Stevens Volvo 300 projecten
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Eigenlijk vind ik dat best wel interessant, en misschien andere met CVT behepte 340 eigenaren ook wel.
Nu nog die EMVK vervangen voor twee op 12V werkende pneumatische kleppen, en je bent van een hoop geëmmer af, als je dan toch een restrictie van het maximale vacuüm wil kun je gewoon een vernauwing in de opschakelkant zetten, zoals gebruikt bij de carterontluchting.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Dat laatste zit ik inderdaad nog over te denken om dat te maken,
echter moet ik daarbij zeggen dat ik het nu niet zo mis met deze, maar er zijn genoeg 340's die dat wel kunnen gebruiken inderdaad.
Deze EMVK zuigt 600millibar aan vacuüm, wat wel uitzonderlijk hoog is voor een fabrieks exemplaar.
Maar gaat daarom nog best goed.
Ik was wel van plan meerdere te gaan maken voor degene die hier ook interesse in hebben, die dekselstjes kan ik zelf mooi een zootje draaien op m'n CNC draaibank.
Dan op de buis lassen en klaar.
Al met al is het wel even werk, dus moet nog even kijken. Eerst zelf 2 auto's verder afmaken :yesyes:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Mocht je er de tijd en energie voor hebben geef dan tegen die tijd maar een 'gil'.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter76;254930 schreef : Mooi gedaan zo, kun je zoiets in productie nemen?
Eigenlijk vind ik dat best wel interessant, en misschien andere met CVT behepte 340 eigenaren ook wel.
Je kunt zo'n tankje ook maken met een stukje afvoerbuis, en 2 einddoppen van de bouwmarkt Wouter. Althans, zo heb ik een keer zo'n ding gemaakt. Volgens mij had ik een stukje rioolbuis gebruikt van 125mm diameter en 25cm lengte of zo, en daar 2 einddoppen in gelijmd met pvc-lijm. In één dop had ik een gat geboord en daarin een tule gezet voor perslucht geloof ik.
Uiteraard niet zo mooi als de creatie van Steven, maar het functioneert (en was voor een 10-tje klaar)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
precies de door jou genoemde esthetische reden (en ik houd veel meer van staal dan kunststof) maken dat ik liever geduldig afwacht of Steven er wat in ziet in er een (paar) extra te maken.
Kan ik altijd nog naar de Gamma en zelf lekker wat in elkaar knutselen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Maar dan moeten ze eerst netjes zijn.
De volgende auto daarna staat nog tot maart in de stalling, dus heb ik in de tussentijd tijd voor dit soort dingen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Is het een idee om tegen die tijd door middel van een pol inzicht te krijgen in de behoefte aan zo'n vacuüm buffer?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
- Berichten: 18
En het donorstuk:
Vanochtend alle puzzle stukjes erin gescheten.
Van binnen naar buiten alles rondom gelast en behandeld.
Aller eerst een stukje vloerdeel:
Daarna het bolle stukje in de hoek, hier kon ik dan nog mooi bij om het vanbinnen goed te behandelen met antiroest meuk.
Vervolgens het stukje wielkuip d'r in.
En als laatst de binnen en buitendorpel, de binnendorpel is in de loop van tijd wel wat gewijzigd kwa profiel.
Weet niet vanaf welk jaar dit gebeurde, maar moet van '89 of later zijn.
Liep hier met de andere kant ook tegenaan.
Maargoed, het past opzich prima en het is stevig zat.
Dorpels worden nog verder strak gemaakt en in de antisteenslag meuk gezet, in kleur van de auto.
Nu eerst nog wat blikken RX10 bestellen voor de wielkasten en binnenschermen.
Andere kant kwam ik ook nog een paar gaatjes tegen in de wielkast, dus kwa laswerk ben ik waarschijnlijk nog niet helemaal klaar.
Maar dat ga ik de volgende keer weer bekijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.