Volvo 340 1.4 naar 2.0
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
ja dat kloptBrambo08;240805 schreef : tijdens het demonteren leek het of de airco over een aparte kabelboom beschikt, klopt dat?
dit is een extra sensor voor de aircoBrambo08;240805 schreef : Ook zit er tussen een slang van de radiateur een extra temperatuur sensor. het lijkt of deze achteraf is ingebouwd. weet iemand waar die voor dient
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
AvdAkker;240812 schreef : ja dat klopt
dit is een extra sensor voor de airco
oke dan kan ik dat mooi meegeven aan de koper van de airco.
bedankt voor de informatie
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
in het begin van de ochtend is Leon langs geweest om de airco en de koplamp wissers op te halen. koplampwissers had ik al gedemonteerd en van de airco hebben we nog even het frontje in het dashboard moeten demonteren. (wist niet dat daarvoor heel het dashboard er uit moest maargoed dat was ook zo gebeurd) in de middag ben ik verder gegaan met het aansluiten van de motorkabelboom en de verlichtingskabelboom van de 360. Op een paar stekkertjes na is het aardig gelukt denk ik.
omdat het dashboard van de 360 er uit lag heb ik maar gelijk de tellerbak omgezet (die van de 360 heeft allemaal leuke meters) alleen hier heb ik nog wel een vraag over. ik heb de tellerbak gewoon op de kabelboom van de 340 variomatic aangesloten die al achter het dashboard zat. Is dit eigenlijk wel mogelijk?? bij de 340 waren van de 2 stekkers meer pinnen bezet als bij de 360. Ik heb van beide een foto gemaakt misschien dat jullie me hierbij kunnen helpen.
zelf dacht ik dat het misschien wel slimmer was om de kabelboom die achter het dashboard zit ook om te wisselen. om het geheel compleet te maken. Of is dit overbodig.
ook heb ik nog een vraagje over de kabels die naar de automaatpook van de vario lopen. je kunt de variomatic niet starten als deze niet in P staat. nu heb ik de pook bij mij gedemonteerd. Kan ik de auto nu nog wel starten of moet ik hier nog iets aan aanpassen?
dit zijn de stekkers in de 360
dit zijn ze in de 340 variomatic
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Even wat controle's gedaan aan de motor. tevens het lager vervangen waar de price as in gaat. (de linker motor komt nu in de 340. de rechter motor ga ik reviseren in een later stadium.
daar gaat hij
de motorsteun een beetje uitlijnen
weet iemand waar deze stekker voor is? hij zit in de 360 en hing los in het zekeringkastje
update's volgens
alvast bedankt voor de hulp
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
In de pook zit een schakeling die een relais stuurt. Dat relais blokkeer starten in R of D en geeft het starten 'vrij' in P en N. Als je dat relais omzeilt dan kun je altijd starten. In mijn Volvo 66 was hetzelfde te omzeilen door het relais te verwijderen en 2 pootjes met 1 draad door te verbinden. Welke dat wRen weet ik niet meer.Brambo08;240870 schreef : ook heb ik nog een vraagje over de kabels die naar de automaatpook van de vario lopen. je kunt de variomatic niet starten als deze niet in P staat. nu heb ik de pook bij mij gedemonteerd. Kan ik de auto nu nog wel starten of moet ik hier nog iets aan aanpassen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
dacht dat het een soort diagnosestekker was voor de Volvo testkast, heb hem zelf nog nooit gebruikt of nodig gehad; zit ook lang niet in elke 360iBrambo08;240871 schreef :
weet iemand waar deze stekker voor is? hij zit in de 360 en hing los in het zekeringkastje
betreffende het niet starten van de variomatic als hij in D of R staat; klopt, die schakeling moet verwijderd worden bij ombouw naar handbak en dit hoef je niet te doen door de bedrading van de pook te verbouwen. in de zekeringenkast zit bij een handbak een brugje, waar bij een 340CVT een relais zit; relais vervangen voor het brugje en je kan starten.
de bedrading voor de achteruitrijlichten moet wel aangepast worden, op de pook van de cvt is het een 6 of 9 polige stekker, hier zitten 2 draden in (voeding en schakeldraad) bedoeld voor de achteruitrijlichten, als je de schakelaar van de 360 overzet kun je die hier op aansluiten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Denk het enige veilige wat je wel om kunt bouwen is een winner naar een dubbel weber. Dat verschil is zo minimaal, dat ze als ze het aantal pk's daadwerkelijk zouden testen ik denk dat je er nog doorkomt. Zeker ook omdat oudere wagens doorgaans wat pk's verliezen.
Hoe het verzekeringstechnisch zit vraag ik me ook af. Stel je zet er een 2 liter motor in en je maakt een ongeluk. Bij een ongeluk met wat blikschade zullen ze echt niet zo snel de motorkap optrekken. Zeg maar gerust niet, maar bij een flinke aanrijding met gewonden en ze doen onderzoek zien ze dat meteen. De verzekering zal gewoon uitkeren, maar ze kunnen het wel op jou terug gaan verhalen vermoed ik. Als je het zoals Erik zegt netjes regelt is daar natuurlijk allemaal geen sprake van.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
en een 2L in een 340 is dan nog niet zo overdreven.
Maar ik wil eigenlijk het volgende vragen.
Heeft er iemand interesse in mijn 360 GLT
Hij is ondertussen aardig kaal.
Hij beschikt wel nog over een geldig kenteken.
De bumpers en de motorkap wil ik zelf nog gebruiken
voor de rest beschikt de auto nog over een aantal redelijke onderdelen
-Deuren
-Ramen
-kofferdeksel met GLT spoiler
-koplampen
-brandstoftank
-trekhaak
-dashboard
-achterlichten (heb ook nog een heel linker achterlicht)
-voorschermen zijn ook nog een redelijke staat
-deurpanelen
als het moet kan ik de achteras van de 340 er onder zetten zodat de auto weer rolt
Heb je interesse stuur me dan een berichtje of bel even
hij hoeft niet al te veel meer te kosten (hij staat een beetje in de weg)
wanneer niemand interesse heeft haal ik zo veel mogelijk nuttige onderdelen er af en zal de carrosserie op de sloop verdwijnen.
0610783202
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.