show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2013 08:42 #925170 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ze is wel van haar mooiste kant geschoten :y:

Oh jee, gaat het hier ook al Nijmegen tegen Arnhem worden :mad:
Ik dacht dat Nijmegen zo'n hippiestad was, trolleybussen zijn perfect voor minder uitstoot binnen de stad :+
ik zit regelmatig aan de andere kant van de rivier.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2013 13:33 #925171 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Dat wordt leuk tussen JeanLuc en ik. Allebei een 360 GL uit januari 1986, die allebei op LPG lopen, hij woont in Nijmegen en ik in Arnhem. :f

Gisteren even wezen buurten bij General Custom.
http://puu.sh/2e4Iy/637f66bdc3
Achterbank paste helaas niet, maar we hebben wel even de ruitenwissertjes aangesloten en zo :P En wel leuk om even een paar honderd kilometer te rijden. :)

Vannacht toen ik niet kon slapen, heb ik alle 19 pagina's van het licht/elektrasubforum doorgenomen en gekeken naar voorkomende problemen. Iets wat ik echter niet goed kan vinden is waarom mijn autoradio altijd aan staat. Als de volumeknop helemaal naar links is gezet, voorbij het "klikje", branden de lampen van de radio nog en soms hoor ik nog geluid. Dit is het type autoradio

Toen ik het handschoenenkastje er even uit had, zag ik links een witte kabel met een vrouwtjesstekker zitten die nergens in zat. Rechts zat een wit/blauwe kabel, zat ook niks in. Niet in het bezit van een haynes, en kan ook niks vinden in de documentatie in het ledenpanel.

Ook ben ik er dus achter gekomen dat standje 1 en 2 over een andere zekering gaan dan standje 3 van de blower/aanjager/verwarmingdinges. Vind het dan vreemd dat juist stand 2 niet werkt. Dat wordt dus dat weerstandding opzoeken en kijken of er iets mis mee is, en indien mogelijk repareren... Als dat kan. Viel me op dat er een boutje in dat huis half los ligt, denk dat de moer aan de andere kant dolgedraaid is.

Van het weekend even kijken of ik achter het dashboard kan komen. Dan aandacht besteden aan de helemaal naar rechts uitgeslagen benzinemeter. Niet dat ik er last van heb, want ik start en stop op LPG, maar toch. Dan nog even de leidingen controleren en goed vastmaken van de luchtkanalen. :)

Volgende week zondag gaat er gelast worden aan deze punten:
Linksachter
Linksvoor
Rechtsachter

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
08-03-2013 14:31 #925174 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik denk dat je radio altijd aanstaat omdat hij fout is aangesloten. Er zijn 3 aansluitingen:
- massa
- constante plus
- geschakelde plus

waarschijnlijk is de geschakelde plus van je radio ook op de constante plus van de auto aangesloten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2013 16:34 #925179 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Dan zal ik de pin-outs en -ins eens vergelijken uit een van de topics hier op het forum :) Bedankt

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2013 16:34 #925180 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ben het met Mark eens, waarschijnlijk verkeerde voeding aangesloten.

in het elektra subforum staat ook een topic met de radiostekker, pinout en functies. de geschakelde plus is bedoeld voor een externe versterker, elektrische (evt actieve) antenne etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2013 19:19 #925188 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Jullie begrijpen Jannick een beetje verkeerd denk ik. Het probleem is niet dat zijn radio aan gaat als het contact uit staat.
Het probleem is dat de uitknop van de radio niet goed werkt. Dit is de volume knop, en als je het volume omlaag draait hoor je op een gegeven moment ''klik'' en staat hij uit. De radio van Jannick staat dan niet uit, maar blijft h??l zachtjes geluid geven.

Misschien is dit een bekend probleem van deze radio, ik heb precies zo'n zelfde met precies het zelfde probleem...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2013 19:38 #925189 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
jep, zoiets had ik ook met een radio en die was gewoon goed aangesloten.

Heb ik toen opgelost door er een schakelaartje voor te zetten. Later kwam er een andere radio in dus toen was het niet meer aan de orde.

Ik ben overigens nog altijd van plan om die "kapotte" radio eens open te maken en te kijken of 'ie te repareren valt. 99% kans dat de aan-uit-volume knop stuk is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-03-2013 20:10 #925192 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Een schakelaartje heb ik ook gemaakt toen. Dat kan prima op de plaats van de bergrem bij een automaat, met behulp van een achterruitverwarmingsschakelaar. Om het af te werken heb ik destijds het plaatje op de schakelaar vervangen door een plaatje van een antenne :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2013 00:25 #925195 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
daar zit bij mij nu een schakelaar voor het LPG-systeem. Die laat ik er nog maar even in zitten. :P

Wilde vanavond wegrijden, op naar mijn avondwerk, is de accu echt bijna helemaal dood. Stond voor zover ik weet echt niks aan. Zelfs de startmotor maakt geen enkel geluid, en de radio wilt zelfs niet aan. Beetje frappant. Wel een goed excuus om 'm morgen even te laten draaien en een ommetje te maken om 'm bij te laden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-03-2013 05:50 #925198 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Is je accu dan nog wel goed Jannick? De accu van mijn 340 Millionaire is afgelopen winter ook van perfect naar waardeloos gegaan, dus dat kan vrij snel gaan...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD