Volvo 340 1.4 naar 2.0
- V300 register
- Verbannen
Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en ik zou het je zeker ter overweging mee willen geven. Verzekeringen zijn b!tches als je auto bij een ongeluk anders blijkt te zijn dan wat het kenteken aangeeft...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
setsunakaede;241101 schreef : Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en ik zou het je zeker ter overweging mee willen geven. Verzekeringen zijn b!tches als je auto bij een ongeluk anders blijkt te zijn dan wat het kenteken aangeeft...
Elke miligram reden dat ze als excuus kunnen gebruiken om je niet te hoeven uitkeren zullen ze zeker mat beide handen aangrijpen.
- V300 register
- Verbannen
Maar van 1.4 naar 2 is wel een verschilletje. Niet van een paar procent. Tientallen wel.
Ik zou het altijd doen, inderdaad. Omkeuren, volgens de regels. Zijn er niet voor niets. Overigens ik vermoed nog steeds dat de verzekering de schade aan de tegenpartij gewoon betaald. Maar dan vervolgens wel, bij jou komt terugvragen als ze er achter komen dat er iets mis was....
En bij een gewoon ongeluk, wat de meeste ongelukken zijn zal je er inderdaad mee weg komen. Maar als er personen gewond zijn geraakt, en ook al doen ze maar een klein verkeerskundig onderzoekje, zullen ze het al opmerken.
Kortom de kans dat het opgemerkt wordt is heel erg klein, maar de gevolgen kunnen heel groot zijn.
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
In hoofdstuk 6 van de regeling voertuigen staat nader e.e.a beschreven.
Voor voertuigen voor 1988 gelden andere eisen.
> 20% vermogenstoename en/of
> 20% gewichtstoename
Is herkeuren
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
Stel dat herkeuring niet noodzakelijk is komt het volgende aspect erbij.
Stel de auto heeft op basis van de type goedkeuring 70 pk en dit wordt gewijzigd door een nieuwe motor naar 120 pk houdt dit voor de verzekeraar een ander risico in.
In combinatie met de leefstijl van de bestuurder (of verzekeringnemer of regelmatige bestuurder) kan een verzekeraar aanvullende eisen stellen (bijvoorbeeld een toeslag op de premie). Immers een auto met 70 pk is een ander risico dan een auto met 120 pk.
Kortom ik zou controleren of herkeuring noodzakelijk is. Zo ja dan worden de gegevens aangepast op het kentekenbewijs en hierna de verzekeringsmaatschappijen hierover inlichten.
Zo nee geen herkeuring. Verzekeraar inlichten.
Heb jaren als acceptant bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt waarbij dit soort zaken regelmatig voorbij kwamen. Iedere verzekeraar gaat hier anders mee om.
- V300 register
- Verbannen
de hoogste prioriteit is nu alleen om hem weer aan de gang te krijgen
De carrosserie van de 360 GLT is gister naar de sloop gegaan. Zonde maar vanwege de roest echt niet meer de moeite waard.
hieronder volgen Schokkende Beelden (kijken op eigen risico)
- Floris Schropp
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Jammer trouwens dat je de voorruit er niet even uit gehaald hebt, die willen nog wel eens krassen of sneuvelen door steenslag en dergelijken.
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
Ik had eerder moeten reageren maar ben ook bezig met een sloop projectje; een 89-er met kopschade die 20 jaar in een bos heeft gestaan, en dan staat de oprit vol.
Anders was ik graag verder gegaan waar jij gestopt bent.
wat er nu nog over is
Eigenlijk is er minder over dan lijkt
En klaar voor het oud ijzer
Vandaag de achtervleugels er af gehaald, morgen ga ik eens kijken naar de wielkuipen. Als ik er me klaar ben past wat weg gaat in mijn V70.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
Een GLT slopen met (in mijn ogen) een paar rotte plaatsen is sowiezo jammer. Ik heb wel vijf 2 ltrs in voorraad staan. Maar goed zolang de club en wetgever dit goed vind is het nog mogelijk.
Voor de rest vind ik het een mooi project.