show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 GL sedan 1986 van Lucluc

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-03-2010 08:24 #824604 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Heb je de ophangingsrubbers al eens nagelopen van deze wagen? Als ze minder zijn kunnen ze trillingen uit de wielen net wel ipv net niet voelbaar maken. De bandenpanning is ook op orde?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-03-2010 22:09 #825014 door V300 register
Van het weekend een uitstapje gemaakt en weer flink wat kilometers gereden. Net weer volgetankt en 1 op 11,5 gereden.

Ik heb hem nu een maand en heb al ruim 2000 km gereden. Ik vind hem betrouwbaar en gewoon lekker rijden.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-06-2010 13:19 #835527 door V300 register
Voor de GLS heb ik nu een nieuw set rode koni's. Ik had eigenlijk al een set van quinton hazell, LIP gas-tec, via Dafhobby. Kent iemand deze schokdempers? Ik wil deze nu maar onder de 360 GL zetten, aangezien die redelijk deint.

Ik ben overigens bijna bij de 10.000 km, sinds aanschaf in maart. Het is een prettige betrouwbare wagen. Motortje loopt lekker, start ook na enkele dagen stilstand gewoon direct op gas. Loopt goed stationair, etc. Is een goeie koop, ondanks redelijk wat roestschade.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
15-06-2010 18:30 #835534 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Is vast een fijn gevoel dat je een betrouwbare aankoop heb gedaan!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-06-2010 16:45 #836348 door V300 register
a.s. vrijdag naar Erik: 4 stuks schokdempers, voorveren, taatslagers en wiellagers.... dat zal een wereld van verschil zijn!

Volgende plan zijn de remmen. Remt stevig, maar iets trilling en trekt wat naar links.

EDIT: en meteen maar een afspraak maken voor het laswerk, of nog even laten zitten tot de apk in maart 2011....

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2010 11:34 #836794 door V300 register
Vrijdag zijn alleen de voorste schokbrekers, spiraalveren en taatslagers vervangen. Veerschotels opgeschuurd en behandeld tegen roest. Leuk klusje voor een kantoorpik.... gelukkig waren Anjo en Erik er voor metale en fysieke ondersteuning. Als je het eenmaal weet, dan lukt het wel!

De Quintron Hazell gasgevulde dempers, die ik van Dafhobby heb gekocht, paste niet lekker in de veerpoot. Anjo heeft een stukje van de onderkant van de demper afgeslepen om de ring voor de afdichting er beter op te krijgen. Dit ter informatie van anderen die nog schokdempers willen vervangen! Bij m'n Koni's zitten ook uitstulpsels aan de onderkant. Moet je die dan ook (deels) wegslijpen? Wie heeft daar ervaring mee?

Wiellagen rechtsvoor en schokbrekers achter komen de volgende keer aan de beurt! Zal wel een uitdaging worden: sedan met gastank achter de achterbank.....

Wel leuk dat iedereen z'n wagen aan het verlagen is.... de mijne staat nu 4 cm hoger op de voorpoten. Zal nog een foto vergelijk voor en na maken.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2010 11:49 #836795 door V300 register
Die uitstulping aan de onderkant kan je eventueel op maat zagen. Als het goed is, is het niet nodig. In de beschrijving van de Koni dempers staat volgens mij dat er een spleet van 2mm moet openblijven als je de grote moer er aan de bovenkant opgedraait hebt.

Heb je de beschrijving van de voorste dempers?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2010 11:57 #836797 door V300 register
Haha, ja, net doorgelezen.... klopt, dat staat er in.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-06-2010 12:32 #836800 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
die 2mm volg ik ff niet, de dempers moeten gewoon net aan opgesloten worden anders krijg je een rammelende teringherrie uit de voortrein bij het rijden; wordt met de 2mm de ruimte tussen veerpoot en aanslag slotmoer bedoeld?

origineel 300 koni + koni sluitmoer gaat wel idd perfect zonder aanpassinngen e.d.

ik merk wel dat bij meerdere aftermarket dempers nogal wat afgeklooid wordt met vage sluitmoeren e.d. deze dempers waren eigenlijk gewoon te lang, ruim 5mm. hoe dat komt, geen idee... maar door het wegslijpen van 2mm loos staal aan de onderkant kreeg ik de aftermarket moer er een goede 5 slagen tot de demper vast zat, net genoeg om ze vast te krijgen dus maar nog steeds ruim 6 a 8mm loze ruimte tussen de veerpoot en de aanslag van de sluitmoer..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-06-2010 12:39 #836801 door V300 register

AvdAkker;148782 schreef : die 2mm volg ik ff niet,

...............................

nog steeds ruim 6 a 8mm loze ruimte tussen de veerpoot en de aanslag van de sluitmoer..

Die loze ruimte die jij beschrijft, daar gaat het om. Waarom ze dat verzonnen hebben? Vul het maar in? Gegarandeerd strak aanliggen van de demper?Mogelijke wijze van ontluchten van de koelvloeistof en met name de lucht die er nog omheen zit bij het warm worden/uitzetten?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC