Harm's Spaanse 1988 360 GLT
- V300 register
- Verbannen
Lucluc;253591 schreef : Bij mijn GLS is dat helemaal in de zinkprimer gezet. Maar deze smurrie zal ook wel voldoen
Als het echt helemaal kaal was gegaan had ik dat ook gedaan (zoals bij mijn MG), maar hier was alles nog in zo'n goede conditie dat lekker dik in de vette zooi zetten alle roest ook wel buiten de deur moet houden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
RX10, in combinatie met RX5, is wonderspul spreekt mijn ervaring.
- V300 register
- Verbannen
Dit scheelt al enorm veel in roest.
- V300 register
- Verbannen
Louis;253605 schreef : Je kunt ook de overweging nemen het te laten doen. Kost wat, maar dan weet je wel dat het ècht heel goed gebeurd. Aan de andere kant, als je 'm droog stalt en er niet mee in de winter rijdt zal het ook lang niet zo snel gaan.
RX10, in combinatie met RX5, is wonderspul spreekt mijn ervaring.
Ik ga er eens naar kijken! Dat het goed gebeurt weet ik vrij zeker hoor, ik haal niet voor niets alles los om overal zo goed mogelijk bij te kunnen. Andere middelen vind ik wel interessant, ik heb vooral ervaring met ML Tectyl, het houdt mijn MG prima roestvrij. Maar die staat wel binnen en ziet nooit zout, in tegenstelling tot wat de 360 zal gaan doen. Al zal de 360 ook gewoon ieder jaar een herhaalbeurt krijgen voor de tectyl.
- V300 register
- Verbannen
Ze zitten centraal in NL in veenendaal, maar kijk uit want het is net een soort snoep / speelgoed winkel waar je hart sneller van gaat kloppen.
- V300 register
- Verbannen
General Custom;253606 schreef : Ik gebruik ook tectylml. Je merkt wel dat het als het écht warm wordt weer gaat vloeien. Dan hangt er af en toe ergens een druppel en je ruikt het goed. Als ik merk dat de tectyl dat niet meer doet gaan er weer een paar bussen doorheen voor de zekerheid. Dat is ongeveer eens per 2 a 3 jaar gebleken.
Dit scheelt al enorm veel in roest.
Dat is voor mij de reden om ML te gebruiken, je moet het wel herhalen, maar merkt ook goed wanneer dat nodig is. Ik heb het ook nog nooit echt uit zien drogen.
- V300 register
- Verbannen
- Mark Smeets
- Moderator
hwe1993;253609 schreef : Maar die staat wel binnen en ziet nooit zout, in tegenstelling tot wat de 360 zal gaan doen. Al zal de 360 ook gewoon ieder jaar een herhaalbeurt krijgen voor de tectyl.
Ga je met deze auto in de winter door het zout rijden?
Dat zou wel zonde zijn, gezien de staat! Welke behandeling je een 300 ook geeft, bij gebruik in de winter gaat hij (uiteindelijk) roesten. Ik zou dit bijzonder roestbvrije exemplaar alleen met goed weer rijden. Een regenbui kan hij wel hebben, maar zout...
Verder is het natuurlijk jou auto en je goed recht om ermee in de winter te rijden
- V300 register
- Verbannen
v0lv0freak;253647 schreef : Ga je met deze auto in de winter door het zout rijden?
Dat zou wel zonde zijn, gezien de staat! Welke behandeling je een 300 ook geeft, bij gebruik in de winter gaat hij (uiteindelijk) roesten. Ik zou dit bijzonder roestbvrije exemplaar alleen met goed weer rijden. Een regenbui kan hij wel hebben, maar zout...
Verder is het natuurlijk jou auto en je goed recht om ermee in de winter te rijden
Ik zal er heel goed voor zorgen, en iedere mogelijke roest als hij ooit komt direct aanpakken, maar hij zal toch echt aan het werk moeten. Om heel eerlijk te zijn ben ik er ook niet heel bang voor. Met adequate roestbescherming, minimaal wekelijks wassen in strooiperiodes en ieder voorjaar een uitgebreide controle op de brug (en indien nodig bijwerken) staat de teller op de 5 ton voor er aan deze auto gelast moet worden. Een auto die zo fijn rijdt als een 360 moet ook gewoon lekker kilometers maken. Daar wordt een auto absoluut niet slechter op als het samen gaat met goed onderhoud.