Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen
Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-01-2009 20:31 #747436
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Omdat daar al helemaal geen typegoedkeuring of conformiteitsverklaring voor te vinden is...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-01-2009 23:17 #747468
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Een ander blok is geen oplossing. Als ik een B230FB plaats uit '89 zijn daarvan de injectoren ??k versleten, dus ik schiet er geen reet mee op. Ik vind het ook veel leuker om het originele blok wat op te waarderen.
Ik zet lekker de oude, schoongemaakte maar schijnbaar niet goede injectoren erop, na de zomer zie ik wel eens weer. Moet dit voorjaar ook nog nieuwe banden en het geld groeit me niet op de rug!
Ik zet lekker de oude, schoongemaakte maar schijnbaar niet goede injectoren erop, na de zomer zie ik wel eens weer. Moet dit voorjaar ook nog nieuwe banden en het geld groeit me niet op de rug!
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-01-2009 23:29 #747476
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Waar wil je de injectoren laten schoonmaken? (meestal moet je ze dan ook laten flow matchen zodat ze allemaal evenveel cc's bij druk x geven)
Ik denk dat er ook met de B200E/EA in een 360 genoeg mogelijkheden zijn. Genoeg kleine verbeteringen, hoeft niet alles in ??n keer.
Misschien de ecu+ luchtweger van een 360 op de sloop eens meenemen (deep pocket discount of goedkoop), ook bij LH werkt niet iedere LMM even goed.
Volgens mij hebben van ons maar weinigen(ik in iig niet) een echt goed (als nieuw) rijdende 360 ervaren, ik denk dat de auto van doeke langzaam maar zeker die richting op gaat. Zeker goed dat je zoveel moeite neemt om ook de kleine zaken aan te pakken!
Ik denk dat er ook met de B200E/EA in een 360 genoeg mogelijkheden zijn. Genoeg kleine verbeteringen, hoeft niet alles in ??n keer.
Misschien de ecu+ luchtweger van een 360 op de sloop eens meenemen (deep pocket discount of goedkoop), ook bij LH werkt niet iedere LMM even goed.
Volgens mij hebben van ons maar weinigen(ik in iig niet) een echt goed (als nieuw) rijdende 360 ervaren, ik denk dat de auto van doeke langzaam maar zeker die richting op gaat. Zeker goed dat je zoveel moeite neemt om ook de kleine zaken aan te pakken!
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-01-2009 00:13 #747482
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Ze zijn al gereinigd. Vandaar dat hij weet dat ze "niet goed" zijn.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
10-01-2009 00:24 #747484
door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
De injectoren zijn 'onder behandeling' bij
www.dieseltechniekfriesland.nl/
Ik heb overigens weinig te klagen over het bedrijf hoor! Ik weet alleen weinig van injectoren en snap dus niet helemaal hoe ik een 'versleten' injector voor me moet zien...
Ik heb overigens weinig te klagen over het bedrijf hoor! Ik weet alleen weinig van injectoren en snap dus niet helemaal hoe ik een 'versleten' injector voor me moet zien...
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
Minder
Meer
11-01-2009 20:17 #747725
door Doeke Dobma (GAST)
Hier nog even wat foto's:
Het inlaatspruitstuk, je ziet dat het van binnen flink zwart is, dit is er niet meer af te krijgen. Het vormt echter ook geen belemmering, want het is glad en niet olie-achtig ofzo.
Met gedemonteerd inlaatspruitstuk, nog niet schoongemaakt.
Nu het bovenblok schoongemaakt.
Morgenochtend haal ik de injectoren weer op, haal ik de Oil catch tank op en probeer ik wat loctite 243 te bemachtigen. In principe is alles nu weer klaar voor montage. Later deze week ga ik dan alles monteren.
Het inlaatspruitstuk, je ziet dat het van binnen flink zwart is, dit is er niet meer af te krijgen. Het vormt echter ook geen belemmering, want het is glad en niet olie-achtig ofzo.
Met gedemonteerd inlaatspruitstuk, nog niet schoongemaakt.
Nu het bovenblok schoongemaakt.
Morgenochtend haal ik de injectoren weer op, haal ik de Oil catch tank op en probeer ik wat loctite 243 te bemachtigen. In principe is alles nu weer klaar voor montage. Later deze week ga ik dan alles monteren.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-01-2009 00:31 #747775
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Hoe heb je dat zo mooi gekregen Doeke? Ik ben bezig met mijn carb te reviseren, en zou hem graag ook weer wat mooi krijgen, zo mooi als jouw blok als het kan, maar... euhm... weet niet hoe!
Heb hem vandaag al helemaal met terpentijn gewassen en daarna in een sopje met dreft gedaan, hij ziet er al beter uit, maar is nog zo smerig als iets en wil hem wel schoon krijgen voor ik hem opnieuw monteer! Zal mss ook maar is een topic maken hierover, eentje met foto's.
Heb hem vandaag al helemaal met terpentijn gewassen en daarna in een sopje met dreft gedaan, hij ziet er al beter uit, maar is nog zo smerig als iets en wil hem wel schoon krijgen voor ik hem opnieuw monteer! Zal mss ook maar is een topic maken hierover, eentje met foto's.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-01-2009 08:08 #747779
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Wasbenzine kan helpen, remmenreiniger ook.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
12-01-2009 08:31 #747780
door V300 register
Hmm, Doeke, weer lekker bezig hoor!
Karsten: tandenborstel met Jif/Cif/Gif en lekker schuren! Niet binnenin de carb natuurlijk!
Karsten: tandenborstel met Jif/Cif/Gif en lekker schuren! Niet binnenin de carb natuurlijk!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Minder
Meer
12-01-2009 08:41 #747782
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Goed idee J.L.: Kan ook met garagezeep.
Ben heel benieuwd naar het resultaat van het reviseren van de injectoren.
Ben heel benieuwd naar het resultaat van het reviseren van de injectoren.
Moderators: Mark Smeets