show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1.4 naar 2.0

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-06-2016 23:40 #963976 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0

Brambo08;240805 schreef : tijdens het demonteren leek het of de airco over een aparte kabelboom beschikt, klopt dat?

ja dat klopt

Brambo08;240805 schreef : Ook zit er tussen een slang van de radiateur een extra temperatuur sensor. het lijkt of deze achteraf is ingebouwd. weet iemand waar die voor dient

dit is een extra sensor voor de airco

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-06-2016 22:36 #964000 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0

AvdAkker;240812 schreef : ja dat klopt
dit is een extra sensor voor de airco


oke dan kan ik dat mooi meegeven aan de koper van de airco.
bedankt voor de informatie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2016 21:14 #964032 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
afgelopen zaterdag weer wat vorderingen gemaakt in m'n project.
in het begin van de ochtend is Leon langs geweest om de airco en de koplamp wissers op te halen. koplampwissers had ik al gedemonteerd en van de airco hebben we nog even het frontje in het dashboard moeten demonteren. (wist niet dat daarvoor heel het dashboard er uit moest :p maargoed dat was ook zo gebeurd) in de middag ben ik verder gegaan met het aansluiten van de motorkabelboom en de verlichtingskabelboom van de 360. Op een paar stekkertjes na is het aardig gelukt denk ik.

omdat het dashboard van de 360 er uit lag heb ik maar gelijk de tellerbak omgezet (die van de 360 heeft allemaal leuke meters) alleen hier heb ik nog wel een vraag over. ik heb de tellerbak gewoon op de kabelboom van de 340 variomatic aangesloten die al achter het dashboard zat. Is dit eigenlijk wel mogelijk?? bij de 340 waren van de 2 stekkers meer pinnen bezet als bij de 360. Ik heb van beide een foto gemaakt misschien dat jullie me hierbij kunnen helpen.

zelf dacht ik dat het misschien wel slimmer was om de kabelboom die achter het dashboard zit ook om te wisselen. om het geheel compleet te maken. Of is dit overbodig.

ook heb ik nog een vraagje over de kabels die naar de automaatpook van de vario lopen. je kunt de variomatic niet starten als deze niet in P staat. nu heb ik de pook bij mij gedemonteerd. Kan ik de auto nu nog wel starten of moet ik hier nog iets aan aanpassen?

[img

dit zijn de stekkers in de 360

[img


dit zijn ze in de 340 variomatic

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-06-2016 21:20 #964033 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
ohja ik heb jullie ook nog foto's van het voorgaande verslag beloofd.

[img


Even wat controle's gedaan aan de motor. tevens het lager vervangen waar de price as in gaat. (de linker motor komt nu in de 340. de rechter motor ga ik reviseren in een later stadium.

[img

daar gaat hij

[img

de motorsteun een beetje uitlijnen

[img


[img


weet iemand waar deze stekker voor is? hij zit in de 360 en hing los in het zekeringkastje

update's volgens
alvast bedankt voor de hulp

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2016 22:21 #964070 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0

Brambo08;240870 schreef : ook heb ik nog een vraagje over de kabels die naar de automaatpook van de vario lopen. je kunt de variomatic niet starten als deze niet in P staat. nu heb ik de pook bij mij gedemonteerd. Kan ik de auto nu nog wel starten of moet ik hier nog iets aan aanpassen?

In de pook zit een schakeling die een relais stuurt. Dat relais blokkeer starten in R of D en geeft het starten 'vrij' in P en N. Als je dat relais omzeilt dan kun je altijd starten. In mijn Volvo 66 was hetzelfde te omzeilen door het relais te verwijderen en 2 pootjes met 1 draad door te verbinden. Welke dat wRen weet ik niet meer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-06-2016 19:47 #964082 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0

Brambo08;240871 schreef :



weet iemand waar deze stekker voor is? hij zit in de 360 en hing los in het zekeringkastje

dacht dat het een soort diagnosestekker was voor de Volvo testkast, heb hem zelf nog nooit gebruikt of nodig gehad; zit ook lang niet in elke 360i

betreffende het niet starten van de variomatic als hij in D of R staat; klopt, die schakeling moet verwijderd worden bij ombouw naar handbak en dit hoef je niet te doen door de bedrading van de pook te verbouwen. in de zekeringenkast zit bij een handbak een brugje, waar bij een 340CVT een relais zit; relais vervangen voor het brugje en je kan starten.

de bedrading voor de achteruitrijlichten moet wel aangepast worden, op de pook van de cvt is het een 6 of 9 polige stekker, hier zitten 2 draden in (voeding en schakeldraad) bedoeld voor de achteruitrijlichten, als je de schakelaar van de 360 overzet kun je die hier op aansluiten

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-07-2016 18:25 #964152 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Als je auto zoveel procent meer vermogen levert dan origineel moet je hem toch opnieuw laten testen? Van de andere kant volgens mij let niemand daar op ook niet bij apk ed.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-07-2016 19:04 #964156 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Bij de APK is 1 maar bij een ongeval, controle of aanhouding kan het misschien opvallen dat de motorinhoud anders is dan op de papieren staat. Zelfs als ik een 1400 naar een 1700 ombouw wil ik dat op kenteken hebben en wordt er ook een nieuw gewicht vastgesteld (mijn tip bij dat gewicht vaststellen is: Lichte velgen, lichte banden, en alles wat maar gewicht kan hebben en overbodig is er uit halen. Wellicht duik je net onder een grens. Voorwegen bij een remmentestbank van een garage kan al iets vertellen.)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-07-2016 20:14 #964161 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Weet niet of er een verlichte test is, aangezien een 360 in feite een 340 is met meer vermogen. Als het goed is kan de auto het vermogen dus aan. Ook zit je met meer gewicht met de wegenbelasting idd.

Denk het enige veilige wat je wel om kunt bouwen is een winner naar een dubbel weber. Dat verschil is zo minimaal, dat ze als ze het aantal pk's daadwerkelijk zouden testen ik denk dat je er nog doorkomt. Zeker ook omdat oudere wagens doorgaans wat pk's verliezen.

Hoe het verzekeringstechnisch zit vraag ik me ook af. Stel je zet er een 2 liter motor in en je maakt een ongeluk. Bij een ongeluk met wat blikschade zullen ze echt niet zo snel de motorkap optrekken. Zeg maar gerust niet, maar bij een flinke aanrijding met gewonden en ze doen onderzoek zien ze dat meteen. De verzekering zal gewoon uitkeren, maar ze kunnen het wel op jou terug gaan verhalen vermoed ik. Als je het zoals Erik zegt netjes regelt is daar natuurlijk allemaal geen sprake van.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
18-07-2016 18:52 #964217 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
ik weet zelf nog niet zo goed wat ik ga doen met het omkeuren. Maar denk dat er weining gevolgen zijn als je het niet doet. Er zijn zo veel auto's die rond rijden met een Engine Swap.
en een 2L in een 340 is dan nog niet zo overdreven.


Maar ik wil eigenlijk het volgende vragen.
Heeft er iemand interesse in mijn 360 GLT
Hij is ondertussen aardig kaal.
Hij beschikt wel nog over een geldig kenteken.

De bumpers en de motorkap wil ik zelf nog gebruiken
voor de rest beschikt de auto nog over een aantal redelijke onderdelen

-Deuren
-Ramen
-kofferdeksel met GLT spoiler
-koplampen
-brandstoftank
-trekhaak
-dashboard
-achterlichten (heb ook nog een heel linker achterlicht)
-voorschermen zijn ook nog een redelijke staat
-deurpanelen

als het moet kan ik de achteras van de 340 er onder zetten zodat de auto weer rolt

Heb je interesse stuur me dan een berichtje of bel even
hij hoeft niet al te veel meer te kosten (hij staat een beetje in de weg)

wanneer niemand interesse heeft haal ik zo veel mogelijk nuttige onderdelen er af en zal de carrosserie op de sloop verdwijnen.



0610783202

[img



[img


[img


[img


[img

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD