360 GL sedan 1986 van Lucluc
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb hem nu een maand en heb al ruim 2000 km gereden. Ik vind hem betrouwbaar en gewoon lekker rijden.
- V300 register
- Verbannen
-
Ik ben overigens bijna bij de 10.000 km, sinds aanschaf in maart. Het is een prettige betrouwbare wagen. Motortje loopt lekker, start ook na enkele dagen stilstand gewoon direct op gas. Loopt goed stationair, etc. Is een goeie koop, ondanks redelijk wat roestschade.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
Volgende plan zijn de remmen. Remt stevig, maar iets trilling en trekt wat naar links.
EDIT: en meteen maar een afspraak maken voor het laswerk, of nog even laten zitten tot de apk in maart 2011....
- V300 register
- Verbannen
-
De Quintron Hazell gasgevulde dempers, die ik van Dafhobby heb gekocht, paste niet lekker in de veerpoot. Anjo heeft een stukje van de onderkant van de demper afgeslepen om de ring voor de afdichting er beter op te krijgen. Dit ter informatie van anderen die nog schokdempers willen vervangen! Bij m'n Koni's zitten ook uitstulpsels aan de onderkant. Moet je die dan ook (deels) wegslijpen? Wie heeft daar ervaring mee?
Wiellagen rechtsvoor en schokbrekers achter komen de volgende keer aan de beurt! Zal wel een uitdaging worden: sedan met gastank achter de achterbank.....
Wel leuk dat iedereen z'n wagen aan het verlagen is.... de mijne staat nu 4 cm hoger op de voorpoten. Zal nog een foto vergelijk voor en na maken.
- V300 register
- Verbannen
-
Heb je de beschrijving van de voorste dempers?
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
origineel 300 koni + koni sluitmoer gaat wel idd perfect zonder aanpassinngen e.d.
ik merk wel dat bij meerdere aftermarket dempers nogal wat afgeklooid wordt met vage sluitmoeren e.d. deze dempers waren eigenlijk gewoon te lang, ruim 5mm. hoe dat komt, geen idee... maar door het wegslijpen van 2mm loos staal aan de onderkant kreeg ik de aftermarket moer er een goede 5 slagen tot de demper vast zat, net genoeg om ze vast te krijgen dus maar nog steeds ruim 6 a 8mm loze ruimte tussen de veerpoot en de aanslag van de sluitmoer..
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;148782 schreef : die 2mm volg ik ff niet,
...............................
nog steeds ruim 6 a 8mm loze ruimte tussen de veerpoot en de aanslag van de sluitmoer..
Die loze ruimte die jij beschrijft, daar gaat het om. Waarom ze dat verzonnen hebben? Vul het maar in? Gegarandeerd strak aanliggen van de demper?Mogelijke wijze van ontluchten van de koelvloeistof en met name de lucht die er nog omheen zit bij het warm worden/uitzetten?