show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

360 GL sedan 1986 van Lucluc

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-03-2010 22:59 #820146 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Dat is nu wel een overzichtsfoto waard van al je 300's.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2010 08:23 #820164 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Nee, 3 en ik wil er maximaal 2 houden. Alleen denk ik niet dat dit lukt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2010 12:18 #820175 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc

Lucluc;136508 schreef : Ik had er met de GLS ook al last van. Na 30.000 km op lpg loopt ie niet zo lekker meer op benzine. Toch wil ik het liefst dat overschakelen mogelijk blijft. Ook voor als je in het buitenland bent, want dan kan gastanken een probleem zijn.


Mijn vader rijdt al jaren op LPG en rijd dan een keer per week een flinke rit op benzine. Volgens mij word dit altijd aangeraden om te doen omdat alleen op LPG rijden erg slecht is...

Verder heel mooi, weer een sedan er bij!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2010 12:56 #820177 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Bij de Stromberg en Zenith carburateurs helpt dat niets, op het moment dat je weer op gas overschakelt slijt ie weer vrolijk verder. Het probleem is (net als bij de Cisac als ik het goed begrijp) dat de carburateur droog komt te staan, waardoor de naald en zitting (Stromberg/Zenith) of de vlotter (Cisac) gaan rammelen en slijten. Zolang je op benzine rijdt gaat het goed, maar het heeft dus geen enkele preventieve of curatieve werking.

Maar dat is dus nogal carburateur-afhankelijk, geen idee in wat voor auto je vader rijdt?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2010 14:20 #820181 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Het gaat dan ook om de benzineleidingen, dat die niet uitdrogen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2010 14:29 #820182 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Ok?, makes sense, maar daarmee lost het de problemen van slecht lopen op benzine niet op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-03-2010 15:02 #820185 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
bij de Constant Vacuum carburateur is het schijnbaar wel mogelijk om een vacuum aansluiting te maken in het deksel van de carburateur, wat je dan met een soort EMVK aanstuurt als de motor op LPG staat. De zuiger met naald worden dan door het vacuum in de hoogste stand getrokken, zodat de naald+sproeier niet meer slijten en de luchtstroom ook niet onnodig belemmerd wordt.

de vlotter is van hard plastic dus die overleeft het wel om langere tijd droog te liggen rammelen in de vlotterkamer.


Voor Cisac is er maar 1 echte oplossing: de carburateur eraf halen als je op LPG rijdt.... (in de UK was iemand die een gasklephuis + gasmengstuk als drop-in vervanging voor de carburateur gemaakt had)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
04-03-2010 20:34 #820235 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Ik zit die foto's nog eens te bekijken, maar is 'ie nu verlaagd of lijkt dat zo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-03-2010 20:38 #820238 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc

Lucluc;136466 schreef : .....Schokbrekers zijn ook niet meer lekker, dus moet aboluut vervangen worden....

volvofiel;136659 schreef : Ik zit die foto's nog eens te bekijken, maar is 'ie nu verlaagd of lijkt dat zo?


Ik denk dat hij een beetje door de veren is gezakt, en dat in combinatie met slechte schokbrekers doet hem iets lager lijken / liggen. Onze grijze ligt ook een stuk lager dan de blauwe, precies verkeerd om dus :+

Mooie auto btw luc!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-03-2010 10:24 #820277 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 360 GL sedan 1986 van Lucluc
Achter valt mee, voor is te laag. Ik zou op korte termijn de schokbrekers willen (laten) vervangen en waarschijnlijk ook de stabilisatorstangen. Soms hoor je een krakend geluid als je over een drempel gaat en dat zit hem geloof ik in de stabilisatorstangen. Afijn, er is een serieuze investering nodig om de wegligging acceptabel te maken. Voorveren zijn nog nieuw te krijgen. Ik denk dat elke investering in deze auto te rechtvaardigen is, zeker op lange termijn! Motortje loopt heel subtiel, start goed, maar kleppen moeten wel gesteld worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD