show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2013 17:10 #933767 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Ingereden zal hij wel zijn denk ik hoor, hij heeft minstens een jaar met kapotte EMVK gereden, en bij een meid van in de 20 :D

Nu rijdt de auto in elk geval perfect! Het lag dus puur aan de kwaliteit van de revisieset. Jammer... Gemiste kans voor Dafhobby, want nu heb ik vernomen dat BBB ze ook heeft, dus de volgende (voor de reserve EMVK) haal ik daar!

Nu heb ik overigens wel een heuse R-sport knop :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2013 21:40 #933768 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Hmmm..., de R van Racen :D

Lekker bezig, Bart!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-07-2013 22:08 #933769 door V300 register
Op de bergrem het zelfde plaatje dan maar? De R van Remmen :+

Het gaat inderdaad lekker vooruit :yeah:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2013 22:51 #933856 door V300 register
Foto's

De Special een keer grondig schoongemaakt aan de binnenkant, en op foto gezet!

Exterieur:

De lak begint wat roze te worden :( Oplossing is natuurlijk oranje verven, deuren dichtlassen, en een rebelflag op het dak :p

Maar wel snaarstrak!

Ooit heeft hij een spoiler gehad

Motorkap heeft roest... Deze word vervangen door een andere, in het rood of tijdelijk een in schoolbordzwart. Lijkt me wel lachen om er op te tekenen :p

Putdeksels... Een keer een leuk setje lichtmetaal opsnorren :yeah:

Motor:

Intussen na een beurt weer een blij 1.4-tje:

Interieur:

Het interieur is nog z??r netjes :D

Details moeten er zijn!

Van de oudere medemens geweest, dit is het bewijs. Ik moet zeggen, automaat en dan je nek nog niet eens hoeven draaien is ideaal!

De waakhond:

Z??r nette kofferbak:

Nu ruikt de auto weer helemaal fris, en bovendien is hij nu opnieuw getectyleerd. Wat roest lassen, en hij kan er dus weer j?ren tegen :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2013 23:01 #933857 door V300 register
Jammer dat je foto's zo donker zijn. Want volgens mij ziet het er onder de kap en je interieur geweldig uit. Je deurpaneel lijkt wel nieuw op de foto...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-07-2013 23:08 #933858 door V300 register
Toen ik aan foto's maken toe was, was het inderdaad al vrij donker buiten... Maar het ging nog :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-07-2013 22:08 #933879 door V300 register
Rijden

Rijden, daar is een auto voor bedoeld. Deze 340 heeft dat goed begrepen, hij heeft me vandaag naar Zoetermeer gebracht om onderdelen voor de Millionaire te halen, en geen krimp gegeven! Oke, dat is niet helmaal waar want na een minuut of 10 een warme start maken ging niet zo soepel, daar moest even een puntje choke bij welke wel meteen weer uit kon. Nu kun je daar moeilijk de auto de schuld van geven, maar eerder een chauffeur die er nog niet zo veel ervaring mee heeft :D

Ook heb ik de eerste tank vandaag leeg gereden. Een verbruik van 1:14,0! Prachtig voor een 340 automaat :worship: Bovendien zou het nog beter moeten kunnen, dit was met een half uurtje file aan 10km/h, een aantal ritjes naar de supermarkt, en het uitproberen van de sportknop.

Verder heb ik nog even wat liggen modderen met polystyreen. 2 plaatjes gemaakt om de voorbalk aan de achterkant dicht te maken in verband met roestpreventie:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2013 23:36 #933921 door V300 register
Hmmm, dat is wel een goede Bart!
Als dat goed past, kan je dan een tekeningetje maken incl. maten en die doorsturen of online zetten? Er zullen ongetwijfeld meer mensen interesse hebben.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2013 00:09 #933923 door V300 register

setsunakaede;219608 schreef : Hmmm, dat is wel een goede Bart!
Als dat goed past, kan je dan een tekeningetje maken incl. maten en die doorsturen of online zetten? Er zullen ongetwijfeld meer mensen interesse hebben.

Dat ga ik zeker doen! Ik moet er alleen nog wel even aan klussen, want het behoeft wat finetuning. Bij het volledig aandraaien van de parkers waarmee de platen vastzitten, gaat de plaat bobbelen, gaatjes n?t te ver uit elkaar dus, of de plaatjes te dun... Oplossing: gaatjes groter boren.
Ook heb ik een hoekje om moeten buigen, wat eigenlijk nog afgesneden moet worden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2013 16:16 #934110 door V300 register
Optische Tuning

Vandaag even wat optische tuning gedaan aan de 340 :D

Originele spoiler:

Zilveren grille met GLS-logo er op:

Verder heb ik de auto nu volledig in de tectyl voor holle ruimtes staan, dus die is wel even beschermd :D

Minder goed nieuws is dat de motor 0,25 liter olie op 500km heeft verbruikt. Bovendien blaast de motor uit de vuldop... Ik ben bang dat ik eens rond moet gaan kijken om er een ander blok in te leggen :(

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC