show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
360 GL sedan 1986 van Lucluc
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
09-03-2010 11:29 #820649
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Doe mij dan ook maar een setje..! :yesyes:volvo freak;137033 schreef : zal morgen eens informeren voor jullie..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-03-2010 13:45 #821036
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
rustig..rustig..
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 10:47 #821432
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
De combinatie gas met deze carburateur valt zeer gunstig uit qua verbruik. Gisteren getankt: 1 op 10,5. Voor gas is dat extreem zuinig. Mijn GLS haalt 1 op 8 a 9, maar dat is dus met een andere carburateur. Ik denk dat ik de tweede trap niet veel open heb gehad.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 10:54 #821434
door V300 register
waarschijnlijk wordt het grootste verschil verklaard door de ontstekingscurve en de hogere compressie van de K motor.
van de carburateur is alleen nog de gasklep van invloed, de rest valt eigenlijk weg (en de extra weerstand door de schuif bij een CD carb is ook weer niet zo groot)
van de carburateur is alleen nog de gasklep van invloed, de rest valt eigenlijk weg (en de extra weerstand door de schuif bij een CD carb is ook weer niet zo groot)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 11:40 #821444
door V300 register
Maar de twee trappen van de carburateur hebben dus geen invloed?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
17-03-2010 12:02 #821447
door V300 register
ja, uiteindelijk maakt het alleen verschil voor de hoeveelheid lucht. en of je nou 1 grote klep hebt of 2 wat kleinere... heeft alleen invloed op de verhouding tussen doorlaat en positie van het gaspedaal. niet op de verhouding power/verbruik.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
21-03-2010 20:25 #824398
door V300 register
Zaterdag weer wat klusjes geklaard: nieuwe bandjes voor en de auto stuurt zonder gein 2x zo licht!
Kleppen gesteld, met dank aan Wouter N. voor de plaatjes. Er hoefde niet zoveel te worden gesteld. Dunste plaatje is 3,50 en dat met 278.000 op de teller en waarschijnlijk dus ook zijn hele leven op lpg. Ik hoor nog wel wat tikken, maar ik heb van Jeroen van B. begrepen dat het aan de pakking van het uitlaatspruitstuk (of inlaat) kon liggen. Klusje voor Leidschendam?
Daarna alle ontstekingsdelen vervangen. Luchtfilter was ik helaas vergeten te halen en dat was extra jammer, omdat ik nog nooit zo'n goor filter heb gezien.
Ik laat de auto zo snel mogelijk uitlijnen en er zijn nog legio andere klusjes, buiten het plaatwerk om. Puur gevoelsmatig kan ik zeggen dat het tussen ons (de auto en ik) wel snor zit. Gek he? Gevoel bij een auto. Alleen nog een geschikte naam voor hem verzinnen.
Kleppen gesteld, met dank aan Wouter N. voor de plaatjes. Er hoefde niet zoveel te worden gesteld. Dunste plaatje is 3,50 en dat met 278.000 op de teller en waarschijnlijk dus ook zijn hele leven op lpg. Ik hoor nog wel wat tikken, maar ik heb van Jeroen van B. begrepen dat het aan de pakking van het uitlaatspruitstuk (of inlaat) kon liggen. Klusje voor Leidschendam?
Daarna alle ontstekingsdelen vervangen. Luchtfilter was ik helaas vergeten te halen en dat was extra jammer, omdat ik nog nooit zo'n goor filter heb gezien.
Ik laat de auto zo snel mogelijk uitlijnen en er zijn nog legio andere klusjes, buiten het plaatwerk om. Puur gevoelsmatig kan ik zeggen dat het tussen ons (de auto en ik) wel snor zit. Gek he? Gevoel bij een auto. Alleen nog een geschikte naam voor hem verzinnen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2010 12:50 #824460
door V300 register
Tanken: 1 op 11. En dat was nog voor het beurtje.
Sinds de nieuwe banden trilt de auto op de snelweg. Met hetzelfde set banden op mijn andere 360 was de auto trillingsvrij. Ik heb de banden verwisseld, omdat de auto scheef trok en ik heb in het verleden al gemerkt dat dat vaak aan de banden ligt. Ik baal wel van dat trillen. Toch maar nog een keer laten balanceren? Of de auto laten uitlijnen? Met het set banden dat al op de auto zat trilde de auto niet, maar trok dus wel scheef.
Sinds de nieuwe banden trilt de auto op de snelweg. Met hetzelfde set banden op mijn andere 360 was de auto trillingsvrij. Ik heb de banden verwisseld, omdat de auto scheef trok en ik heb in het verleden al gemerkt dat dat vaak aan de banden ligt. Ik baal wel van dat trillen. Toch maar nog een keer laten balanceren? Of de auto laten uitlijnen? Met het set banden dat al op de auto zat trilde de auto niet, maar trok dus wel scheef.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-03-2010 15:11 #824466
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Uitlijnen voor het scheeftrekken en balanceren voor het trillen dus!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-03-2010 16:35 #824476
door V300 register
Jammer, mijn andere 360 trilde niet bij dit set wielen.
Moderators: Mark Smeets