show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2013 18:41 #935680 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Is het niet beter om die naadjes toch nog dicht te maken?
Officieel hoef je maar om de cm een lasje te zetten, maar toch...
Nadenkit werkt het wel mooi uit het zicht, maar echt heel netjes gedaan is het ook weer niet. Maar ik weet het, het mag ook niks kosten, haha.
Ik weet nog dat ik ooit de oude Volvo van iemand van hier had gelast, dat werd ook wel een beetje bekritiseerd, maar had iig de naden wel dicht gelast.
btw, als de plamuur niet hard werd; had je er genoeg harder in gedaan?
Verder moet je niet vergeten de binnenzijde van de koker goed in de roestwerende/-afsluitende meuk te zetten.
Het is verbrand aan de binnenzijde en kan ongezien verder gaan roesten.
Succes en voeg je het bedrijf nog toe aan boekoe pienter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2013 18:58 #935683 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
je kunt ook overwegen om zelf een lasapparaat aan te schaffen

je Millionaire heeft ook meerdere roestplekken en het is duurder om die te laten lassen, dan om zelf een profi apparaat aan te schaffen en het zelf te doen. Dan kun je alles naar eigen inzicht doen en ook makkelijk achteraf corrigeren.
Het is even een investering, maar je hebt er heel veel plezier van en na ??n auto "behandeld" te hebben, heb je de investering er al uit. Voor jou al helemaal aantrekkelijk gezien je plannen met de Millionaire.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2013 19:25 #935684 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic

Alexdepalex;221484 schreef : Is het niet beter om die naadjes toch nog dicht te maken?
Officieel hoef je maar om de cm een lasje te zetten, maar toch...
Nadenkit werkt het wel mooi uit het zicht, maar echt heel netjes gedaan is het ook weer niet. Maar ik weet het, het mag ook niks kosten, haha.
Ik weet nog dat ik ooit de oude Volvo van iemand van hier had gelast, dat werd ook wel een beetje bekritiseerd, maar had iig de naden wel dicht gelast.
btw, als de plamuur niet hard werd; had je er genoeg harder in gedaan?
Verder moet je niet vergeten de binnenzijde van de koker goed in de roestwerende/-afsluitende meuk te zetten.
Het is verbrand aan de binnenzijde en kan ongezien verder gaan roesten.
Succes en voeg je het bedrijf nog toe aan boekoe pienter?

De naadjes zitten nu dicht Alex :D Beetje nadenkit er tussen et voila!
Op de gelaste plaatsen zit nu Brunox, 2 lagen zinkprimer, nadenkit (waar nodig), nog meer zinkprimer, en 2 lagen kleurlak. Aan de binnenkant heb ik er in totaal nog bijna een complete bus Tectyl ML in gespoten, dus dat kan er weer even tegen :)

Wat het met die plamuur was, ik heb geen idee. Nu is het zonder plamuur maar met nadenkit (een een flinke portie geduld) afgewerkt, en hoewel je het van dichtbij wel ziet, toch best netjes geworden.

volvofiel;221487 schreef : je kunt ook overwegen om zelf een lasapparaat aan te schaffen

je Millionaire heeft ook meerdere roestplekken en het is duurder om die te laten lassen, dan om zelf een profi apparaat aan te schaffen en het zelf te doen. Dan kun je alles naar eigen inzicht doen en ook makkelijk achteraf corrigeren.
Het is even een investering, maar je hebt er heel veel plezier van en na ??n auto "behandeld" te hebben, heb je de investering er al uit. Voor jou al helemaal aantrekkelijk gezien je plannen met de Millionaire.

De Millionaire komt inderdaad rond de ?300 tot ?400 om te lassen. Wat duurder inderdaad, maar niet onoverkomelijk. Zelf een apparaat aanschaffen is een optie, maar eigenlijk zoek ik zelf niet te lassen :woops: Misschien nog eens ooit als ik meer tijd en zin heb, maar dan is een lasapparaat nog zo gekocht natuurlijk.

Misschien een brutale vraag Joost, maar wat heeft jou materiaal ongeveer gekost?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2013 19:52 #935685 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Afwerken

Vanmorgen de zaak maar meteen afgewerkt. In plaats van plamuur heb ik het zo strak mogelijk gemaakt met strijkkit, en dat is vrij goed gelukt al zeg ik het zelf. Je ziet het van dichtbij nog wel maar zeker van een afstandje is hij weer netjes :D

Na de Brunox eerst zinkprimer (daar hecht strijkkit beter op), dan strijkkit. Meteen de binnenkant van de wielkasten maar een stuk meegepakt.

Daarna nog een laag zinkprimer en 2 lagen glanslak. Natuurlijk de binnenkant ook nogmaals volgespoten met Tectyl ML, just to be sure.

En na het drogen in de was gezet.

De andere plek op dezelfde manier.

En omdat ik toch bezig was (en de auto vrij vies was van het slijpen), meteen maar alles gewassen en in de was gezet. Zo is het weer een rood duiveltje in plaats van een roze flodderbak :p

Verder heb ik afgelopen week nog een kopie deel III achter de ruit geplakt, gewoon voor de leukigheid :D

En ten slotte nog een leuk setje moddermatten, om de vloerbedekking schoon te houden wanneer we de natte periode weer in gaan...

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-09-2013 20:49 #935688 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Netjes hoor!

• alex kokkeler (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-09-2013 21:47 #935689 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Bart's 2e poging... 340 GL Special variomatic
Toch nog mooi gedaan, hoor!
Groeten Alex.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2013 22:45 #935690 door V300 register
Dude, haal die bumper dan ff weg :humor:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2013 23:01 #935692 door V300 register
Bedankt Wouter en Alex!

@ Jean-Luc, had ik kunnen doen maar die dingen kunnen zo gruwelijk vastzitten!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-10-2013 18:11 #936018 door V300 register
Vandaag 2 (korte) filmpjes gemaakt van de 340 :D
Uiteraard met raampje open voor het geluid :yeah:

Het optrekken met de 340:
www.facebook.com/photo.php?v=46900571321...44878&type=2&theater

De sportstand (caravanschakelaar) in actie:
www.facebook.com/photo.php?v=46901290988...44878&type=2&theater

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
02-10-2013 08:55 #936049 door V300 register
ze doen het niet...............

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC