Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
- 16673-dummy
- Nieuw lid
maar dan nog, eerst even een tijdje aankijken. Het kan ook zijn dat er veel condens in de olie zat (door korte stukjes rijden), als je dan ineens regelmatig de motor goed warm rijdt kan het zijn dat het oliepeil wat sneller daalt, zonder dat er echt olie verbrand is
en het kan natuurlijk onnauwkeurigheid zijn... maar dan nog; 1:2000 zou voor mij (nog) geen reden zijn om er zomaar een ander blok in te gooien (sterker nog; voor mij zou het betekenen dat ik niet eens hoef bij te vullen als ik elk jaar ververs )
ohja, het grilletje vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi. Spoiler des te meer!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
- Nieuw lid
En wat de lak betreft, kunt je dat niet poetsen / polijsten om die mooie rode kleur weer terug te krijgen?
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;219814 schreef : eerst even compressie meten, dan kun je zien of het de zuigerveren zijn
maar dan nog, eerst even een tijdje aankijken. Het kan ook zijn dat er veel condens in de olie zat (door korte stukjes rijden), als je dan ineens regelmatig de motor goed warm rijdt kan het zijn dat het oliepeil wat sneller daalt, zonder dat er echt olie verbrand is
en het kan natuurlijk onnauwkeurigheid zijn... maar dan nog; 1:2000 zou voor mij (nog) geen reden zijn om er zomaar een ander blok in te gooien (sterker nog; voor mij zou het betekenen dat ik niet eens hoef bij te vullen als ik elk jaar ververs )
ohja, het grilletje vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi. Spoiler des te meer!
Ik zet hem gewoon een keer bij de garage neer met de mededeling, ''kijk hem maar na''. Handig :yesyes: De olie is wel vrij oud en ?cht aan vervanging toe (pikzwart), dus even aankijken is sowieso wel handig misschien... Maar dan toch. 1:2000 en blazen is niet goed genoeg. Geen merkbaar verbruik, dan is het goed. Mochten de zuigeveren versleten zijn, dan kan ik die er misschien ook nieuw inzetten? En anders hoeft een verse kop ook niet de kop te kosten
Het grilletje is inderdaad even wennen... Ik vond het ook niet mooi, maar toch heeft het wel iets aparts. Als je je 340 kwijt bent bij Ikea tussen heel de rest van de 300-series, zeg ik ''hee, het is die, die met die zilveren grill daar!'' :+
Steven340;219815 schreef : Spoiler ziet er goed uit, ik zou eerder een GL logo op de gril zetten i.p.v. GLS
En wat de lak betreft, kunt je dat niet poetsen / polijsten om die mooie rode kleur weer terug te krijgen?
Een enorme blunder misschien, maar ik had alleen ''GLS'' liggen. Ik denk, in plaats van ''Grand Luxe Sport'' wordt het nu ''Grand Luxe Special'' :humor:
Ik wil de rode lak inderdaad nog een keer polijsten, maar dat wordt tegen de tijd dat ik een polijstmachine heb... En eerst staat de motortakel ook nog op het programma, en natuurlijk lassen van beide auto's, laten spuiten van de Millionaire, een 340 slopen voor zijn automaatbak (Millionaire) en motor (Special), injectiespul van een 440 van de sloop halen voor de Millionaire, en alles wat er nog tussenin komt...
Kortom, dat komt nog wel eens een keer
De motorkap wordt overigens binnenkort vervangen, waarschijnlijk door eentje van de verkeerde kleur die ik ga verven met zwarte schoolberdverf :+
- V300 register
- Verbannen
overigens is olieverbruik meting alleen zinvol bij gebruik van verse olie zonder korte ritten tijdens de meting.
- V300 register
- Verbannen
Wouter;219837 schreef : luchtverplaatsing uit de vuldop is normaal he...
overigens is olieverbruik meting alleen zinvol bij gebruik van verse olie zonder korte ritten tijdens de meting.
Hij blaast wel heel erg t.o.v. de 1.7, of is dat ook normaal?
Dat is wel een +puntje dan, het is echt pikzwarte oude olie die er nu inzit, en de auto maakt ongeveer 50/50 lange en kortje ritten.
- V300 register
- Verbannen
Pa en ma Custom waren heel lief geweest voor mij, en hebben op de zomermarkt hier in het dorp spul meegenomen zodat ik mijn auto weer mooi kan laten shinen. En het werkt Eigenlijk polijst je de lak gewoon weer glad.
Meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en de zaak ook mooi in de was gezet. Nu glimt ze prachtig, als nieuw! :worship:
Mooi kontje :yeah:
Al het zwart weer netjes zwart gepoetst:
Taartschep:
Wieldopjes weer als nieuw!
Dit had ik niet durven dromen, zelfs het roze dak is weer rood!
Voor:
Na:
Verder ben ik vandaag nog een folterwerktuig gaan halen, a.k.a. mijn gloednieuwe 2e-hands middeleeuwse motortakel
- V300 register
- Verbannen
Nou ja, als hij zijn werk maar goed doet.
Zit er wel iets van een rem op die takel? Anders ga je nog een flinke kluif hebben; met ??n hand het handwieltje vast houden, met de andere hand het blok sturen...
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Ik zou motorwissels maar met zijn tweetjes uitvoeren, dat is overigens ook met een fancy motortakel wel aan te raden.
- V300 register
- Verbannen