show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo's 1980 343 DL
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
17-10-2014 21:58 #951381
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
de enige reden voor de buis voor de motor langs is om de warme lucht van rond het uitlaatspruitstuk te kunnen aanzuigen bij koud weer/geopende thermostaatklep. Thermisch gezien is de constructie van de injectie 360's dus iets beter dan deze oplossing, maar dit is wel veel netter...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
18-10-2014 11:05 #951395
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
t is meer een erfenis van de 343/345 GLS/DLS, grote accu en luchtfilterhuis pasten prima links van de motor, carosseriedelen zijn daar al voor aangepast. met de B19E voor de eerste GLT's zorgde de luchtmassameter ervoor dat het luchtfilter naar rechtsvoorin moest, vandaar die lompgrote buis voor de motor langs want er was geen plek meer voor een filter naast de accu.. dit zie je ook weer terug bij de carburateurmodellen van 83 en later, die hebben rechtsvoor in de motorruimte ook de bevestigingsbeugeltjes van dit luchtfilterhuis. alle modellen hebben de thermostaatklep/warme lucht aanzuigbuis, alleen zit deze klep bij injectiemodellen rechtsvoor en bij carburateurmodellen links in de motorruimte; waar het luchtfilterhuis zit, zit het luchtfilterhuis links dan loopt de verwarmingsslang voor de motor langs en dat doet hij bij mij straks ook:p
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
18-10-2014 13:46 #951398
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Er is volgens mij nog een andere reden om de accu linksvoor te houden bij
de 2-liter modellen: doordat de startmotor links tegen de motor zit, kan de
bekabeling kort zijn.
de 2-liter modellen: doordat de startmotor links tegen de motor zit, kan de
bekabeling kort zijn.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
04-12-2014 20:56 #952156
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Hoe zit het met de 2.3 in de 343? Graag nieuwe plaatjes!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
05-12-2014 18:10 #952161
door V300 register
Ha ja, ik zit ook al met smart te wachten:)
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Fran?ois;233603 schreef : Hoe zit het met de 2.3 in de 343? Graag nieuwe plaatjes!
Ha ja, ik zit ook al met smart te wachten:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
06-12-2014 10:34 #952167
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
ben eerlijk gezegd door omstandigheden niet meer in de schuur geweest sinds de laatste update :halo:
misschien aan het einde van het weekend weer een update:) 1e start is wel in zicht maar er zijn nu nog een hele hoop kleine dingetjes die gedaan moeten worden en nog 1 relatief grote, heb nu 2 LSD's liggen, 1 voor de 340Turbo en 1 voor de 343:)
misschien aan het einde van het weekend weer een update:) 1e start is wel in zicht maar er zijn nu nog een hele hoop kleine dingetjes die gedaan moeten worden en nog 1 relatief grote, heb nu 2 LSD's liggen, 1 voor de 340Turbo en 1 voor de 343:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
Minder
Meer
07-12-2014 21:52 #952200
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo's 1980 343 DL
eindelijk weer een productief dagje:)
steuntje gemaakt,
voor de Renix en het brandstoffilter, zit op de originele boutjes van de reservewielbeugel vastgeschroefd.
en de rest van de dag met de uitlaat aan de gang geweest, op het eindstukje na helemaal klaar. na de voorpijp is het nu geheel RVS met 2 Simons dempers. voorste deel nog niet op de foto, het was al te donker
steuntje gemaakt,
voor de Renix en het brandstoffilter, zit op de originele boutjes van de reservewielbeugel vastgeschroefd.
en de rest van de dag met de uitlaat aan de gang geweest, op het eindstukje na helemaal klaar. na de voorpijp is het nu geheel RVS met 2 Simons dempers. voorste deel nog niet op de foto, het was al te donker
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
07-12-2014 22:00 #952201
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Prachtig stukje huisvleit:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Minder
Meer
09-12-2014 16:57 #952228
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo's 1980 343 DL
Super!! Beter dan nieuw!!
2 lsd's? Miniswift?
Wil ik ook!!
Goed bezig! Respect hoor!
2 lsd's? Miniswift?
Wil ik ook!!
Goed bezig! Respect hoor!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Minder
Meer
09-12-2014 20:50 #952234
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Anjo's 1980 343 DL
Mooi stukje arbeid! Gaat echt een top auto worden, volgende jaar VKB gaat smullen worden
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets