show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 GL sedan 1986 van Lucluc

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2013 09:00 #930964 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Ja, maar is er ook geen verschil in einddempers? Die brede platte met de uitgang aan dezelfde kant als de ingang en de meer conventionele ronde demper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2013 09:01 #930965 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Dan heeft de pijp van een 2 liter met carb dus een kleinere diameter dan een 1.7 en diesel? Aangezien cuppers de demper hiervan op hun 2 liter injectie zetten...:wtf2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2013 09:02 #930966 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Diesel past wel, 1700 niet. Ik heb het geprobeerd.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2013 09:11 #930968 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Dat is raar... Onder de millionaire zit een nieuwe demper. Volgens de automaterialenzaak waren alle uitlaatdelen van een (katloze) 1.7 en diesel gelijk... Sterk staaltje systeemfaal dus?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2013 09:38 #930972 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
De lokale onderdelenboer blijft ook stug volhouden dat mijn 360 contactpuntjes heeft.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-05-2013 15:55 #931006 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
er zijn twee soorten middendempers; dikke pijp (inj.) en dunne (carb.)

er zijn meerdere soorten einddempers; de "pot" met dunne pijp, met dikke pijp, en de demper waar de eindpijp met een lus langsheen loopt. Of die laatste verschillend is tussen sedan en hatchback weet ik niet zeker, maar ik dacht dat uitlaten van hatch en sedan uitwisselbaar zijn. Ik heb het nu wel over origineel Volvo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-05-2013 16:55 #931010 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Die laatste dempers (met 'lus') zijn er dus ook in 2 varianten. Of het is een verschil in merken. Er kwam bij mij zoeen van af, maar de 2ehands andere had een iets bredere lus, waardoor ie tegen m'n caravanveer aan kwam.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-06-2013 23:17 #931939 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Soms zit het in kleine dingen: op advies van Wouter het achteruitrijmechanisme bij de schakelpook wat losser afgesteld en nu schakelt 'de bak' ineens een stuk beter. Ik dacht dat de bak niet zo lekker meer was, maar dat je met zoiets simpels zo'n wereld van verschil kan maken.... en daar na 110.000 km achter komen....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-06-2013 23:19 #931940 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
't zijn de kleine dingen die het doen, die het doen....:f

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-06-2013 15:41 #931972 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
hahaha reed je daar echt al 110.000 km mee rond?? :+

ik kreeg m af en toe echt niet in het juiste verzet :nono:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD