Anjo's 340Turbo
- V300 register
- Verbannen
gevolgen / gevaar als de tank toch zou scheuren.. tja als de benzine ONDER de auto ligt en in de fik gaat ben je OOK de sjaak... dus ja. benzine is gewoon gevaarlijk spul.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Wouter;226479 schreef : de kans op stukgaan is een stuk kleiner dan bij de originele tanks, dat lijkt me vrij duidelijk :+
gevolgen / gevaar als de tank toch zou scheuren.. tja als de benzine ONDER de auto ligt en in de fik gaat ben je OOK de sjaak... dus ja. benzine is gewoon gevaarlijk spul.
Ik heb liever benzine onder de auto dan over me heen...
Ik vroeg het me gewoon af, ik zou de tank veel lager willen hebben zitten, net als de accu. Daarnaast kan de tank no zo stevig zijn, bij een goede botsing scheurt ie los of gaat er iets mis met de vulpijp/slang.
De professionele motorsport benzinetanks zijn voorzien van extra maatregelen (zoals een zak in de tank) om eea veiliger te maken. Nu botsen ze in de racerij misschien wat vaker en harder, maar toch...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
- V300 register
- Verbannen
Top gemaakt, ik weet wat ze kosten als je ze aan wil schaffen :no_comment:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
alle V300 elektra werkt weer, de startmotor is zelfs al even rondgegaan. was wel een aardige puzzel aangezien ik best veel extra voorzieningen en relais heb ingebouwd, maar nooit de moeite genomen om dat even te documenteren:+
en er komen nog 2 relais bij, voor de brandstofpompen; de 1e pomp laat ik straks eerst een seconde of 8 primen voor de 2e (die de brandstof uit de swirlpot naar de brandstofrail pompt) begint. voor nu wordt die 2e nog met de hand geschakeld, als ik straks alle kabelbundels ga vernieuwen wordt de 2e gestuurd via de ECU.
- Wouter Borsje
- Premium lid
(er even stiekem vanuit gaand dat Jeroen en Herma de V3C leden weer graag willen ontvangen dit jaar)
- V300 register
- Verbannen
- V300 register
- Verbannen
Probleem was wel dat je dampen die er af komen echt niet goed voor je zijn en het in verhouding veel tijd in beslag neemt.
Koop dan een pot beits, werkt ook, is goedkoper, sneller en komen geen dampen vanaf. (Wel giftig spul.. dus wel uitkijken,)
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
Wouter76;226823 schreef : Mooi om die progressie te zien Anjo, hopelijk kom je er weer mee naar de BBQ deze zomer.
(er even stiekem vanuit gaand dat Jeroen en Herma de V3V leden weer graag willen ontvangen dit jaar)
Over smullen gesproken... De BBQ:
We hebben een nieuwbouw woning gekocht die in november klaar is. Tussentijds betrekken we het huis van mijn ouders om die onzinnige dubbele lasten te voorkomen. (Hypotheek loopt tijdens de bouw al.)
Ik zal dus even moeten overleggen of mijn ouders het goed vinden de BBQ in hun huis/tuin te laten plaatsvinden...
- V300 register
- Verbannen
jelmar;226830 schreef : @Wouter; oa. Bekend als 'TIG brush', het idee is leuk. Heb zo'n ding zelf gehad.
Probleem was wel dat je dampen die er af komen echt niet goed voor je zijn en het in verhouding veel tijd in beslag neemt.
Koop dan een pot beits, werkt ook, is goedkoper, sneller en komen geen dampen vanaf. (Wel giftig spul.. dus wel uitkijken,)
Juist, dat die dampen niet goed zijn wil ik wel geloven. Zijn de gewone lasdampen wel gezond dan?? :lol:
Overigens hadden ze op die stand ook een wat duurdere uitvoering van het apparaat staan waarmee je chemisch kunt polijsten en zelfs mbv een mal/sticker teksten of logo's op je RVS kunt etsen.