- Berichten: 4
Anjo's 1980 343 DL
- 16673-dummy
- Nieuw lid
ben benieuwd wat mr. Stainless Steel nog meer in petto heeft
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
volvofiel;234866 schreef : kop afvlakken... compressie verhogen... Heron kop...?
ben benieuwd wat mr. Stainless Steel nog meer in petto heeft
19T turbo, RVS spruitstuk?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
eens, had in dit geval ook wel gebeurd al zou ik hem langduriger op hoge toerentallen had laten draaien, hij heeft er zowat alleen maar mee stationair gelopen en een enkele keer onbelast naar 3000rpm.ZwerverRoodbaard;234851 schreef : Ik dacht dat wanneer de klepveren te slap zijn, dat de klep dan gaat 'zweven' en dan de zuiger kan raken.
in dit geval was het met de hand vrij eenvoudig te bepalen, 1 veer week tov de rest enorm af en kon je tussen 2 vingers zowat plat drukken. normaal gesproken dien je de veer in te drukken tot een bepaalde hoogte, bij die hoogte hoort een veerdruk in Nm; die data is weer terug te vinden in de revisiehandboekenZwerverRoodbaard;234851 schreef : Hoe bepaal je b.t.w. of de klepveren te slap zijn heb je een verentester of meet je wat anders op dan de druksterkte?
heb hem van de week weer gestart trouwens en hij is muisstil:) alle spullen van de poedercoater zijn ook weer binnen maar wil eerst het voorfront wat bijwerken voor de delen er tegenaangeschroefd worden, wel een nieuwe koelventilator gemonteerd, 12" van Spal. de enkele van 10" zou uiteindelijk niet voldoen en kwam n?t tegen het front aan, de 12" kan ik wat lager monteren dus past het perfect.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
aan de onderkant alles nagelopen en m'n checklist afgevinkt, heb express een aantal dingen niet direct goed gemonteerd toen de auto op assteunen stond omdat je er zo veel makkelijker bij kunt. ook de nieuwe aandrijfasjes zijn hier te zien:)
naast de puntjes die ik al had geen gekke dingen of lekkages gevonden, nog even een nieuwe accu erin (deze is zowieso wat slecht) en nader naar de dynamo kijken en dan is de ombouw zowat klaar
hij wilde op de brug al niet meer starten dus eraf geduwd en naar de garage slepen dan maar:p
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
Waar had je de aandrijfassen vandaan dan? Dealer?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
heb het probleempje gevonden trouwens, was een makkie alleen moest wel de dynamo weer uit elkaar; 't is net lego..
heb nieuwe sleepringen gemonteerd en ook een nieuw diodeblok, in dat laatste zat het probleem, bij een van de draden die van de ringwikkeling naar het diodeblok lopen was het uiteinde iets teveel naar de rotor toe verbogen, deze heeft 1 draadje van de rotor ietsjes ingesleten en de andere afgebroken en stuk geslagen.
inmiddels is het alweer gerepareerd, van 't weekend weer in elkaar zetten; laat de accu nog een nachtje aan de druppellader hangen, misschien heeft die het nog overleefd:+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
laadspanning weer in orde!
en de auto klaargemaakt om een klein stukje te rijden, even thuis de bandjes oppompen
moet nog het CO afstellen, hij ligt nog wat te schudden. terug bij de garage voor de zekerheid ook even de stroboscoop aangesloten en toen zag ik dat de ontsteking er wel een aardig eindje naast zat.. bovenste D-riemkap eraf, motor op BDP gezet en warempel, de rotor stond verkeerd; riem los, tandje verder gezet en het klopt weer. hij schud al een stuk minder maar het is nog niet helemaal perfect, eerst maar eens een vers tankje e98 erin (bedacht me net dat er nog een half tankje e95 van zowat een jaar oud in zat) en dan even langs de dorpsgarage om het CO af te stellen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
heb ondertussen nog een veerpootbrugje in elkaar gebakken, die oude zekeringenkast en ruitensproeiertank maakten het er zeker niet makkelijker op..
en voor 't eerst sinds ik hem heb (eind 2009) grondig gepoetst, t blijft een pleuriswerk...
nu nog een keer de bank op en dan naar de rdw:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Premium lid
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.