Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
- V300 register
- Verbannen
General Custom;219882 schreef : Als je ze transporteerd meestal wel, tenzij je een Kever hebt
[offtopic] Het is jammer dat ik even geen foto kan vinden, maar ik meen me een zweedse of noorse Volvo Station te herinneren die toch echt de motor achterin had.
Een turbocharged 6-cilinder
....en zo'n zelfde blok ook nog voorin....
En vierwielaandrijving omdat al dat vermogen niet op alleen de achterwielen losgelaten kon worden...:worship: [/offtopic]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
De Volvo 340 als petjesbak
Best geinig om te hebben, je ziet iedereen omkijken met een gezicht van ''wat rijdt daar nu?!''. Bovendien heb ik nooit een petjesbak gehad, omdat de Millionaire daar veel te mooi/chique voor is. Zo'n 3-deurs leent zich er een stuk beter voor
Wat heb ik toegevoegd?
Honingraatvelgen:
Nog even naafkapjes regelen. Origineel Volvo past helaas niet
Ook wil ik de dichte vakjes tussen de spaken nog een keer zwart maken voor meer diepte.
Zonneband:
Toevallig een keer gekregen. Hij is er nu weer af, wegens te fout. Ik twijfel over dat ding...
Functionele hoodscoop:
Alleen niet om lucht naar de motor te krijgen, wel om zooi uit de blower te houden. Lekker mee matzwart geplastidipt, geweldig spul is dat!
Een andere rode motorkap er op gezet, hij heeft echter toch wat veel (lak)beschadiging naar mijn zin, dus ik ga proberen de oude op te knappen (roest solderen) omdat die een stuk mooier rood is...
Stiekem is het toch wel leuk zo'n petjesmobiel. Als ik er in rijd voel ik me weer 18, alsof je net je rijbewijs hebt, en aan heel je maten moet gaan bewijzen hoe
Voor mij is het ook een soort van inhalen, omdat ik nooit een petjesmobiel heb gehad. Zo'n 3-deurs leent zich veel beter dan een sedan om op te pimpen. Overigens gebeurt wel alles op een manier zodat ik makkelijk terug naar standaard kan...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Echt 2 broertjes langs elkaar!
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
UW GAS STAAT RECHTS!
:+ heerlijk :+
helaas kon ik mijn (inderdaad aan de rechtse zijde staande) gas op dat moment NIET intrappen omdat we compleet vast in de file stonden. dat was wel jammer.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
AvdAkker;220143 schreef : ik moet gelijk weer aan mijn eerste 300 denken:)
meerijden in dat ding was een oorverdovende ervaring
ik heb er wel iets belachelijks aan overgehouden; steeds als ik de kruising bij Beek over rijd moet ik weer denken aan jouw spookrij-actie :humor:
(A12 afslag Beek, weg richting Didam, op de kruising rechtsaf naar Beek)
Ontopic:
General Custom;220138 schreef : [...] dus ik ga proberen de oude op te knappen (roest solderen) [...]
leg uit
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;220156 schreef : leg uit
Men nemen de motorkap, men slijpen de roest af, men pakt de lasvlam, en men pleurt de zaak met tin weer aan elkaar.
Mijn opa zegt dat hij plaatwerk met de lasvlam gesoldeerd krijgt, en dat wil hij mij ook wel leren. Nu heb ik een mooi oefenproject
- 16673-dummy
- Nieuw lid
'wat een herrie' is een zeeeeer beschaafde omschrijving
maar als ik het goed begrijp, wil je de roestgaten gaan vullen met tin?