show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 GL sedan 1986 van Lucluc

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2010 10:39 #820081 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
leuke auto!

die cisac op LPG is natuurlijk geen succesformule, dat ie ?berhaupt stationair loopt valt nog mee (de vlotter ligt los te rammelen in de carburateur, als je op LPG rijdt)

een simpele oplossing is er volgens mij ook niet eens. Je zou kunnen proberen iets van dempings materiaal in de lvotterkamer te doen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-03-2010 10:56 #820083 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Wat goed zeg, weer een 360 sedan om een tikkie jaloers op te worden en gered van een gewisse sloopdood :y:

Een kleurrijke groep auto's heb je nu :yesyes:

Die twee liter sticker doet me terugdenken aan de mosgroene 360 die mijn ouders hebben gehad, vond dat als kind zeer stoer staan weet ik nog en volgens mij zat daar ook precies diezelfde gas/benzine schakelaar in.

Heel veel rij en sleutel/plaatwerk-aanpak plezier!

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2010 11:14 #820084 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc

antiekeradio;136497 schreef : die cisac op LPG is natuurlijk geen succesformule


Tja, hoeveel Volvo rijden prima met die carburateur? De Stromberg en lpg is volgens velen ook geen goede combinatie. In feite is benzine natuurlijk veel beter om op te rijden, maar die prijs he?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2010 11:58 #820085 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Nou ja die carburateurs in combinatie met LPG is op zich geen enkel probleem, alleen ze gaan an verloop van tijd zo beroerd op benzine lopen allemaal. Ik ken die Cisac niet, maar is het niet mogelijk om net als bij de Stromberg een soort lift-constructie op vacuum te bouwen, zodat de vlotter omhoog gehouden wordt en dus niet gaat rammelen als ie droogstaat?

leuke auto verder! Die gebreken zijn allemaal wel op te lossen inderdaad :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2010 13:21 #820089 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Wauw , wat een mooi ding zeg ,dat lijkt mij ook wel erg mooi zo'n sedan ,ben nou wel jalours hoor :P

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2010 14:17 #820090 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc

Tj??rd;136501 schreef : Ik ken die Cisac niet, maar is het niet mogelijk om net als bij de Stromberg een soort lift-constructie op vacuum te bouwen, zodat de vlotter omhoog gehouden wordt en dus niet gaat rammelen als ie droogstaat?


dat zou misschien wel kunnen. probleem is alleen dat:

- de armpjes van de vlotter zeer fragiel zijn (totaalgewicht inclusief de 2 drijvers = 6 gram)

- de constructie van de carburateur zeer compact is waardoor er bijna geen ruimte is

- het niet zo mag zijn dat er een 'open verbinding' tussen de vlotterkamer en de buitenlucht ontstaat (ivm compensatie van de luchtfilterweerstand)


een beter idee lijkt me om 'gewoon' de benzinetoevoer af te sluiten en iets in de vlotterkamer te maken waardoor de vlotter in de onderste stand zachtjes wordt opgevangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2010 14:57 #820092 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Ik had er met de GLS ook al last van. Na 30.000 km op lpg loopt ie niet zo lekker meer op benzine. Toch wil ik het liefst dat overschakelen mogelijk blijft. Ook voor als je in het buitenland bent, want dan kan gastanken een probleem zijn.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2010 16:27 #820094 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
:humor: die Luc! ... wat voor straling zit er toch in het land van Maas en Waal?
of heb je een gasbel in je tuin gevonden? :wtf2:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2010 16:31 #820095 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Leuk ding Jean-Luc!

Kleine kans dat je de onderhoudsgeschiedenis krijgt; heb ik ook geprobeerd met m'n vorige 343 maar is mislukt omdat het langer dan 5 jaar geleden was dat 'ie er voor het laatst was geweest. Zelfde verhaal voor de DLS (komt van De Beemd). Maar je kunt het altijd proberen natuurlijk.

Als je wilt weten of het een ori Volvo installatie is; ga even langs Arendsen in Doetinchem en laat Fred er even naar kijken :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-03-2010 19:07 #820108 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Mooi Jean-Luc, dit is je 4de 360?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD