Harm's Spaanse 1988 360 GLT
- alex kokkeler (GAST)
- Nieuw lid
Ga je de randjes nog afkitten (zuurvrije kit) of van die epoxy meuk opzetten?
Ziet er strak uit, helemaal kaal gehaald van binnen, knap hoor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Alexdepalex;253757 schreef : Nice!
Ga je de randjes nog afkitten (zuurvrije kit) of van die epoxy meuk opzetten?
Ziet er strak uit, helemaal kaal gehaald van binnen, knap hoor!
(en ook antwoord op Louis)
De binnenkant zit nu in de zinkprimer, daar komt straks nog epoxy overheen. Daarna moddervet in de ML voor montage. De buitenkant staat nu ook in de primer. De randen ga ik zelf nog in kleur en 2k blanke lak zetten, de buitenkant laat ik spuiten samen met de rest van de zijkanten. voor montage komt er ongeveer dezelfde kit als origineel (dat kneedbare spul) op de bovenrand, de kitranden aan de voorkant en achter bij de dorpel laat ik door de spuiter doen. Links moet ook opnieuw afgekit/bijgespoten worden omdat die ook los is geweest voor een ML behandeling. Het rechter voorscherm was ook knuppelhard maar moest ik helaas vervangen door een gebruikt exemplaar vanwege een lelijke, niet zonder plamuur te herstellen deuk. Het vervangende scherm was strak en hard, maar had wel wat vliegroest aan de binnenkant. Daarom heb ik het helemaal kaalgemaakt en opnieuw gespoten.
- Steven340
- Nieuw lid
Louis;253756 schreef : Leuke Dovre 100 op de achtergrond.
Pfff, moest het even opzoeken.
Hoe kom je er op :+
- 16673-dummy
- Nieuw lid
Die kachel is ook mooi! Ik heb een oude Thebo 5 in de schuur staan en een Etna Bagdad 66 in de woonkamer. Op hout of steenkool
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Steven340;253763 schreef : Pfff, moest het even opzoeken.
Hoe kom je er op :+
Ik heb drie jaar 'antikraak' in een oud herenhuis gewoond, en daar had ik exact zo een op de schoorsteen aangesloten. Werkte heerlijk, en spaarde flink in de stookkosten.
www.flickr.com/photos/162182475@N08/40444939153
volvofiel;253764 schreef : Die kachel is ook mooi! Ik heb een oude Thebo 5 in de schuur staan en een Etna Bagdad 66 in de woonkamer. Op hout of steenkool
Gaaf
- V300 register
- Verbannen
Ik heb zelf een oude Zibro, werkt prima maar soms meurt het als de pest. Heb wel een koolmonoxide alarm hangen, werkt prima want als ik met een auto naar buiten ga en een paar keer moet steken gaat ie af
- V300 register
- Verbannen
VolvoDordt;253777 schreef : Heb wel een koolmonoxide alarm hangen, werkt prima want als ik met een auto naar buiten ga en een paar keer moet steken gaat ie af
Dat zou iedereen moeten doen:y:
Wel ff opletten met plaatsen. Dat is boven bij een verwarmingstoestel of op ademhoogte indien geen verwarmingstoestel aanwezig. Als je een heel hoog plafond hebt, dan heeft het geen zin om de melder op bijvoorbeeld 5 meter hoogte te hangen, dan kun je beter ademhoogte aanhouden. Koolmonoxide is lichter dan lucht maar slechts een klein beetje en het mengt zeer goed.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;253779 schreef : Dat zou iedereen moeten doen:y:
Wel ff opletten met plaatsen. Dat is boven bij een verwarmingstoestel of op ademhoogte indien geen verwarmingstoestel aanwezig. Als je een heel hoog plafond hebt, dan heeft het geen zin om de melder op bijvoorbeeld 5 meter hoogte te hangen, dan kun je beter ademhoogte aanhouden. Koolmonoxide is lichter dan lucht maar slechts een klein beetje en het mengt zeer goed.
In de (tochtige,voor de veiligheid) garage van mijn ouders hadden we een prachtige alarmmelder met ingebouwde koolmonoxide- en rookdetector. Helaas hebben we die uit moeten zetten. De katten lieten het alarm om de haverklap afgaan (telefoontje van de meldkamer) en het koud starten van de MG's die er meestal slapen liet de CO/brandmelder alarm slaan (weer een telefoontje). Heel veilig, maar ook knap irritant.
- V300 register
- Verbannen