Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- foto's + tekst, tutorial voor het afstellen van CVT riemen
- foto's + tekst, tutorial voor het afstellen van de CVT koppeling
- foto's + tekst, tutorial voor het vervangen van de CVT koppeling
- foto's + tekst, tutorial voor het vervangen van de achterste krukaskeerring B14 (cvt en handbak)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Steeds meer kunnen doen aan je eigen auto, echt heel leuk en leerzaam.
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en dat is precies de bedoeling hiervan!Wouter76;125486 schreef : Steeds meer kunnen doen aan je eigen auto, echt heel leuk en leerzaam.
heb er net nog een bedacht trouwens,
- cvt service (olie verversen primair/secundair, procedure ATF olie inbrengen om de primaire en secundaire poelies te smeren, riemcheck etc)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Het is inderdaad een makkelijk klusje. De eerste keer was ik ook nog wel even aan het puzzelen, maar uiteindelijk lukte het prima. Ik moet nog altijd de buitentemperatuurmeter en econometer plaatsen, misschien kan ik die foto's leveren als ik dit snel genoeg doe...AvdAkker;125476 schreef : die moet je bij een clipje indrukken ipv draaien om los te halen
dat incl foto's en het is perfect :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Wielremcylinder vervangen, remolie verversen. Jaja simpel maar goed, het gaat gewoon om die standaard dingen die gebeuren nu eenmaal vaak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Markvictor;125810 schreef : Wielremcylinder vervangen, remolie verversen.
waar ik nog steeds enorm m'n twijfels bij heb ivm stukje verkeersveiligheid.
hoe leg je iemand met 0,0 ervaring adhv foto's/video uit wanneer je remmerij goed ontlucht is? hoe wijs je iemand op de correcte procedure voor het lossen/vastmaken van een remleiding/slang?
ik liet toen ik nog bij terberg stagelopers onder me had hun ook dergelijke klussen uitvoeren, maar dan in het stuursysteem. reken maar dat ik de eerste 3 trucks gewoon mee stond te kijken en de 5 trucks die daarop volgden persoonlijk het systeem controleerde voor er proefgereden werd. met veiligheid moet je gewoon niet kloten, zeker niet als het om remmen gaat.
ik vind het belangrijker om zaken die specifiek v300 serie zijn (cvt transmissie), en enkele zaken dat bij motorische storingen horen (bijv waterpomp) voor iedereen beschikbaar te hebben; dan een universeel principe als wielophanging en remmerij wat mensen uit dienen te besteden als ze hier geen ervaring mee hebben (of een ervaren persoon over de schouder mee laten kijken)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Daar wil je als TC geen deel van uitmaken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Maar toch: stel dat ik het doe, en ik vlieg zwaar gewond tegen een boom. Dat doet zo,n onderwerp niet goed, krijg je weer te horen idd van dat kan toch niet.
Ik ben ook niet voorplan mijn remmen zelf te doen overigens. Maar een koppeling zou ik, zeker als de auto niet meer rijd en dus verweg gesleept moet worden voor reparatie zelf wel uit proberen idd.
Zelfde geld voor koppaking vervangen. Zag dat al hierop staan, en had zoiets van dat moet wel lukken. Kijk als je namelijk een keer bijvoorbeeld je waterpomp hebt vervangen kun je zo,n koppaking ook wel. Gooi je gelijk je spruitstuk waterpomp en al los, alleen hoe hard je het moet vastdraaien met momentsleutels stond er niet bij zag ik.
Als zo,n koppeling erin zit, en werkt dan is dat toch goed? Het enige wat kan zijn is dat die niet of amper is afgesteld en daardoor binnen 50.000 km er weer uitligt.
Daarbij als je naar een garage gaat voor je remleiding en cylinder te vervangen is dat niet eens zo duur. Stel dat een remcylinder vervangen met olieverversen 100 euro is. De matrialen zijn 25 euro dus je kunt 75 euro besparen. Dat lijkt veel, maar kijk eens wat je op een koppeling kunt pakken waar verkeersrisico technisch veel minder gevaar aanzit:
Je zoekt hem eerst zelf via marktplaats, dat scheelt je 50%. Dat doet de garage ook niet voor je... Kortom als je hetzelf doet ben je 150-200 kwijt integen 500 a 600 met de garage.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.