show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-08-2013 23:15 #934451 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
is wel een mooie techniek; met een autogeen lasvlam verwarm je de plaat en je gebruikt dan een staaf die uit een mengsel van lood en tin bestaat om toe te voegen; je kunt ermee vullen maar ideaal is het niet bij de motorkap omdat je daardoor enorm veel warmte inbrengt in het materiaal, kans is dus aanwezig dat er wat onder spanning komt of kromtrekt.

enige is wel dat als je de roest niet helemaal wegkrijgt (het zit geheid ook in de onderste rand) het vrolijk naast je reparatiestuk verder gaat rotten.

volvofiel;220164 schreef : ik doelde meer op de geluidsinstallatie.
'wat een herrie' is een zeeeeer beschaafde omschrijving :)

:D in de 343 ligt ook weer een mooi kistje trouwens; wel wat beschaafder als wat in de 340 zat maar nog steeds een aardige oempfh

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-08-2013 23:52 #934454 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Die techniek inderdaad Anjo. Mooie techniek om zelf als leek te leren, zeker als ik dat met mijn opa kan doen :)

Aan die roest zat ik ook te denken, een kans van 99% dat er wel ergens roest blijft zitten natuurlijk. Dat probleem wil ik zoveel mogelijk de kop indrukken door naast het wegslijpen en krassen, een hoop roestomvormer en tectyl te gebruiken... Op een gegeven moment kan het dan wel weer gaan rotten, maar dan heb je natuurlijk zo weer een stukje gesoldeerd :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2013 00:00 #934456 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
roestomvormer en tectyl kun je pas gebruiken nadat je met de autogeen klaar bent, anders brand het natuurlijk gewoon weer weg.dat is nu juist het punt, kom je nadat je vult met autogeen nog wel in al die nare hoekjes met roestomvormer en tectyl?:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2013 00:08 #934457 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Klopt zeker, dan wordt het een leuk kampvuur :humor:

Je komt er nog wel bij, lastig, maar met overdreven veel lukt het wel door die ovale gaten. Van tevoren krab ik alles weg met een bijgebogen priem, dus ik schat de kans op succes best groot :)

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2013 01:09 #934458 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Kun je niet beter een goede kap regelen?
Veel werk en weinig zin.
Tin is meer bedoeld voor afwerking, zoals plamuur ook bedoeld is.
Maar velen gebruiken het inderdaad ook als boetseer middel.
Verder, die band moet er juist weer op!
Vet bakkie zo!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2013 07:51 #934460 door V300 register
Het probleem met een nieuwe kap is Alex dat ze of de verkeerde kleur hebben (metallic), of beschadigingen hebben. Omdat de kap die er origineel op zat eigenlijk nog perfect in de lak zit (op die roestplek na), wil ik daar wel een poging voor wagen.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2013 09:27 #934461 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
tectyl, lak en andere rommel idd pas aanbrengen als je helemaal klaar bent met lassen/solderen

bij de 360 had ik nog wel eens last van mooie, blauwe kwalmen die uit allerlei kieren en gaten tevoorschijn kwamen :D
(en stinken!! alsof je olie aan het opstoken bent)

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2013 09:46 #934462 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Leuke auto! Ik moest inderdaad meteen aan de oude auto van Anjo denken. Het eerste waar ik dan overigens aan denk is de professionele demontatie van die auto in huize Landhorst en vervolgens het meenemen van de motorruimte naar Benschop :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-08-2013 10:09 #934463 door V300 register
@ Joost, pausverkiezing maar dan anders :+

@ Kevin, deze word niet gedemonteerd hoor, ben maar niet bang. Daar is hij veel te goed voor :D

• Kevin Kloosterman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-08-2013 13:04 #934465 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
En te leuk! :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC