show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Harm's Spaanse 1988 360 GLT

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-03-2019 22:35 #981344 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Het plan voor deze week: het stoffen interieur eruit, de kabels voor de speakers leggen onder het tapijt (het huidige is héél beroerd aangesloten), het tapijt reinigen en het lederen interieur erin zetten. Dan hopelijk dit keer wél de goede katalysator binnenkrijgen en de uitlaat weer opbouwen, de velgen omwisselen (ivm de banden) en dan éindelijk naar de RDW!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2019 22:37 #981388 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Vandaag met veel moeite de uitlaat min of meer gasdicht gekregen voor de keuring. Bijzonder hoe bij een auto met zo'n lage kilometerstand de originele uitlaat nog als nieuw kan zijn van buiten, maar totaal verrot van binnen. Weet iemand of er een fatsoenlijk (RVS) systeem van voor tot achter te krijgen is? Het hoeft niet 100% standaard te ogen of te klinken, maar het moet niet schreeuwerig zijn (in beiden opzichten). Dat lijkt me een mooie upgrade om van de zomer eens uit te voeren.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2019 23:27 #981389 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Een RVS-uitlaat is wel mogelijk. Een jaar of 8 geleden stond er op de VKB een auto van een clublid die dat had. Volgens mij was die uitlaat bijna net zo oud als de auto zelf.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2019 23:36 #981390 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Zie verslag van de VKB 2009: de Volvo met kenteken RG-66-FK.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2019 14:45 #981400 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Op www.classicswede.co.uk staan er met verschillende diameter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2019 16:45 #981404 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT

François;253928 schreef : Op www.classicswede.co.uk staan er met verschillende diameter.


Pas o.a. op ivm met een harde brexit, naast het feit dat service er niet met een hoofdletter wordt gespeld.


Ik heb weleens advertenties op marktplaats gezien van een rvs uitlaat zaak in Almelo. Misschien kunnen we een betere prijs krijgen als we met meer tegelijk een aanvraag doen. Ik wil ook wel een systeem, ook liever geen herrie maar iets beschaafds.
Evt zelfs met katalysator, voor de gezondheid van mijn medeweggebruikers en die van mijzelf als dat geen problemen oplevert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-03-2019 16:50 #981405 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Mooi Project. Hier word ik vrolijk van :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2019 18:20 #981407 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT

Robert340;253932 schreef : Pas o.a. op ivm met een harde brexit, naast het feit dat service er niet met een hoofdletter wordt gespeld.


Ik heb weleens advertenties op marktplaats gezien van een rvs uitlaat zaak in Almelo. Misschien kunnen we een betere prijs krijgen als we met meer tegelijk een aanvraag doen. Ik wil ook wel een systeem, ook liever geen herrie maar iets beschaafds.
Evt zelfs met katalysator, voor de gezondheid van mijn medeweggebruikers en die van mijzelf als dat geen problemen oplevert.



Daar ben ik zeker voor in! Ik heb er nu een katalysator onder gehangen tussen de originele uitlaat, dat ging niet vanzelf maar het zit en zo te ruiken doet hij zijn werk. De B200E zou geen moeite moeten hebben met een (ongeregelde) katalysator aangezien ze er ook gewoon mee geleverd zijn. Ik heb in ieder geval geen enkel probleem ondervonden tot nu toe, de motor loopt er prachtig mee. Hopelijk is het ook genoeg voor de RDW morgen om me K6 op het kenteken te geven (zoals nieuw ook gedaan zou zijn) zodat ik een Duitse milieusticker aan kan vragen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2019 18:30 #981408 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Hier ga ik altijd heen met mijn las- en bodywerkklussen: customcarwelding.nl/index.html (op zijn Facebookpagina staat mijn 340 ook nog ergens).

Dit bedrijf zit in Hapert (Noord Brabant), dus niet zo gek ver weg voor je volgens mij. Ik heb er hele goede ervaringen met de carrosserie, maar hij maakt ook vaak de mooiste RVS uitlaatsystemen voor allerlei auto's. In mijn ervaring levert hij zeer goede kwaliteit voor een hele nette prijs. Het enige nadeel is misschien dat hij het altijd ontzettend druk heeft, maar dat is natuurlijk ook een goed teken.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
28-03-2019 20:51 #981413 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Harm's Spaanse 1988 360 GLT
Je weet dat oldtimers in Duitsland gewoon de milieuzone in mogen en dat dat vanaf 30 jaar is? :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD