Harm's Spaanse 1988 360 GLT
- V300 register
- Verbannen
hwe1993;253966 schreef : goede kans dat je daarop de edelmetalen in de katalysator niet eens gaat compenseren de komende 10 jaar.
Als het goed is blijven de edelmetalen zoals platina gewoon platina, want als een stof ingezet wordt als katalysator wordt een chemische reactie in gang gezet of sneller gemaakt zonder dat die zelf meedoet aan de reactie.
90% van een oude katalysator kan worden herbruikt, dus hij zal misschien alleen maar verstopt raken denk ik.
Een oude kan je bijv. door dit bedrijf laten ophalen globalcat.nl/
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Robert340;253972 schreef : Als het goed is blijven de edelmetalen zoals platina gewoon platina, want als een stof ingezet wordt als katalysator wordt een chemische reactie in gang gezet of sneller gemaakt zonder dat die zelf meedoet aan de reactie.
90% van een oude katalysator kan worden herbruikt, dus hij zal misschien alleen maar verstopt raken denk ik.
Een oude kan je bijv. door dit bedrijf laten ophalen globalcat.nl/
Goed punt! Nog meer reden om er eentje te installeren als je daar voor open staat. Baat het niet, dan schaadt het niet.
- V300 register
- Verbannen
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Leuk, nog een Volvo/Bolbo met kenteken XZ-...
Net als negenentwintig jaar geleden o.a die van mij, en nog een hele rits.
Ik neem aan dat dit de enige is...
- V300 register
- Verbannen
Als het een 5-deurs is, moet dat 1078kg zijn en als het een 3-deurs is, 1060kg.
Je hebt dus mazzel, je valt één categorie lager in de MRB.
- V300 register
- Verbannen
François;254089 schreef : Hoe komen ze aan een massa ledig voertuig van 1019kg?
Als het een 5-deurs is, moet dat 1078kg zijn en als het een 3-deurs is, 1060kg.
Je hebt dus mazzel, je valt één categorie lager in de MRB.
Zo stond het op de Spaanse kentekenpapieren, misschien houden ze daar een ander gewicht aan voor rijklaar t.o.v. ledig gewicht? Hoe dan ook prettig met de MRB!
- V300 register
- Verbannen
BartJu;254088 schreef : Geniet er van!
Leuk, nog een Volvo/Bolbo met kenteken XZ-...
Net als negenentwintig jaar geleden o.a die van mij, en nog een hele rits.
Ik neem aan dat dit de enige is...
Bedankt! Ik vond het wel een fijne combinatie, dat XZ, het oogt nog relatief passend. Tegenwoordig gebruiken ze de laatste letters van het alfabet haast nooit in de kentkencombinaties.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
hwe1993;254091 schreef : Bedankt! Ik vond het wel een fijne combinatie, dat XZ, het oogt nog relatief passend. Tegenwoordig gebruiken ze de laatste letters van het alfabet haast nooit in de kentkencombinaties.
XZ-etc is zonder meer heel periode correct, er is ooit een hele batch afgeleverd van XZ-31-RZ t/m XZ-64-RZ (mogelijk meer), zo is in deze post en de volgnde geconstateerd.
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=225069&postcount=9
- V300 register
- Verbannen
BartJu;254097 schreef : XZ-etc is zonder meer heel periode correct, er is ooit een hele batch afgeleverd van XZ-31-RZ t/m XZ-64-RZ (mogelijk meer), zo is in deze post en de volgnde geconstateerd.
forum.volvo300club.nl/showpost.php?p=225069&postcount=9
Gaaf! Heel jammer dat er uit die serie geen 'klassiekerplaten' afgegeven worden, maar dit weetje maakt die veel te nieuwe plaat iets acceptabeler.
- BartJu
- Elite lid
- 245DL 1976 B21a AW71
Maar herken het wel, ben er wel blij mee dat mijn 240 een periodecorrecte combinatie heeft, zij het uit de retrofit reeks met de ' Y'. En dus de zwartblauwe platen.