show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Volvo 340 1.4 naar 2.0
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Minder
Meer
08-08-2016 08:39 #964487
door Robbert Jan Veraa
Toen ik gisteren nog eens door mijn greenboek over het lassen ging, viel me op dat bij deze 300 het verstevigingsstuk tussen de C- stijl (lopend vanaf de opening van de luidspreker) en de achterlichten tot kennelijk nooit is "ingelast".
@ Erik: Ik geloof dat de aanbieding ook maar enkel in dit onderwerp stond dus was het vrij makkelijk om er over te lezen.
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
volvomania;242164 schreef :
Toen ik gisteren nog eens door mijn greenboek over het lassen ging, viel me op dat bij deze 300 het verstevigingsstuk tussen de C- stijl (lopend vanaf de opening van de luidspreker) en de achterlichten tot kennelijk nooit is "ingelast".
@ Erik: Ik geloof dat de aanbieding ook maar enkel in dit onderwerp stond dus was het vrij makkelijk om er over te lezen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
Minder
Meer
08-08-2016 08:48 #964488
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Ik heb hem ook tussen de advertenties gezien geloof ik.
En de aanbieding stond echt al maanden, dus niks aan de hand
En de aanbieding stond echt al maanden, dus niks aan de hand
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
14-08-2016 14:05 #964566
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
De voorbalk van de glt was ook zo goed als weg en boven de achterwielen was het ook krokant. Heel misschien wel te redden maar erg veel werk.
De voorruit had 2 sterretjes en zelf heb ik een goede ruit dus had er niks aan.
Nu eerst vakantie en daarna wordt het project vervolgd.
De voorruit had 2 sterretjes en zelf heb ik een goede ruit dus had er niks aan.
Nu eerst vakantie en daarna wordt het project vervolgd.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
Minder
Meer
- Berichten: 2
14-08-2016 18:50 #964571
door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Prettige vakantie en dan weer lekker verder klussen :y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
23-08-2016 21:55 #964739
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Zo de vakantie zit er weer op. Dus het is weer tijd om te klussen.
(In Kroatië rijden trouwens maar weinig oude volvo's rond )
maar even een update over het project
Voor de bouwvak heb ik trouwens de aandrijving van de 360 onder de 340 geplaatst. Dit was nagenoeg plug and play. al heb ik wel het idee dat de bladveren van de 360 GLT niet echt lager zijn als die van de 340 maarja. Heb ze toch omgezet.
vandaag ben ik nog wat verder gegaan met de elektronica. Ik heb nu naar mijn idee wel alles wat nodig is aangesloten. vervolgens een accu er aan gehangen en gaan testen.
In het begin was de massa wat slecht maar na wat gehobby ging dit over. tot mijn verbazing werkte alle verlichting, de kachelventilator, ruitenwissers, klok en zelfs de temperatuurmeter op het dashboard direct.
Enkel kreeg ik het niet voor elkaar om de startmotor rond te laten gaan. wanneer ik de sleutel omdraai hoor ik wel een tik in het dashboard maar voor de rest blijft het stil.
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk heeft er iemand een checklist van de voorwaarden die nodig zijn om de startmotor rond te laten gaan. of zijn er veel voorkomende fouten of problemen waar anderen ook tegenaan zijn gelopen.
(de startmotor werkte nog prima toen hij in de GLT lag)
en voor de duidelijkheid.
Ik heb de motorkabelboom, verlichtingskabelboom van voor en de kabelboom uit het dashboard van de 360 GLT overgezet in de 340. enkel de kabelboom naar de achterlichten is dus van de 340.
bij voorbaat dank voor jullie hulp of advies.
een deze dagen maak ik nog wat foto's van de onderzijde van de auto dat ziet er allemaal weer redelijk netjes uit.
(In Kroatië rijden trouwens maar weinig oude volvo's rond )
maar even een update over het project
Voor de bouwvak heb ik trouwens de aandrijving van de 360 onder de 340 geplaatst. Dit was nagenoeg plug and play. al heb ik wel het idee dat de bladveren van de 360 GLT niet echt lager zijn als die van de 340 maarja. Heb ze toch omgezet.
vandaag ben ik nog wat verder gegaan met de elektronica. Ik heb nu naar mijn idee wel alles wat nodig is aangesloten. vervolgens een accu er aan gehangen en gaan testen.
In het begin was de massa wat slecht maar na wat gehobby ging dit over. tot mijn verbazing werkte alle verlichting, de kachelventilator, ruitenwissers, klok en zelfs de temperatuurmeter op het dashboard direct.
Enkel kreeg ik het niet voor elkaar om de startmotor rond te laten gaan. wanneer ik de sleutel omdraai hoor ik wel een tik in het dashboard maar voor de rest blijft het stil.
Mijn vraag aan jullie is eigenlijk heeft er iemand een checklist van de voorwaarden die nodig zijn om de startmotor rond te laten gaan. of zijn er veel voorkomende fouten of problemen waar anderen ook tegenaan zijn gelopen.
(de startmotor werkte nog prima toen hij in de GLT lag)
en voor de duidelijkheid.
Ik heb de motorkabelboom, verlichtingskabelboom van voor en de kabelboom uit het dashboard van de 360 GLT overgezet in de 340. enkel de kabelboom naar de achterlichten is dus van de 340.
bij voorbaat dank voor jullie hulp of advies.
een deze dagen maak ik nog wat foto's van de onderzijde van de auto dat ziet er allemaal weer redelijk netjes uit.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-08-2016 00:13 #964740
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
in de zekeringenkast het relais van de 340 al uitgewisseld met het brugje die bij de 360 erin zit? de startbeveiliging van de CVT moet waarschijnlijk nog overbrugd worden (dat je niet kan starten in D of R)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
24-08-2016 08:16 #964741
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Nee dat relais heb ik niet gewisseld. Welke moet dat zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
24-08-2016 20:25 #964743
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
de middelste waar nog geen brugje in zit, als je de zekeringenkasten van de 340 en 360 vergelijkt dan zie je het wel
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
26-08-2016 08:16 #964754
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Haha het duurde even voor ik in de gaten had dat dat koperen ding een brugje was. Helaas is het 360 brugje mee naar de sloop gegaan. Maar een koperen kabeltje werkte ook. En ja hoor startmotor gaat rond.
Bedankt Anjo
Nu verder met de brandstof toevoer.
Naar dit weekend eerst naar Spa.
Bedankt Anjo
Nu verder met de brandstof toevoer.
Naar dit weekend eerst naar Spa.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
06-09-2016 21:27 #964890
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1.4 naar 2.0
Afgelopen weekend weer wat aan de volvo kunnen hobbyen, heb nieuwe brandstofslangen gelegd van achter naar voor. Ook heb ik de accu naar achter verplaatst. Heb de kabel voor doorverbonden en een 35mm2 kabel naar achter gelegd. ruimt weer wat op onder de motorkap. en daar is nu ruimte voor een luchtfilter.
de slagen en accukabel lopen trouwens door de kokers onder de auto. slangen links kabel rechts niet bij elkaar natuurlijk.
Gister en vandaag heb ik de brandstofpomp geplaatst. en even getest of hij de benzine voor naar de motor kan krijgen. Dat lukt.
toen dacht ik ik zal eens kijken of de motor al wil lopen.
Brandstof (check)
startmotor rond (check)
vonk (check)
lopende motor (helaas)
Persoonlijk denk ik dat het aan de brandstof licht. Deze komt namelijk wel tot aan de injectierail maar lijkt er niet door heen te gaan (geen benzine bij de retour)
Dus ik denk dat er iets mis is met de vacuum klep maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit kan controleren. en weet ook niet of het aan de klep ligt of aan het vacuum zelf.
Ook weet ik niet zo goed wat voor vacuum slagen er allemaal aan het blok moeten zitten en vooral waar ze moeten zitten?
alvast bedankt voor alle hulp.
Hieronder heb ik nog wat fotootjes waar ik ook nog wat vragen over heb.
dit is de boosdoener verwacht ik.
Ik weet niet wat er aan deze kabel moet? hij loopt door het schutbord naar binnen.
Ik dacht dat hij aan deze kabel moest maar ik weet niet wat de functie is.
Deze slang zit aan de inlaat. Ik dacht dat hij van het uitlaat regeneratie gebeuren was. dit heb ik van de motor af gehaald. Moet ik deze slang afdoppen of is het van iets heel anders?
Dit zit onder aan het gasklephuis. ik weet dat er 2 kabels naar toe moeten lopen maar kan deze niet vinden aan de kabelboom? kan iemand mij vertellen wat dit is en wat het doet.
en als laatste vraag
Moet hier een massakabel op worden aangesloten?
nogmaals bedankt voor de hulp.
Ik hoop dat de motor dit weekend lopend is
de slagen en accukabel lopen trouwens door de kokers onder de auto. slangen links kabel rechts niet bij elkaar natuurlijk.
Gister en vandaag heb ik de brandstofpomp geplaatst. en even getest of hij de benzine voor naar de motor kan krijgen. Dat lukt.
toen dacht ik ik zal eens kijken of de motor al wil lopen.
Brandstof (check)
startmotor rond (check)
vonk (check)
lopende motor (helaas)
Persoonlijk denk ik dat het aan de brandstof licht. Deze komt namelijk wel tot aan de injectierail maar lijkt er niet door heen te gaan (geen benzine bij de retour)
Dus ik denk dat er iets mis is met de vacuum klep maar ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik dit kan controleren. en weet ook niet of het aan de klep ligt of aan het vacuum zelf.
Ook weet ik niet zo goed wat voor vacuum slagen er allemaal aan het blok moeten zitten en vooral waar ze moeten zitten?
alvast bedankt voor alle hulp.
Hieronder heb ik nog wat fotootjes waar ik ook nog wat vragen over heb.
dit is de boosdoener verwacht ik.
Ik weet niet wat er aan deze kabel moet? hij loopt door het schutbord naar binnen.
Ik dacht dat hij aan deze kabel moest maar ik weet niet wat de functie is.
Deze slang zit aan de inlaat. Ik dacht dat hij van het uitlaat regeneratie gebeuren was. dit heb ik van de motor af gehaald. Moet ik deze slang afdoppen of is het van iets heel anders?
Dit zit onder aan het gasklephuis. ik weet dat er 2 kabels naar toe moeten lopen maar kan deze niet vinden aan de kabelboom? kan iemand mij vertellen wat dit is en wat het doet.
en als laatste vraag
Moet hier een massakabel op worden aangesloten?
nogmaals bedankt voor de hulp.
Ik hoop dat de motor dit weekend lopend is
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets