show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2013 16:39 #934111 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
eerst even compressie meten, dan kun je zien of het de zuigerveren zijn

maar dan nog, eerst even een tijdje aankijken. Het kan ook zijn dat er veel condens in de olie zat (door korte stukjes rijden), als je dan ineens regelmatig de motor goed warm rijdt kan het zijn dat het oliepeil wat sneller daalt, zonder dat er echt olie verbrand is :)

en het kan natuurlijk onnauwkeurigheid zijn... maar dan nog; 1:2000 zou voor mij (nog) geen reden zijn om er zomaar een ander blok in te gooien (sterker nog; voor mij zou het betekenen dat ik niet eens hoef bij te vullen als ik elk jaar ververs :D)

ohja, het grilletje vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi. Spoiler des te meer!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-08-2013 16:47 #934112 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Spoiler ziet er goed uit, ik zou eerder een GL logo op de gril zetten i.p.v. GLS

En wat de lak betreft, kunt je dat niet poetsen / polijsten om die mooie rode kleur weer terug te krijgen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-08-2013 17:06 #934113 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

volvofiel;219814 schreef : eerst even compressie meten, dan kun je zien of het de zuigerveren zijn

maar dan nog, eerst even een tijdje aankijken. Het kan ook zijn dat er veel condens in de olie zat (door korte stukjes rijden), als je dan ineens regelmatig de motor goed warm rijdt kan het zijn dat het oliepeil wat sneller daalt, zonder dat er echt olie verbrand is :)

en het kan natuurlijk onnauwkeurigheid zijn... maar dan nog; 1:2000 zou voor mij (nog) geen reden zijn om er zomaar een ander blok in te gooien (sterker nog; voor mij zou het betekenen dat ik niet eens hoef bij te vullen als ik elk jaar ververs :D)

ohja, het grilletje vind ik eerlijk gezegd niet zo mooi. Spoiler des te meer!


Ik zet hem gewoon een keer bij de garage neer met de mededeling, ''kijk hem maar na''. Handig :yesyes: De olie is wel vrij oud en ?cht aan vervanging toe (pikzwart), dus even aankijken is sowieso wel handig misschien... Maar dan toch. 1:2000 en blazen is niet goed genoeg. Geen merkbaar verbruik, dan is het goed. Mochten de zuigeveren versleten zijn, dan kan ik die er misschien ook nieuw inzetten? En anders hoeft een verse kop ook niet de kop te kosten :D

Het grilletje is inderdaad even wennen... Ik vond het ook niet mooi, maar toch heeft het wel iets aparts. Als je je 340 kwijt bent bij Ikea tussen heel de rest van de 300-series, zeg ik ''hee, het is die, die met die zilveren grill daar!'' :+

Steven340;219815 schreef : Spoiler ziet er goed uit, ik zou eerder een GL logo op de gril zetten i.p.v. GLS

En wat de lak betreft, kunt je dat niet poetsen / polijsten om die mooie rode kleur weer terug te krijgen?


Een enorme blunder misschien, maar ik had alleen ''GLS'' liggen. Ik denk, in plaats van ''Grand Luxe Sport'' wordt het nu ''Grand Luxe Special'' :humor:

Ik wil de rode lak inderdaad nog een keer polijsten, maar dat wordt tegen de tijd dat ik een polijstmachine heb... En eerst staat de motortakel ook nog op het programma, en natuurlijk lassen van beide auto's, laten spuiten van de Millionaire, een 340 slopen voor zijn automaatbak (Millionaire) en motor (Special), injectiespul van een 440 van de sloop halen voor de Millionaire, en alles wat er nog tussenin komt...
Kortom, dat komt nog wel eens een keer :D

De motorkap wordt overigens binnenkort vervangen, waarschijnlijk door eentje van de verkeerde kleur die ik ga verven met zwarte schoolberdverf :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2013 13:48 #934134 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
luchtverplaatsing uit de vuldop is normaal he...

overigens is olieverbruik meting alleen zinvol bij gebruik van verse olie zonder korte ritten tijdens de meting.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2013 22:39 #934152 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

Wouter;219837 schreef : luchtverplaatsing uit de vuldop is normaal he...

overigens is olieverbruik meting alleen zinvol bij gebruik van verse olie zonder korte ritten tijdens de meting.


Hij blaast wel heel erg t.o.v. de 1.7, of is dat ook normaal?
Dat is wel een +puntje dan, het is echt pikzwarte oude olie die er nu inzit, en de auto maakt ongeveer 50/50 lange en kortje ritten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2013 23:11 #934153 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Polijsten en inboenen

Pa en ma Custom waren heel lief geweest voor mij, en hebben op de zomermarkt hier in het dorp spul meegenomen zodat ik mijn auto weer mooi kan laten shinen. En het werkt :D Eigenlijk polijst je de lak gewoon weer glad.
Meteen maar van de gelegenheid gebruik gemaakt en de zaak ook mooi in de was gezet. Nu glimt ze prachtig, als nieuw! :worship:





Mooi kontje :yeah:


Al het zwart weer netjes zwart gepoetst:


Taartschep:


Wieldopjes weer als nieuw!


Dit had ik niet durven dromen, zelfs het roze dak is weer rood!
Voor:


Na:


Verder ben ik vandaag nog een folterwerktuig gaan halen, a.k.a. mijn gloednieuwe 2e-hands middeleeuwse motortakel :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2013 23:37 #934154 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Wauw, dat is met recht een martelwerktuig inderdaad, Bart!
Nou ja, als hij zijn werk maar goed doet.
Zit er wel iets van een rem op die takel? Anders ga je nog een flinke kluif hebben; met ??n hand het handwieltje vast houden, met de andere hand het blok sturen...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-08-2013 23:45 #934155 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Er zit een soort van rem op, een gat om een bout door te steken :humor:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2013 00:23 #934156 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
uh, wauw.

Ik zou motorwissels maar met zijn tweetjes uitvoeren, dat is overigens ook met een fancy motortakel wel aan te raden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-08-2013 00:31 #934158 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Met zijn 2en sowieso, dat ik ook veel gezelliger! Biertje er langs, en gaan met dat ding :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD