Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
- V300 register
- Verbannen
Doeke Dobma;72291 schreef : Na het monteren viel het me op dat het stationair toerental ineens veel hoger ligt. Oorspronkelijk verhoogde het toerental na een koude start tot ca. 1200 tpm, waarna het langzaam zakte tot ca 900 tpm.
Dat je stationaire toerental na reinigen hoger ligt, klopt wel. Door het vuil sluitte de gasklep niet helemaal, nu dat het vuil weg is, is er dus rondom ruimte ontstaan. De gasklepaanslag moet je afstellen evenals de gasklepsensor (het zwarte kastje aan de zijkant) Zelfde heb ik 2 weken geleden precies zo gehad met een 940 Polar. In een handleidng (olving of haynes) staat wel hoe dit precies gaat.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
www.volvo700vereniging.nl.http-lb.bit.nl/node/17794
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Fout 403
Je hebt een pagina proberen aan te roepen die op dit moment niet voor jou beschikbaar is. De meest waarschijnlijke reden is dat je nog geen lid bent
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Overigens kun je het schokken bij versnellen voorkomen door heel (maar dan ook echt heeeeeeeeeeeel) geleidelijk gas te geven. Als je dan eenmaal langzaam versnelt kun je wel meer gasgeven. Maar dat is natuurlijk niet echt een oplossing.
verder viel het mij op dat in de 4de versnelling dit schokken minder is (dus als je in de 4 met 55 de beboude kom uitrijdt en gaat versnellen).
Maar rij ik 35/40 in de 3, dan krijg ik idd dit schokkerige gedrag.
Het zal voor jullie allemaal niks nieuws zijn allemaal.. dus ik ga het forum maar eens doorpluizen wat er al allemaal is besproken;)
Heel veel suc6 verder Doeke! en ik ben benieuwd naar de oplossing, maar zo te lezen helpt de reiniging van het gasklephuis wel gedeeltelijk!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Maar ik heb nog een lange weg te gaan. Komende week gasklep afstellen, als dat nodig is, en zien of ik een drukmeter kan regelen. Heb nu een prijsopgave gedaan bij Dick Muhl Weesp voor allerlei slangetjes, pakkingen, ringetjes etc. Als ik wat nieuw spul binnen heb gaat het inlaatspruitstuk eraf.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ik heb mn diff vervangen en het probleem is echt helemaal uit de wereld
dus daar kan het ook annliggen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
ronaldromme;72513 schreef : het schokken was bij mijn 360 ook
ik heb mn diff vervangen en het probleem is echt helemaal uit de wereld
dus daar kan het ook annliggen
Inderdaad merkte ik ook weleens dat wanneer je veel speling in je aandrijflijn hebt, het veel lastiger is om schokvrij te rijden in een 360. En dan had dat ding van mij toen slechts 70.000km gelopen........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Doeke Dobma (GAST)
- Nieuw lid
- Berichten: 9
Fran?ois;72584 schreef : Vocht op de ontstekinsdelen?
Zou kunnen. Heb gistereven de verdelerkap eraf gehaald. Deze was, net als de rest onder de kap, gortdroog. Misschien dat er na het wassen vocht onder de kap was gekomen. Dit is inmiddels dan wel verdampt. Vanavond ga ik weer even naar m'n ouders, dus we zullen zien hoe die zich houdt.
Morgen eens kijken of ik een betaalbare drukmeter kan vinden om de brandstofdruk te meten. Iemand suggesties? Kan ik geen universele van de bouwmarkt gebruiken?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.