show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

• Floris Schropp
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-03-2013 07:31 #925199 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Bart, eerst lekstroom meten. niet gelijk zo'n grote stappen.

accu goed opladen, minpool loshalen en een multimeter op zn hoogste stroombereik in serie zetten (om de meter te beschermen) tussen minpool en de aansluiting op het chassis.

contact uit, alle deuren dicht vanwege de interieurverlichting en opmeten wat voor stroom er nog loopt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2013 08:41 #925200 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik zou beginnen met een nacht aan de acculader of 10km rijden, en dan afkoppelen en meten hoeveel spanning er op staat. Geeft hij maar 10 Volt, dan weet je dat het probleem daar in zit...
Geeft de accu netjes 12 ? 13 Volt, dan zou ik zoals jij zegt de stroom gaan meten (massaklem is dan toch afgekoppeld). In principe maakt de volgorde hierin natuurlijk weinig uit.

Wat ook nog kan is dat het water van de accu gewoon een keer bijgevuld moet worden na een half jaar stilstaan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2013 09:04 #925201 door V300 register
Idem hier. Mijn accu is een week of twee terug ook vervangen.
Moest met startkabels en onze 2e auto mijn 340 aanslingeren....dat was de druppel:P

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2013 14:28 #925214 door V300 register
Met behulp van een vriend de auto gestart, en daarna een rondje gaan rijden door Schuytgraaf met continu 30/50 km/u. Geen enkel waarschuwingslampje is gaan branden, en toen hij 2 minuten uit stond kon ie ook gewoon weer starten. Mijn ruitenwissers gingen trouwens wel aan toen ik de auto op contact zette met de extra accu erop aangesloten, wat die eerst niet deed. Maar sinds dat niet werkt als de auto uit staat lijkt me dat niet de oorzaak. Zo even mijn multimeter opzoeken en naar de auto lopen en kijken waar het aan ligt. Misschien ook maar even opzoeken hoe ik het met gedemineraliseerd water moet bijvullen, als die te laag staan.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2013 14:32 #925215 door V300 register
Dan moet je eerst weten of je een accu hebt waar water in moet. Zitten er van die rondjes met kruisjes bovenop? Die moet je er dan geloof ik uit draaien en die gaten bijvullen.

Maar inderdaad eerst eens meten, das een stuk minder werk ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2013 20:01 #925233 door V300 register
Uiteraard kan ik mijn multimeter nergens meer vinden. Heb m vanavond rond half 8 nog eventjes gestart na 5 uur stilstaan, en startte zonder problemen. Morgen nog maar eens proberen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2013 16:35 #925323 door V300 register
Gisteren niet geprobeerd. Half uurtje geleden wel. Startte gewoon zoals normaal. Wel met de choke erbij, maar ja, het is dan ook ijskoud hier. De komende tijd waarschijnlijk niet aan de auto werken in verband met mijn normale werk, opleiding en andere drukte. Pas zondag weer als we gaan lassen. :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2013 16:55 #925324 door V300 register
Maak je borst maar vast nat! Daar komen nog leuke gapende gaten te voor schijn. Haal ook ff de voorschermen eraf en maak alles goed schoon en inspuiten met primer.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-03-2013 00:49 #925372 door V300 register
Help! haha.. Eerst die dorpels dichtlassen. Zag in dat topic van Karsten die nieuwe dorpels. Wellicht een leuk ding om te doen in de zomer.

Wilde vanmiddag weer wegrijden, op naar 't werk, weer hetzelfde probleem als vorige week. Erg vreemd, want na een langere periode deed hij het gewoon nog.. :S Anyway, mijn multimeter is nog steeds weg, en een klasgenoot helpt me morgen met doormeten en zo van alles. Hoop dat we er zo achter komen waar het zit.

Edit 13-03-2013 14:33:

Doorgemeten. De accu stond op een mooie 6 volt. Door zekering 14 ging een heel klein beetje stroom.. Dat is van het interieurverlichting en zo. :/ Beetje vreemd. Paar dingen afgekoppeld van het dashboard (sensor van lampje van handschoenenkastje afgeplakt en het klokje, en toen dachten we dat het misschien beter was om de zekering er maar uit te halen. Wellicht dat de verlichting van het sleutelgat aan bleef. Moet die sensoren bij de deur even schoonmaken en zo.

Toen even wat startkabels gescoord bij een bij gelegen tankstation, en voorbijrijdende auto's gevraagd. Met mijn kabels geprobeerd, die smolten toen ik de auto wilde starten. :')
Even later kwam de man terug met dikkere kabels uit zijn electrobedrijf en toen wilde hij direct starten :)

Vervolgens eventjes een stuk gereden en getankt. Vlak voor het tanken stond de accu op 12,93 volt. Ik heb een gemiddelde van 1 op 8,6 gereden op mijn eerste tank op LPG. :f Dat kan ietsjes zuiniger denk ik.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-03-2013 22:50 #925425 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Heb je de kabels teruggebracht en je geld teruggevraagd?

Goeie aanpak met die stroom.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC