show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2013 22:51 #926176 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Tot welk RPM is het "veilig"? Ik las ergens dat ze begrenst zijn op 6500?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2013 23:00 #926181 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
ligt er aan hoe lang je wilt dat je auto meegaat :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2013 23:18 #926184 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Het heeft bij een standaard redblock weinig nut om 'm zover in de toeren door te trekken. Of je moet persee iets van 160 km/u in zijn vier willen rijden........ .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-03-2013 23:18 #926185 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ongeveer het dubbele van hoe oud hij nu is :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2013 00:17 #926188 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!

Jannick;214070 schreef : Ongeveer het dubbele van hoe oud hij nu is :P


Welkom bij de club :y:
Gewoon een beetje met je verstand rijden. Zelf kom ik met de 1.7 eigenlijk nooit boven de 3500 toeren. Misschien ooit op de snelweg bij het inhalen, maar anders niet...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2013 02:10 #926189 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Haha, nou ja, iets realistischer... Zo lang dat het mogelijk is. Het zou leuk zijn als het financieel altijd een hobbyauto of zo kon blijven, maar dat kan ik nu natuurlijk niet weten. Dus nou ja, het beste ervan hopen :-)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2013 10:17 #926191 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Afgelopen zomer heb ik vanuit Frankrijk terug naar huis een tijdje 150-160 gereden. Dat was bijna plankgas in z'n 5, tegen de 4.000 tpm (bij 160). Bijna plankgas, want mijn modeljaar 1981 exemplaar gaat "maar" 165 volgens het boekje (nooit geprobeerd, en ook niet de ambitie dat ooit te doen).

Het ging prima, maar bij de eerste de beste pauze had ik een piep in m'n oren die pas veel later weer weg ging :D

Bij optrekken heeft het geen enkele zin een standaard carburatie redblock boven de 3.500-4.000 tpm door te trekken. Als je dan al opschakelt ben je volgens mij nog sneller ook. Buiten dat, j hebt echt het idee dat zo'n ding ontploft zodra je boven 3.500 komt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
01-04-2013 10:44 #926192 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Nu snap ik waarom er een injectieblok bijzat.. ;) tot 5000 gaan die wel lekker, ook in de 5 :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-04-2013 11:08 #926194 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Jannick's Volvo 360 GL!
heeft nog nieteens zoveel met de carburateur te maken, wel met de nokkenas. ook de nokkenas in een B200E is nog vrij lui en boven de 4500rpm zit je ook echt wel buiten de powerband, je hebt wel relatief gezien veel koppel natuurlijk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2013 12:10 #926196 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Zijn nokkenassen uitwisselbaar? Of zit je dan weer met die aandrijfstangen? Of zou het ooit een keer ombouwen naar injectie "beter" zijn?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD