Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;125813 schreef : waar ik nog steeds enorm m'n twijfels bij heb ivm stukje verkeersveiligheid.
hoe leg je iemand met 0,0 ervaring adhv foto's/video uit wanneer je remmerij goed ontlucht is? hoe wijs je iemand op de correcte procedure voor het lossen/vastmaken van een remleiding/slang?
ik liet toen ik nog bij terberg stagelopers onder me had hun ook dergelijke klussen uitvoeren, maar dan in het stuursysteem. reken maar dat ik de eerste 3 trucks gewoon mee stond te kijken en de 5 trucks die daarop volgden persoonlijk het systeem controleerde voor er proefgereden werd. met veiligheid moet je gewoon niet kloten, zeker niet als het om remmen gaat.
ik vind het belangrijker om zaken die specifiek v300 serie zijn (cvt transmissie), en enkele zaken dat bij motorische storingen horen (bijv waterpomp) voor iedereen beschikbaar te hebben; dan een universeel principe als wielophanging en remmerij wat mensen uit dienen te besteden als ze hier geen ervaring mee hebben (of een ervaren persoon over de schouder mee laten kijken)
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en ben ook van mening dat we hierin een verantwoordelijkheid hebben. Als je echter e.e.a. vooraf in dit soort topics goed afdekt met een disclaimer en een duidelijk geformuleerde waarschuwing zie ik er zelf geen bezwaar in om e.e.a. toch te publiceren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Anjo nog ffff over dat olie bijvullen voor dat je t nieuwe filter monteerd.
IK denk niet dat dat bij deze motor veel zin heeft omdat het filter bij de SM uit het filmpje met de opening naar beneden wordt gemonteerd.....dat wordt knoeien.
Bij de Volvo motoren worden ze "liggend" aan de zijkant gemonteerd dus dan is het van te voren vullen ook geen optie.
Meestal start ik de auto na 'n olie beurt zonder ontsteking. Dan pompt de motor het filter vol.Starten is daarna geen probleem meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
het gaat erom dat je ervoor zorgt dat de motor nooit aanslaat zonder oliedruk met mogelijke gevolgen voor de motor. dat er in dat filmpje niets over opgemerkt wordt vind ik gewoon amateuristisch gepruts; hoe grappig het ook bedoeld is.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Ik moet er in juni toch aan geloven...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Gr; Wouter
FF serieus; zo'n "how to" zou ik graag maken (met toestemming van de TC natuurlijk)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Juni? Dat klinkt alweer als een mooi klusje voor tijdens de komende BBQ... net als met de distributieriem lijkt dat een grote klus, maar het valt eigenlijk best mee...volvofiel;130109 schreef : Als antwoord op de vraag gesteld in de titel: ik zou ook graag een how-to zien van het vervangen van de voorste schokbrekers. Dat lijkt mij een berg werk?
Ik moet er in juni toch aan geloven...
Ik heb het demonteren zelfs een keer zonder veerklemmen gedaan...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Begin april wil ik de tutorial gaan maken, het is alleen wat jammer dat de 360 eigenaren, 340 eigenaren met een 1700 cc motor en een 300 van voor 1980 daar niet mee bediend kunnen worden. (deze kennis heb ik ook uit het artikel in de Volvoice)
Misschien dat iemand anders binnen de club nog een zelfde tutorial voor de eigenaren van bovengenoemde types/modellen zou willen maken.
Ook bedacht ik me dat het een goed idee kan zijn om alle vacu?m slangen te vervangen omdat deze natuurlijk na zoveel jaren ook behoorlijk te lijden hebben onder de elementen en daardoor poreus worden, afbrokkelen etc.
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
zou helemaal mooi zijn als we per motortype/verschil een apart overzichtje hebben met diameters en lengtes van de slangen, en hoeveelheid/maten van de klemmen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.