Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
- V300 register
- Verbannen
Doeke Dobma;83873 schreef : Hier nog even wat foto's:
Het inlaatspruitstuk, je ziet dat het van binnen flink zwart is, dit is er niet meer af te krijgen. Het vormt echter ook geen belemmering, want het is glad en niet olie-achtig ofzo.
Met gedemonteerd inlaatspruitstuk, nog niet schoongemaakt.
Nu het bovenblok schoongemaakt.
Morgenochtend haal ik de injectoren weer op, haal ik de Oil catch tank op en probeer ik wat loctite 243 te bemachtigen. In principe is alles nu weer klaar voor montage. Later deze week ga ik dan alles monteren.
niet ook meteen dat zwarte kastje ff openhalen om te kijken hoe het daar in lijkt, misschien ook schoonmaken, zit toch iets van een filter in ofzo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
habie12;83995 schreef : dan zou een nieuwe drukregelaar meer zin hebben om aan te schaffen. of de brandstofpomp als de druk niet geheel klopt..
ik doel op de inspuitdruk waarbij een uitgesleten injector inspuitdruk verliest.. brandstofpomp en de drukregelaar over het algemeen bepalen hoeveel druk je op de injectorrail krijgt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;83989 schreef : vandaag een collega gesproken, die vroeger bij een revisiebedrijf heeft gewerkt, en oa brandstofpompen en injectoren controleerde/reviseerde etc.
hij had kort samengevat het volgende te melden: het sproeibeeld hoeft niet perse 100% te kloppen, als de druk maar goed is. als de auto volgens fabricage specificaties loopt (toerentallen/verbruik e.d.) dan is het zonde van je geld om nieuwe te kopen omdat het sproeibeeld niet klopt.
lekker je huidige injectoren terugbouwen dus;)
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
In het geval van doeke is het misschien niet iets waar je je zoveel zorgen over hoeft te maken.
Maar als het sproeibeeld verschilt, verschilt wellicht ook de hoeveelheid geleverde brandstof? Niet perse noodzakelijk.
In ieder geval verschilt de verbranding want de manier waarop de branstof uit de injector komt heeft invloed op de verbranding (fijnere verneveling zorgt voor betere verbanding).
Als je injector uitgesleten is en dus druk verlies komt er een heel andere straal uit dan eigenlijk de bedoeling is, het is niet perse heel slecht maar dat het ook zeker niet heel goed is snapt iedereen wel.
Bij kjet auto's heb je vaak slechte/vuile injectoren, injector 1 doet het prima, injector 2 heeft een pisstraal op je zuiger etc etc. Dat is niet goed voor de verbranding en kan motorschade opleveren, kjet werkt wel met een ander soort injectoren heel anders dan die in een B200E, maar het effect is uiteindelijk gelijk.
Ik ben het wel met Anjo eens dat het sproeibeeld niet alles is. Vooral de hoeveelheid geleverde brandstof bij druk x (2.5 bar?) moet bijna gelijk zijn, toch spelen beiden wel degelijk een rol.
Er zijn genoeg Volvo's waar het sproeibeeld van de injectoren niet helemaal fris meer is, ze doen het bijna allemaal prima. Toch zou ikzelf (en dat is zeker geen kritiek op anderen) als ik zou weten dat de injectoren niet meer helemaal tip top zijn, uitkijken naar een andere oplossing.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Daar komt hij al akelig dicht bij in de buurt!habie12;83996 schreef : niet ook meteen dat zwarte kastje ff openhalen om te kijken hoe het daar in lijkt, misschien ook schoonmaken, zit toch iets van een filter in ofzo?
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=4218&page=3
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Volgens de injectoronderhoudtoko was dat logisch aangezien hij door de slechte inspuiting niet echt hard knalde op moment van ontsteking maar langzamer ontbrandde ivm slechte verneveling (een nevel benzine zegt knal, een druppel brand rustig). de ontbranding vind dan op een inefficient moment plaats dus minder vermogen en onzuiniger.
de (gloednieuwe) injectoren kwamen van ebay en kostte toen (ongeveer) 100 euro voor een set van 4 plus 20 euro verzenden.
carterventilatie is idd puur milieu maar kost je vermogen en brengt extra vervuiling in je inlaat traject. m.a.w. direct afdoppen aan de inlaat kan en je carter laten ontluchten in een catchtank met eigen filter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Hij rijdt goed met deze injectoren, maar ik denk dat ik dit jaar nog wel ergens nieuwe ga bestellen.
Overigens, de carburateur 360 van Ruben en de injectie 360 van Thijs hadden geen last van schokken (zelf geprobeerd). Beide hadden meer dan 225k op de teller. Ik denk daarom dat het inderdaad in de aandrijflijn zit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.