Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

Wat zou jij graag willen zien als garagescene?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2014 09:26 #941408 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Oude thread ik weet het maar ik dacht: laat ik er toch maar iets aan toevoegen.

Solex Cisac Z10 revisie, ik weet dat deze thread: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=7399&highlight=solex al veel omvattend is maar hij staat niet in het "Garagescene" rubiek en is nog niet geschreven/vertaald naar de stappenplan layout.

Misschien als ik het binnekort ga doen maak ik er wel een.

Groet,

Bram

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2014 12:59 #942389 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Het vervangen van een interieurfilter.

Daarbij trilt mijn tellernaald, ik heb ergens gelezen dat dit te verhelpen kan zijn door (maximaal) een theelepeltje motorolie in de leiding te gieten (niet teveel omdat anders je tellerbehuizing vochtig word). Zoiets meende ik tenminste ergens gelezen te hebben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2014 13:38 #942390 door V300 register

SanderAchterhoek;225966 schreef : Het vervangen van een interieurfilter.

Daarbij trilt mijn tellernaald, ik heb ergens gelezen dat dit te verhelpen kan zijn door (maximaal) een theelepeltje motorolie in de leiding te gieten (niet teveel omdat anders je tellerbehuizing vochtig word). Zoiets meende ik tenminste ergens gelezen te hebben.

1. Zal ik voor je maken, ik moet ook een nieuwe hebben, en ik zit me toch te vervelen :D

2 Klopt, tellerset losschroeven met de 2 schroefjes bovenin.
Daarna de 2 stekkers aan de onderkant losmaken.
Vervolgens de km-tellerkabel losmaken. Dit is een bajonetaansluiting, dus induwen en draaien (als een kinderslot op een potje medicijnen)
Daarna het theelepeltje motorolie in de binnenkabel mikken (WD40 zal ook wel werken)
En als laatste alles terugbouwen :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2014 16:13 #942391 door V300 register

General Custom;225967 schreef : 1. Zal ik voor je maken, ik moet ook een nieuwe hebben, en ik zit me toch te vervelen :D

2 Klopt, tellerset losschroeven met de 2 schroefjes bovenin.
Daarna de 2 stekkers aan de onderkant losmaken.
Vervolgens de km-tellerkabel losmaken. Dit is een bajonetaansluiting, dus induwen en draaien (als een kinderslot op een potje medicijnen)
Daarna het theelepeltje motorolie in de binnenkabel mikken (WD40 zal ook wel werken)
En als laatste alles terugbouwen :)

Super!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2014 16:37 #942392 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
wd40 zou ik hiervoor niet gebruiken (wd40 smeert niet), beter kun je motorolie gebruiken

verder zou ik de kabel juist aan de naafkant smeren en niet aan de kant van de snelheidsmeter, omdat de tellerkabel werkt als een schroef van archimedes

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-02-2014 17:11 #942393 door V300 register
Et voila, hij staat er bij!
KLIK!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2014 19:47 #947536 door V300 register
Ik ga komende week een keer remolie vervangen (mag wel onderhand een keer :woops: ), is er behoefte aan een beschrijving hoe je dat doet met eezibleed systeem?
Bij de andere auto heb ik het al gebruikt, en het is echt een stuk gereedschap waarvan je kunt zeggen dat het het geld dubbel en dwars waard is!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-05-2014 20:26 #947537 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Bart, als ik zo vrij mag zijn...
als je niet weet hoe remmen ontlucht moeten worden, vraag ik me af of het verstandig is om de klus middels een how-to aan te pakken. Daar is het iets te belangrijk voor...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2014 20:39 #947538 door V300 register
Je hoeft de remmen niet te ontluchten als je enkel de remolie vervangt, maar ook onluchten stelt toch eigenlijk niks voor. Bovendien kun je droog testen, en desnoods heb je nog een handrem...
Ik vind het in elk geval best wel een overschatte klus, ookal zijn het de remmen.
Natuurlijk, ff wat verstand er bij is wel een aanrader, maar dat geldt eigenlijk voor alles wat je aan de auto doet.

Maar waar schuilt het gevaar dan precies in?
Je kunt in stilstand kijken of je pedaal hard wordt en blijft, en vervolgens met 10km/h remmen om te testen. (stel het werkt niet, de handrem). Ten minste, dat is mijn manier ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-05-2014 20:49 #947539 door V300 register
Uh, als je de remvloeistof vervangt moet je ook direct ontluchten. Gaat eigenlijk tegelijk

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC