show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1.4 naar 2.0

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-09-2016 21:34 #964891 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Weet alleen de laatste vraag, die aansluiting op de Renix is voor een condensator voor radio ontstoring.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2016 21:49 #964892 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0

Steven340;242608 schreef : Weet alleen de laatste vraag, die aansluiting op de Renix is voor een condensator voor radio ontstoring.


ahaa vandaar dat de radio zo stoort :wtf:

bedankt:y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-09-2016 22:31 #964894 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Denk dat je de problemen toch in de brandstofpomp, of het filter moet zoeken. Als er niks uit de retour komt is de druk gewoon veel te laag.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2016 21:18 #964901 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Vraag 3 is beantwoord.
Vraag 1: dit is je vacuüm voor de rembekrachtiger. Toch maar even aansluiten.
Ik denk dat je drukregelaar dan ook functioneert. Bovendien zou ik dat witte
verdeelstukje weghalen en een slang uit één stuk monteren.
Vraag 2: als je geen cruise-control hebt, hoeft hier niets aangesloten te worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2016 23:26 #964902 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0

François;242618 schreef : Vraag 3 is beantwoord.
Vraag 1: dit is je vacuüm voor de rembekrachtiger. Toch maar even aansluiten.
Ik denk dat je drukregelaar dan ook functioneert. Bovendien zou ik dat witte
verdeelstukje weghalen en een slang uit één stuk monteren.
Vraag 2: als je geen cruise-control hebt, hoeft hier niets aangesloten te worden.


ah mooi. ik heb nog niet naar de remmen gekeken maar alvast fijn om te weten dat dat dan al goed zit.

en cruise-control heb ik helaas niet dus dan komt daar ook niks.

bedankt voor de antwoorden François :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2016 20:23 #965787 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Na lang geen update te hebben gegeven over mijn project, (door gebrek aan tijd of zin:P)
zal ik jullie toch maar weer op de hoogte brengen over de vorderingen.

Ik kan jullie ondertussen met trots melden dat de motor aardig goed loopt en de auto met vlag en wimpel door de apk is gegaan, (na wat kleinigheidjes en 2 remcilinders)

ook heb ik aardig wat modificatie's aangebracht. dit omdat ik toch van plan ben om er regelmatig mee het circuit op te gaan.

[img

Het interieur heeft plaats gemaakt voor 2 kuipstoeltjes een gordel stang en 2 5punts gordels. Ja ik weet het ze zijn geel maar ze worden snel vervangen voor zwarte. (deze heb ik gratis gekregen)

[img


een speciaal sparco stuurtje gekregen van mijn baas. De naaf heb ik zelf gemaakt

[img


De koeling wat verbetert door middel van een elektrische fan.
[img


hydraulische handrem geplaatst, leuk voor in de bochten ook kwam ik er achter dat de handremkabels van de 360 anders zijn dan die van de 340.

[img


ook heb ik een leuk uitlaatje gemaakt van rvs 2,5 inch. ben wel van plan een extra dempertje er tussen te zetten want het maakt naar mijn mening toch iets te veel lawaai.

[img


een mooi setje ats cup, 15 inch 7j dit heeft me wel wat uurtjes gekost want heb ze opnieuw moeten polijsten spuiten en vervolgends weer gepolijst. Ben wel erg tevreden met het resultaat. en ze staan erg goed onder de 340.

[img


de draagarmen aangepast zo dat ik geen last meer heb van oude rubbers, en tevens kan ik nu camber verstellen, wat leuk is want op het werk kan ik onbeperkt gebruik maken van de uitlijn apparatuur dus dan moet er wel wat uit te lijnen zijn. ben ook nog van plan om een caster verstelling te maken.

[img


[img


2 hella's geplaatst die ik gekregen heb van een oom.

[img


ik weet dat er voor en tegenstanders zijn van de aanpassingen die ik gedaan heb. maar voor mij is de 340 een project auto waar ik heerlijk aan kan hobbyen.

ik zal in een los berichtje even laten zien wat ik nog meer aan de ophanging heb gedaan want de 340 staat ondertussen op een heel mooi Intrax setje

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2016 20:50 #965788 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Dat ziet er heel mooi uit! Volgens mij is hier algemeen waardering voor iedereen die goed voor z´n auto zorgt. Ben benieuwd wat je nog kan verbeteren aan de wegligging.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-12-2016 20:54 #965789 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Zoals jullie misschien wel wisten werk ik bij intrax suspension technology. Waar we high end schokdempers maken voor straat en circuit gebruik.

als je hier werkt kun je het natuurlijk niet maken om met iets anders rond te rijden. Dus heb ik met veel overuren en hulp van mijn collega's een mooi setje weten te maken.

De set waar het om gaat is voor gemaakt voor street/nordschleife gebruik
De Voordempers zijn 1k2 upsidedown schokdempers ze zijn in hoogte verstelbaar en de in en uitgaande demping is doormiddel van 1 knop 40 klikken te verstellen. van bikkelhard tot comfortabel.

De achterdempers zijn 1k2 met blacktitan spindel. ook verstelbaar met 40 klikken de hoogte regel ik gewoon door middel van blokken.

[img


Hier zijn de orginele schokdempers, we maken gebruik van het aangegoten fusee.

[img


De orginele topmount heb ik vervangen door een aluminium topmount met lager. Voor strakker stuur gevoel en betere werking van de demping.

[img


[img


Een voor en achterdemper bijna klaar.

[img


[img


[img



[img


[img


[img


[img


Zo staat de volvo nu op zijn wielen, Ik ga hem komende week nog uitlijnen
maar het karakter van de auto is compleet verandert. Met de demping open perfect voor relaxt rijden. en met de demping een aantal klikken harder goed voor een trackday op zandvoort. :y:

Ik ben van plan om deze kerstvakantie een b230 motor uit een volvo 740 te halen deze heb ik voor een prikkie over kunnen nemen. Ondanks dat de b200 prima loopt ben ik toch op zoek naar wat meer vermogen en dit is denk ik de gemakkelijkste en goedkoopste manier.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Robbert Jan Veraa
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2016 22:54 #965792 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Knap werk.
Ik ben heel benieuwd hoe je set-up zich overe langere tijd gaat houden of dat je e.e.a. nog er aan gaat veranderen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-12-2016 23:00 #965794 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
holey shit, knap werk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD