes zijn voor het eerst moeilijk te vinden, en een zijscherm demonteren of een deur demonteren (deurpennen)/monteren lijken makkelijke klusjes.. een klokkenwinkel vervangen is ook makkelijk opzich.. maar als je t nooit gedaan hebt...
En daar ben ik het helemaal mee eens (ik spreek uit ervaring :yesyes:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zo zit ik erover te denken om er ??n te maken over kleppen stellen/controleren van een 1400, ik heb toch een kapot motorblok liggen. Mooi oefenmateriaal.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Zo hebben Erik en ik ooit klokkenset vervangen door eerst stuur te verwijderen maar ik weet van Wouter dat zoiets nog simpeler kan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Erik;125349 schreef : Stuur verwijderen is zo gebeurd en dan heb je alle ruimte.
verwijderen is niet zo'n probleem nee! Plaatje eruit, dop 24 met lang verlengstuk, flinke mep en dan even hard trekken aan het stuur...
Het is trouwens het goed terugplaatsen dat wat lastiger is! Heb mijn stuur nu al 10 keer los gehad ofzo en het telkens toch de kunst om het weer mooi recht te krijgen! Vaak is het gewoon de eerste dagen, snel stoppen langs de weg, stuur los gooien en even wat bijstellen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Stuur moet je natuurlijk wel markeren voordat je hem loshaalt. Even met een viltstift een streep over de binnenkant van het stuur en over de stang tekenen. Dan kun je die naderhand weer uitlijnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
weet je wat ik dan wel eens zou willen zien; een kleine fotoreportage hoe die klokkenwinkel los moet (locatie schroeven + stekkers + toevoeging hoe de smith en vdo kabel los te halen) en vervolgens hoe je de klokkenset moet positioneren om hem door het stuur heen te vogelen.
ik heb het voordat er bij mij een sportstuurtje in kwam een keer geprobeerd, maar na een halve minuut vloeken van ongeduld toch maar het stuur zelf losgeschroefd, dan pak je hem er in principe ook heel makkelijk uit:D..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Je pakt 4 klemmen onder bij je knie los waardoor het afdekpaneel weg te halen is.
- Je voelt achter de tellerset naar de 2 multistekkers, die haal je los. Dan voel je naar de km.tellerkabel, de plastic borging draai je VOORZICHTIG!!!! los.
- Dan schroef je de 2 schroeven boven de tellerset los waarbij je de metalen strip weghaalt.
- Met je hand achter de tellerset kantel je hem voorover en draai je hem met de benzinemeter (en evt. econometer) naar voren.
- Helemaal voorover gekanteld neem je hem naar voren uit de behuizing door het stuur. Let op eventueel een vacuumslang van de econometer.
Dit werkt niet bij een sportstuur trouwens. Alleen bij een origineel 340 of 360 stuur. Een Smith tellerset moet hetzelfde werken alleen heb ik nog nooit een Smiths tellerkabel gezien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
dat incl foto's en het is perfect :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.